Μια λεπτομερής αναφορά της εταιρείας συμβούλων Pandemia Digital, που δημοσιοποιήθηκε από την El Confidencial, αποκάλυψε ότι τα κοινωνικά δίκτυα, ιδίως το Twitter, έχουν χρησιμοποιηθεί για να καθοδηγήσουν την κοινή γνώμη για το θέμα της Super League και να δημιουργήσουν ευνοϊκό κλίμα για το σχέδιο και τον κύριο υποστηρικτή του, τον πρόεδρο της Ρεάλ Μαδρίτης, Φλορεντίνο Πέρεθ.
Τα ίδια μέσα χρησιμοποιήθηκαν επίσης για «επίθεση» στους κύριους αντιπάλους του πρότζεκτ: τον πρόεδρο της UEFA, Αλεξάντερ Τσέφεριν και τον πρόεδρο της ισπανικής Λίγκας, Χαβιέ Τεμπάς.
Σύμφωνα με αυτήν την αναφορά, εκατοντάδες «μποτ» και ψεύτικοι λογαριασμοί προσπάθησαν να ανατρέψουν τις ισορροπίες στο Twitter μέσω του hashtag #EstamosContigoPresi, το οποίο προωθούσε την υποστήριξη στον πρόεδρο της Ρεάλ, μετά τη διάλυση της Super League μέσα σε 48 ώρες.
Ήταν ένα hashtag που δημιούργησε 18.000 tweets από περίπου 7.000 λογαριασμούς, πολλά από αυτά βραχύβια και χωρίς σχεδόν κανέναν ακόλουθο.
Αυτή η έρευνα στοχεύει να αποδείξει ότι ήταν μια καμπάνια για την οποία χρησιμοποιήθηκαν bots (αυτόματοι λογαριασμοί που δημιουργήθηκαν για συγκεκριμένο σκοπό) και προσδιορίζει δύο κύριες κοινότητες: την αραβική, με τον λογαριασμό @ rm4arab ως επιχειρησιακό κέντρο και αυτή των Μαδριλένων.
Στις 72 ώρες μετά την κυκλοφορία του έργου πρότζεκτ, στις 18 Απριλίου, δημιουργήθηκαν περισσότερα από δύο εκατομμύρια tweets για το θέμα, από συνολικά 272.000 λογαριασμούς. Η μελέτη της Pandemia Digital δείχνει ότι «η συντριπτική πλειονότητα των tweets με επιρροή ήταν κατά της Super League», με εξαίρεση τα προφίλ της Ρεάλ Μαδρίτης και την εκπομπή του «El Chiringuito».
«Αν αναλύσουμε τους λογαριασμούς που έχουν δημοσιεύσει περισσότερα tweets, θα δούμε ότι έχουν εκατοντάδες χιλιάδες αυτόματα tweets, αρκετά ανά δευτερόλεπτο, και που συνήθως κάνουν retweet τα επίσημα προφίλ της Ρεάλ Μαδρίτης και στο “El Chiringuito”», υπογραμμίζεται στην αναφορά.
Από τις 23 Απριλίου, με σχεδόν όλους τους συλλόγους πια εκτός σχεδίου και τον κόσμο του ποδοσφαίρου σαφώς ευθυγραμμισμένο εναντίον της Super League, ξεκίνησε μια καμπάνια με το hashtag #CeferinOut που έφτασε στην παγκόσμια κατάταξη των πιο «καυτών» hashtag με πάνω από 220.000 δημοσιεύσεις στο Twitter.
Παράλληλα, δημιουργήθηκε και κινητοποίηση κατά του Χαβιέ Τέμπας (# TebasDimisión) κι έγινε το δεύτερο πιο σχολιασμένο θέμα στην Ισπανία.
Τέλος, η El Confidencial επισήμανε ότι πραγματοποιήθηκαν επίσης καμπάνιες για να ζητηθεί η ακύρωση των συνδρομών στο Movistar (#BajaMovistar) επειδή, σύμφωνα με τα εν λόγω προφίλ Twitter, τα προγράμματα αυτού του δικτύου χειραγωγούσαν το δικό τους περιεχόμενο για να βλάψουν τη Ρεάλ Μαδρίτης.