Skip to main content

Κίνημα Αλλαγής: Πρόταση για τις κατευθύνσεις ενός νέου εκλογικού νόμου

«Ναι» στην αλλαγή του εκλογικού νόμου, τονίζει με ανακοίνωσή του το Κίνημα Αλλαγής, ο οποίος «θα ενισχύει την διαφάνεια και την αξιοπιστία του πολιτικού μας συστήματος».

«Ενός Εκλογικού Νόμου που θα εξασφαλίζει εκλογική δικαιοσύνη και αναλογικότερη εκπροσώπηση των πολιτικών ρευμάτων και θα ευνοεί τον διάλογο και την συνεννόηση ανάμεσα στις πολιτικές δυνάμεις, για τον σχηματισμό Κυβερνήσεων συνεργασίας με προγραμματικές συγκλίσεις», τονίζεται.

Παράλληλα, το Κίνημα Αλλαγής απορρίπτει «κάθε επικοινωνιακού τύπου προσπάθεια για την σύνδεση του Εκλογικού Νόμου ή διατάξεων αυτού-με μικροκομματικά συμφέροντα και επιδιώξεις του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Δημοκρατίας».

«Λέμε ΝΑΙ στην ΑΛΛΑΓΗ του Εκλογικού Νόμου, αλλά ΟΧΙ σε κάθε ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ που συνδέεται με αυτή», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.

Συνοπτικά η πρόταση του Κινήματος Αλλαγής περιλαμβάνει τις εξής κατευθύνσεις:

«α) Ένα δικαιότερο και αναλογικότερο εκλογικό Σύστημα.

Το bonus των 50 εδρών οδηγεί σε επίπλαστες κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες και σε διχαστικές λογικές.

Το εκλογικό bonus θα δίδεται μόνο εάν το πρώτο κόμμα υπερβαίνει το 25% του εκλογικού σώματος. Για ποσοστό 25% δίνονται 20 έδρες bonus και από εκεί και πάνω για κάθε επιπλέον 1% μια έδρα με ανώτατο όριο συνολικού bonus τις 35 έδρες.

Με αυτή την πρόταση αναγνωρίζουμε και σεβόμαστε την ετυμηγορία του Ελληνικού λαού, όταν με την ψήφο του εκφράζει την επιθυμία να αναδείξει ένα κόμμα σε αυτοδύναμη Κυβέρνηση.

Αλλιώς θα πρέπει να συγκροτούνται Κυβερνήσεις συνεννόησης και προγραμματικής συνεργασίας, με ευρεία Κοινοβουλευτική και λαϊκή αποδοχή.

β) Την κατάτμηση των μεγάλων εκλογικών περιφερειών, ώστε να ενισχύεται η διαφάνεια, να αποτρέπονται φαινόμενα διαπλοκής και να καθίσταται ευδιάκριτη η σχέση των πολλών με τους εκπροσώπους τους.

Η  πρότασή μας αφορά όλες τις μεγάλες περιφέρειες για τις οποίες δεν υπάρχει στους πολίτες η συνείδηση της ενιαίας  πολιτικής, κοινωνικής, οικονομικής ενότητας.

Η περίπτωση της Περιφέρειας –Μαμούθ της Β’ Αθηνών αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα.

γ) Την διατήρηση του ορίου εισόδου ενός κόμματος στη Βουλή στο 3%, ώστε να μην έχουμε διαλυτικά φαινόμενα κατακερματισμού του πολιτικού μας συστήματος.

δ) Την δυνατότητα ψήφου για τους Έλληνες εκλογείς εξωτερικού.

Οφείλουμε έμπρακτα να εκφράσουμε τον σεβασμό μας στους Έλληνες του εξωτερικού και να κατοχυρώσουμε την δυνατότητα συμμετοχής στις εκλογές, εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων (και κυρίως νέων ανθρώπων), που έχουν μεταναστεύσει λόγω της οικονομικής κρίσης τα τελευταία χρόνια.

ε) Μέτρα διαφάνειας για την Χρηματοδότηση των Κομμάτων

Ο έλεγχος των οικονομικών των κομμάτων και των εκλογικών δαπανών ασκείται από επιτροπή υπό την προεδρία Υποδιοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, η οποία συγκροτείται κατά πλειοψηφία από ανώτατους δικαστικούς λειτουργούς. Στην επιτροπή αυτή μετέχει χωρίς δικαίωμα ψήφου και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Με αυτό τον τρόπο παύουν να είναι ελέγχοντες κι ελεγχόμενοι οι πολιτικοί.

Υποχρεωτική ηλεκτρονική ανάρτηση των οικονομικών των κομμάτων στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ.

”Κόφτης” δαπανών σε περίπτωση υπέρβασης του προϋπολογισμού του κόμματος, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο της δημιουργίας χρεών

Οι ιδιωτικές εισφορές άνω των 200 ευρώ δημοσιοποιούνται».