Για επιχείρηση παρέμβασης στη διαμόρφωση του εκλογικού αποτελέσματος καταγγέλλει την «Αττική Οδό Α.Ε.» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, με αφορμή την αύξηση των διοδίων που αποφάσισε η εταιρεία εν μέσω προεκλογικής περιόδου.
«Είναι απόδειξη», τονίζει ο κ. Σπίρτζης μιλώντας στο ΑΜΠΕ, ότι «δεν θέλουν κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, γιατί δεν τους έκανε τα χατίρια. Τους έχει ανοίξει η όρεξη για επαναφορά των λογικών και των πρακτικών αρπαχτής. Δεν θα γίνει αποδεκτή ούτε η πρακτική, ούτε η λογική, ούτε τα τετελεσμένα ούτε από εμάς, ούτε από τον ελληνικό λαό», διαμηνύει ο υπουργός Υποδομών.
Ο κ. Σπίρτζης που είναι υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στην Ανατολική Αττική, θεωρεί ότι το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών «είναι αναστρέψιμο γιατί το διακύβευμα τώρα είναι διαφορετικό», κατηγορώντας τη Ν.Δ. ότι «δεν κρύβει μόνο το πρόγραμμά της που περιλαμβάνει ασάφειες και αοριστίες, αλλά και τον ίδιο τον αρχηγό της, αρνούμενη ένα ντιμπέιτ με Τσίπρα-Μητσοτάκη».
Χρησιμοποιεί επίσης σκληρή γλώσσα για τη στάση του ΚΙΝΑΛ λέγοντας ότι «δυστυχώς επαναλαμβάνει τα λάθη τακτικής, που έκαναν τότε τα κόμματα της παραδοσιακής Αριστεράς απέναντι στον Ανδρέα, το ΠΑΣΟΚ και τον προοδευτικό κόσμο του».
Ως προς το τι αφήνει ο ίδιος πίσω του ως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σημειώνει: «Τεράστια εξοικονόμηση σπαταλών και αποζημιώσεων, ολοκλήρωση έργων που είχαν γίνει ανέκδοτα, θεσμικό πλαίσιο και διαδικασίες διαφάνειας και αποτελεσματικότητας, εθνικό στρατηγικό σχέδιο υποδομών, νέα έργα και σπάσιμο κυκλωμάτων».
Σχετικά με το τι σηματοδοτεί η επιλογή Τσίπρας και τι η επιλογή Μητσοτάκης, ο κ. Σπίρζης επισημαίνει ότι ο Αλέξης Τσίπρας ανέλαβε μια χώρα σε κατάρρευση και μια κοινωνία σε διάλυση και τα κατάφερε. Ολοκλήρωσε την εντολή που έδωσε ο ελληνικός λαός που ήταν η αποδέσμευση από την επιτροπεία, η ρύθμιση του χρέους, η έξοδος στις αγορές και όλα αυτά με την κοινωνία όρθια. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανήκε στις πολιτικές δυνάμεις και τους πολιτικούς που έβαλαν την χώρα στην περιπέτεια των μνημονίων και διέλυσαν τον κοινωνικό ιστό.
Επίσης ο Αλέξης Τσίπρας αναβάθμισε την διεθνή εικόνα της Ελλάδας, επαναπροσδιόρισε και οικοδόμησε τις σχέσεις μας με τις βαλκανικές χώρες, έχτισε τη συμμαχία των χωρών του Ευρωπαϊκού νότου, έκανε τη χώρα μας μία φερέγγυα χώρα συνεργασίας, για όλες τις μεγάλες δυνάμεις του πλανήτη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συμμετείχε στις κυβερνήσεις, που είχαν καταντήσει την Ελλάδα «κλωτσοσκούφι» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πειραματόζωο των δανειστών και με μηδενική επιρροή στα Βαλκάνια και την Νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Για το τι πρέπει να αλλάξει τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ στην καμπάνια για τις εθνικές εκλογές και δεν είχε κάνει στην καμπάνια των ευρωεκλογών, υπογραμμίζει ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ θα αναδείξει το κυβερνητικό έργο του που δεν προβλήθηκε ποτέ από τα ΜΜΕ, θα προσπαθήσει να περάσει το μήνυμα στους πολίτες χωρίς διαμεσολάβηση, να βρεθεί κοντά στον κόσμο, να τον ακούσει και να μιλήσει μαζί του.
