«Ψάξτε για μωβ πλανήτες, εκεί υπάρχει εξωγήινη ζωή» λέει επιστημονική ομάδα

πηγή φωτό. (NASA)

Νέα μελέτη για το πού και πώς μπορεί να υπάρξει ζωή σε άλλους κόσμους

Είναι ένα από τα μεγαλύτερα, αν όχι το μεγαλύτερο αναπάντητο ερώτημα στην επιστήμη. Υπάρχει ζωή πέρα ​​από τη Γη; Και αν ναι, πού κρύβεται; Η ζωή στη Γη συνήθως συνδέεται με μια γνωστή πράσινη απόχρωση. Ωστόσο, η ζωή σε άλλους πλανήτες μπορεί να φαίνεται πολύ διαφορετική. Επιστήμονες από το αμερικανικό Πανεπιστήμιο Cornell που είναι από τα κορυφαία στον κόσμο στην επιστημονική και τεχνολογική έρευνα πιστεύουν ότι έχουν κάνει ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στην αναζήτηση εξωγήινης ζωής.

Σε μελέτη τους αναφέρουν ότι οι πλανήτες που φιλοξενούν εξωγήινη ζωή μπορεί να εκπέμπουν μια χαρακτηριστική μωβ απόχρωση. «Απλώς ανοίγουμε τα μάτια μας σε αυτούς τους συναρπαστικούς κόσμους γύρω μας. Τα μωβ βακτήρια μπορούν να επιβιώσουν και να ευδοκιμήσουν κάτω από μια τέτοια ποικιλία συνθηκών που είναι εύκολο να φανταστεί κανείς ότι σε πολλούς διαφορετικούς κόσμους, το μωβ μπορεί να είναι απλώς το νέο πράσινο. Πρέπει να δημιουργήσουμε μια βάση δεδομένων για σημάδια ζωής για να βεβαιωθούμε ότι τα τηλεσκόπια μας δεν θα χάσουν τη ζωή, αν δεν μοιάζει ακριβώς με αυτό που συναντάμε γύρω μας κάθε μέρα» λέει η Δρ. Λίζα Καλτενέγκερ, εκ των επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.

Η αόρατη ακτινοβολία

Οι ερευνητές κατέγραψαν τα χρώματα και τις χημικές υπογραφές από μια ποικιλία οργανισμών και ορυκτών. Η ανάλυσή τους αποκάλυψε ότι τα μωβ βακτήρια μπορούν να χρησιμοποιήσουν αόρατη υπέρυθρη ακτινοβολία για να ενεργοποιήσουν τη φωτοσύνθεση.

Για αυτόν τον λόγο, τα μωβ βακτήρια είναι πιθανό να επικρατούσαν στην πρώιμη Γη πριν από την εμφάνιση της φωτοσύνθεσης φυτικού τύπου, είπαν οι ερευνητές. Πέρα από τη Γη, τα μωβ βακτήρια θα μπορούσαν να ταιριάζουν ιδιαίτερα σε πλανήτες που περιστρέφονται γύρω από ψυχρότερά άστρα της κατηγορίας των ερυθρών νάνων, τον πιο κοινό τύπο στο γαλαξία μας.

«Ένας κόκκινος ήλιος θα μπορούσε να τους δώσει τις πιο ευνοϊκές συνθήκες για φωτοσύνθεση» λένε οι ερευνητές που εκτιμούν ότι αυτοί οι κόσμοι θα παράγουν ένα διακριτικό «ελαφρύ δακτυλικό αποτύπωμα» που θα μπορούσαμε να ανιχνεύσουμε χρησιμοποιώντας τόσο επίγεια όσο και διαστημικά τηλεσκόπια.