Ανακαλύφθηκε η δεύτερη μεγαλύτερη μαύρη τρύπα του γαλαξία μας και είναι (σχετικά) κοντά στη Γη (βίντεο)

πηγή φωτό. (ESO/L Calçada)
Καλλιτεχνική απεικόνιση της μαύρης τρύπας και του συνοδού άστρου που εντοπίστηκαν στο γαλαξία μας

Απρόσμενη ανακάλυψη που εντυπωσιάζει την επιστημονική κοινότητα

Με δημοσίευση της στην επιθεώρηση «Astronomy & Astrophysics» ερευνητική ομάδα παρουσιάζει την ανακάλυψη της δεύτερης μεγαλύτερης σε μέγεθος μαύρης τρύπας που γνωρίζουμε στο γαλαξία μας μετά από την τεράστια μαύρη τρύπα που υπάρχει στο κέντρο του γαλαξία μας.
Η μαύρη τρύπα βρίσκεται περίπου δύο χιλιάδες έτη φωτός από τη Γη – σχετικά κοντά σε κοσμικούς όρους – στον αστερισμό του Αετού, και έχει ένα συνοδό αστέρι σε τροχιά γύρω από αυτήν σύμφωνα με τους ερευνητές. Ένα έτος φωτός είναι η απόσταση που διανύει το φως σε ένα χρόνο η οποία αντιστοιχεί σε 9,5 τρισεκατομμύρια χλμ.

Η ανακάλυψη

Η μαύρη τρύπα εντοπίστηκε μέσω των παρατηρήσεων που έγιναν στην αποστολή Gaia της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας επειδή προκάλεσε μια ταλαντευόμενη κίνηση στο συνοδό του αστέρι. Για την επαλήθευση της μάζας της μαύρης τρύπας χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα από το Πολύ Μεγάλο Τηλεσκόπιο (VLT)του Ευρωπαϊκού Νότιου Παρατηρητηρίου στη Χιλή και άλλα επίγεια παρατηρητήρια. Η μαύρη τρύπα έλαβε την ονομασία Gaia BH3.

«Αυτή η μαύρη τρύπα δεν είναι μόνο πολύ μεγάλη, είναι επίσης πολύ περίεργη από πολλές απόψεις. Είναι πραγματικά κάτι που δεν περιμέναμε ποτέ να δούμε”, δήλωσε ο Πασκουάλε Πανούτσο, ερευνητής μηχανικός ερευνητής μηχανικός στη Εθνικό Κέντρο Επιστημονικών Ερευνών CNRS που εργάζεται επίσης στο Αστεροσκοπείο του Παρισιού, επικεφαλής συγγραφέας της ερευνητικής ομάδας.

Η μαύρη τρύπα και ο σύντροφός της ταξιδεύουν μέσα στον γαλαξία προς την αντίθετη κατεύθυνση από το πώς τα αστέρια περιφέρονται συνήθως στον γαλαξία μας. Οι ερευνητές εικάζουν ότι η Gaia BH3 σχηματίστηκε μετά το θάνατο ενός άστρου που είχε μάζα 40 φορές μεγαλύτερη από αυτή του Ήλιου.