Αυτό που έχει αλλάξει, είναι ένα αποτέλεσμα από τις ευρωεκλογές που μας έδωσε ένα σαφές μήνυμα: κουραστήκαμε να βάζουμε πλάτη, κάντε κάτι και για εμάς, τα μεσαία κοινωνικά στρώματα που σήκωσαν το μεγαλύτερο βάρος της πολύχρονης κρίσης που βίωσε η χώρα.
Τώρα, σχεδόν ένα χρόνο μετά από την έξοδο από τα μνημόνια, έχοντας ανακτήσει το μέρος της εθνικής μας κυριαρχίας που είχε χαθεί, είμαστε σε θέση να γυρίσουμε σε αυτούς που στήριξαν τη χώρα και τους αδύνατους αυτά που έδωσαν, τις δικές τους θυσίες. Ταυτόχρονα με αυτήν την προσπάθεια συγκροτείται η προοδευτική συμμαχία. Πλαισιώνεται ο ΣΥΡΙΖΑ από τους προοδευτικούς πολίτες που έμεναν για καιρό μακριά. Αποκτά τον πολιτικό κοινωνικό ιστό που έλειπε από τον ΣΥΡΙΖΑ, για να αποκτήσει μια αμφίδρομη σχέση με την κοινωνία, ώστε και να ακούει καλύτερα τον παλμό της αλλά και για να ενημερώνει, αντιμετωπίζοντας τα τέσσερα χρόνια πολέμου και ψευδών ειδήσεων».
Σχετικά με τις τρεις προτεραιότητες αν ξαναβρεθεί στην ίδια θέση μετά τις εκλογές, ο κ. Σπίρτζης απάντησε:
«Προτεραιότητα μας, να υλοποιήσουμε τις κοινωνικές υποδομές και το σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης που ξεκινήσαμε. Να υλοποιήσουμε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, με στόχο την οικοδόμηση νέων παραγωγικών και μεταποιητικών δομών, να οικοδομούμε σχέσεις συνεργασίας και αμοιβαίων παραγωγικών δραστηριοτήτων με τις βαλκανικές χώρες και να αναδείξουμε τον πρωταγωνιστικό ρόλο της χώρας στην περιοχή των Βαλκανίων.
Το όραμα του πρωθυπουργού και η σύμφωνη άποψη των ηγετών των βαλκανικών χωρών για έναν δακτύλιο συνδυασμένων πολυτροπικών μεταφορών, με κέντρο τη Θεσσαλονίκη, που θα περιλαμβάνει, εκτός από τα λιμάνια της Βουλγαρίας, τη Ρουμανία, τη Σερβία καιτη Βόρεια Μακεδονία, ωριμάζει και προχωρά προς συμφωνία και υλοποίηση.
Ένα σχέδιο που βασίζεται στη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων της Ελλάδας και της Βουλγαρίας: Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε. Η πλήρης εφαρμογή του ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων αδιάλειπτης ροής, που βρίσκεται ήδη στην τελική φάση του διαγωνισμού θα δημιουργήσει δικαιότερες χρεώσεις στις τιμές διοδίων και η επέκταση του φυσικού αντικειμένου των αυτοκινητοδρόμων, για να μειωθούν οι χρεώσεις των διοδίων στους πολίτες.
Τέλος οι κρίσιμες υποδομές, οι σιδηροδρομικές συνδέσεις του Λαυρίου και της Ραφήνας, η γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα, οι επεκτάσεις του Μετρό της Θεσσαλονίκης, οι αντιπλημμυρικές και τα εγγειοβελτιωτικές υποδομές είναι έργα που βρίσκονται στην προτεραιότητα του σχεδιασμού μας για την επόμενη τετραετία».