Skip to main content

Σε 6 μήνες ο νέος διαγωνισμός για τα e-διόδια

Από την έντυπη έκδοση

Την ακύρωση του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά διόδια στους αυτοκινητοδρόμους, που είχε προκηρύξει ο πρώην υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, αποφάσισε, έπειτα από προσφυγή της μειοδότριας κοινοπραξίας, το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Την είδηση έδωσε σε συνάντηση με δημοσιογράφους ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και η απόφαση αναμένεται να επισημοποιηθεί άμεσα. Όπως ανάφερε ο ίδιος, μέσα σε ένα εξάμηνο θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός με αξιόπιστες προδιαγραφές και συμβατός με τα ισχύοντα στις χώρες της Ε.Ε.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών γνωστοποίησε πως σε συνεργασία με τον υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη βρήκαν λύση για τη διασυνδεσιμότητα όλων των διοδίων για να χρησιμοποιείται το ίδιο e-pass σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους, μαζί με την Αττική Οδό. Επίσης ο ακυρωθείς διαγωνισμός για την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων θα επαναπροκηρυχθεί και αυτός άμεσα.

Ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων με ΣΔΙΤ είχε προϋπολογισμό 400,5 εκατ. , με αρχικούς διεκδικητές τις κοινοπραξίες «Άκτωρ-Autostrade Tech Spa-Intrakat-Intrasoft» και «Nusz-Μυτιληναίος». Η αξιολόγηση των προσφορών ανακήρυξε την πρώτη κοινοπραξία ανάδοχο, αλλά οι εκλογές δεν επέτρεψαν να γίνει σύμβαση. Η προσφυγή είχε ως κύριο αντικείμενο την αμφισβήτηση του τρόπου αξιολόγησης της τεχνικής προσφοράς, σημειώνοντας ότι η προσφορά της «Μυτιληναίος» ήταν κατά 70 εκατ. φθηνότερη αλλά δεν προτιμήθηκε.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης και στις διαδικασίες για να βρεθεί άμεση λύση για την οδό Πατρών-Πύργου, υπογραμμίζοντας ότι το επείγον θέμα είναι η διάσωση της ευρωπαϊκής χρηματοδότηση του έργου, καθώς εάν δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2023, αυτή θα χαθεί. Η λύση που εξετάζεται ως η πλέον ενδεδειγμένη είναι η ενσωμάτωση της οδού Πατρών-Πύργου στην υπάρχουσα παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, καθώς έτσι θα ολοκληρωθεί σε 30 μήνες και θα διασφαλιστεί η χρηματοδότησή της. Επίσης σε τρεις μήνες θα δοθεί λύση για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «βρήκε στοιχεία και έγγραφα στο υπουργείο σύμφωνα με τα οποία η προηγούμενη πολιτική ηγεσία είχε συμφωνήσει για διόδια στον ΒΟΑΚ, ασχέτως τι έλεγε δημόσια».

Αττική οδός

Για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού ο Κώστας Καραμανλής ανέφερε πως πρέπει να αποσαφηνιστεί τι θα γίνει με το λιμάνι του Λαυρίου, που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα των επεκτάσεων, καθώς το κόστος των επεκτάσεων προς Λαύριο και Ραφήνα αγγίζει τα 400 εκατ. ευρώ. Επίσης αναφέρθηκε στην προεκλογική δέσμευση της επέκτασης της δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι το Ελληνικό.  Ο υπουργός Υποδομών δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να επανέλθει η Αττική οδός ζητώντας αύξηση των διοδίων από την 1η Ιανουαρίου. «Εγώ δεν πρόκειται να το δεχτώ, όπως έκανα και τον Ιούλιο, και θα κάνω τα πάντα να τις μπλοκάρω», είπε. Ανέφερε επίσης ότι θα γίνει νέα διαπραγμάτευση για την εκμετάλλευση της Αττικής οδού.