Skip to main content

Κορωνοϊός: Εποχές δόξας για το ποδήλατο

Με τέτοιες ουρές δεν υπολόγισαν οι καταστηματάρχες ποδηλάτων. Κι όμως. Τα ποδήλατα αποδείχθηκαν ασφαλές μέσο για τις μεταφορές. Τώρα οι πωλητές κάνουν χρυσές δουλειές κι ελπίζουν να καλύψουν τις απώλειες.

Η φράση «μου έκανες τη ζωή ποδήλατο» δεν ισχύει επί εποχής κορωνοϊού. Το αντίθετο μάλιστα. Ποτέ άλλοτε το δίκυκλο δεν είχε γίνει σε τέτοιο βαθμό αντικείμενο του πόθου. Το αποδεικνύει η ίδια η ζωή. Από τότε που άνοιξαν τα καταστήματα πώλησης ποδηλάτων, ο κόσμος έπεσε με τα μούτρα για αγορές. Και μικροί, αλλά κυρίως μεγάλοι. «Δεν θα ξεχάσω ποτέ εκείνη τη Δευτέρα που ξανάνοιξα το μαγαζί μου» λέει ο Κρίστοφ Χοπ από το κατάστημα Radlager. «Ήταν σαν να είχε σπάσει κάποιο φράγμα» περιγράφει την κατάσταση.

Αντί για μετρό με ποδήλατο

Επί εβδομάδες τα καταστήματα ποδηλάτων έμειναν κλειστά λόγω της πανδημίας, την εποχή μάλιστα που την άνοιξη ξεκινούν οι μεγάλες πωλήσεις στον κλάδο. «Αλλά όλα ήρθαν ανάποδα, ο κόσμος ανέβαλε τις αγορές και τώρα ο συνωστισμός δεν περιγράφεται» λέει ο Χοπ. Αλλά δεν είναι μόνο ο ανοιξιάτικος καιρός και το καταναλωτικό ένστικτο που οδηγεί τους ανθρώπους στο ποδήλατο. «Το ποδήλατο λόγω του κορωνοϊού έχει γίνει το μέσο συγκοινωνίας πρώτης γραμμής» λέει ο Νταβίντ Αϊσενμπέργκερ, από τον Σύνδεσμο Βιομηχανίας Δικύκλων. «Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν επιλέγονται για τις μετακινήσεις. Δεν μπορεί κανείς να εξασφαλίσει κοινωνική αποστασιοποίηση. Γι αυτό και πολλοί ανεβαίνουν στο ποδήλατο για να μετακινηθούν, εκεί που παλαιότερα πήγαιναν με το μετρό. Βοηθάει και το ότι έχουμε καλό καιρό». 

Η προτίμηση στο ποδήλατο είναι ορατή. Σε πολλές πόλεις υπάρχει μποτιλιάρισμα στους ποδηλατοδρόμους. Αρκετοί για να μην γίνουν ατυχήματα χρειάζεται να φρενάρουν την τελευταία στιγμή. Άλλοι πάλι συνεχίζουν την τηλεργασία, αλλά χρησιμοποιούν ποδήλατο για μακρινές βόλτες κατά μήκος του Ρήνου. Όταν η προσφορά δεν επαρκεί για να καλύψει τη μεγάλη ζήτηση, υπάρχει κι άλλη λύση.

Ποδήλατο με την μπλε μπροστινή ρόδα

Το ποδήλατο για όλους. Δεν χρειάζεται να το αγοράσεις, αρκεί να το ενοικιάσεις για περίπου 20 ευρώ την εβδομάδα. Η εταιρεία Swapfiets είχε τη φαεινή ιδέα, που βρήκε μεγάλη απήχηση, γιατί όποιος νοικιάζει τέτοιο ποδήλατο, δεν χρειάζεται να νοιαστεί να αλλάξει σαμπρέλα, όταν χαλάσει ή να κάνει σέρβις. Αρκεί να ξέρει ορθοπεταλιά. 3.500 τέτοια ποδήλατα διασχίζουν ήδη τους δρόμους της Κολωνίας. Μπορεί κανείς πολύ εύκολα να τα διακρίνει, γιατί η μπροστινή ρόδα είναι χρώματος μπλε.

«Iδιαίτερα τον Μάρτιο και τον Απρίλιο είχαμε πραγματικό μπουμ, που δεν σχετίζεται μόνο με τις καλές καιρικές συνθήκες», παραδέχεται ο Αντρέ Ίλμερ, επικεφαλής της εταιρείας Swapfiets στη Γερμανία. «Εάν δείτε, θα παρατηρήσετε ότι θα μπορέσουμε να καλύψουμε το διάστημα που ήμασταν κλειστοί» είναι πεπεισμένος ο Νταβίντ Αϊσενμπέργκερ, «Κατά συνέπεια, εάν συνεχιστεί το καλοκαίρι, θα μειωθούνοι οικονομικές απώλειες. Η σεζόν είναι μακριά, εάν δεν επέλθει δεύτερο κύμα κορωνοϊού».

Μίριαμ Μπένεκε

Επιμέλεια: Ειρήνη Αναστασοπούλου