Skip to main content

Βουλή: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια

Τη δυνατότητα ίδρυσης υδατοδρομίων από ιδιωτικούς φορείς, πέραν των λιμένων και λιμνών της χώρας, σε Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.), σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα και σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια), αλλά και 5% τέλος υπέρ του Δημοσίου για κάθε ναύλο ανά επιβάτη προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, που κατατέθηκε στη Βουλή προς ψήφιση.

Το εν λόγω σχέδιο νόμου, το οποίο αναπτύσσεται σε 29 άρθρα, δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας υδατοδρομίων σε λιμάνια (συμπεριλαμβανομένων εκείνων που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες), λίμνες, μαρίνες, Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (ΠΟΤΑ), ακόμη και σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα.

Τα βασικά σημεία που εισάγει σε σχέση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (ν.4568/2018) αφορούν:

α) Τη δυνατότητα χορήγησης και ενιαίας «άδειας ίδρυσης και λειτουργίας» υδατοδρομίου, με διατήρηση της δυνατότητας αδειοδότησης σε δύο στάδια του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, δηλ. τη χορήγηση «άδειας ίδρυσης» και τη χορήγηση «άδειας λειτουργίας».

β) Τη δυνατότητα χορήγησης «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου όχι μόνο σε δημόσιο φορέα, αλλά και σε ιδιωτικό.

γ) Την έκδοση «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου χωρίς την απαίτηση επιθεώρησης, ώστε ο ενδιαφερόμενος, με την απόκτησή της, να προβεί στις προβλεπόμενες από τον νόμο ενέργειες για την κατασκευή του συνόλου των απαιτούμενων υποδομών και εγκαταστάσεων του υδατοδρομίου,

δ) Τη δυνατότητα χορήγησης άδειας υδατοδρομίου και σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια), Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (ΠΟΤΑ) και σύνθετα τουριστικά καταλύματα,

ε) Τη δυνατότητα εκπαίδευσης του προσωπικού λειτουργίας του υδατοδρομίου όχι μόνο από την ΥΠΑ αλλά κι από άλλους πιστοποιημένους φορείς του εσωτερικού ή εξωτερικού.

στ) Τη συγκρότηση ολιγομελούς Επιτροπής Υδατοδρομίων για επιθεωρήσεις υδατοδρομίων.

Με το νέο νομοσχέδιο, στόχος είναι να γίνουν πιο απλές και σύντομες οι διαδικασίες για την έκδοση άδειας, με τα σχετικά βήματα (που σήμερα είναι 42) να μειώνονται στο μισό.

Σήμερα μόλις τρία υδατοδρόμια έχουν αδειοδοτηθεί και συγκεκριμένα σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, ενώ αρκετά ακόμη είναι υπό αξιολόγηση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.  Στην εγχώρια αγορά δραστηριοποιούνται δύο εταιρείες, η Ελληνικά Υδατοδρόμια και η Hellenic Seaplanes, οι οποίες έχουν προσελκύσει ιδιωτικά κεφάλαια.