Skip to main content

Γερμανία: Το Πάσχα, τεστ αντοχής για τις αερομεταφορές

Οι διακοπές του Πάσχα, σε αντίθεση για παράδειγμα με τις καλοκαιρινές, συμπίπτουν σε όλα τα γερμανικά ομόσπονδα κρατίδια και αυτό σημαίνει ότι χιλιάδες ταξιδιώτες συνωστίζονται στα αεροδρόμια. Μετά το απίστευτο χάος που προκλήθηκε πέρυσι το καλοκαίρι, μετά την πτώχευση και της Air Berlin, αεροπορικές εταιρείες, υπηρεσίες και αεροδρόμια υποσχέθηκαν πως φέτος όλα θα πάνε καλύτερα.

Σε ένα συνέδριο για τις αερομεταφορές οι ειδικοί που συμμετείχαν ανακοίνωσαν συγκεκριμένα μέτρα αλλά από την άλλη πλευρά χαμήλωσαν τον πήχη των προσδοκιών. «Αυτό το καλοκαίρι δεν μπορούμε να ικανοποιήσουμε τους πάντες» δήλωσε ο υπουργός συγκοινωνιών Αντρέας Σόιερ.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Γερμανικής Εταιρείας για την Ασφάλεια των Αερομεταφορών αναμένεται αύξηση στην μετακίνηση των επιβατών και μάλιστα κατά 4% μετά τη χρονιά ρεκόρ το 2018 με τα 3,4 εκατομμύρια πτήσεις.

Από την πλευρά της η Ένωση Γερμανικών Αεροδρομίων βλέπει τα πράγματα πιο θετικά. Σε όλα τα αεροδρόμια έχει αυξηθεί το προσωπικό και οι διαδικασίες έχουν βελτιωθεί. Ακόμα και στους ελέγχους των αποσκευών, όπου συνωστίζεται πολύς κόσμος και υπάρχουν καθυστερήσεις, δίνεται περισσότερος χώρος.

Η αστυνομία μάλιστα δοκίμασε τους προηγούμενους μήνες νέα συστήματα ελέγχων, τα οποία θα συντομεύσουν το χρόνο αναμονής και τη συνολική διαδικασία. Το μόνο κακό είναι ότι τα μέτρα αυτά δεν είναι ακόμα γνωστά εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, όπως για παράδειγμα στα αεροδρόμια του Μονάχου, του Αμβούργου και της Φρανκφούρτης.

Ελλείψεις προσωπικού

Οι υπεύθυνοι του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης επιμένουν επίσης στο ότι οι ιδιωτικοί αστυνομικοί, που έχουν επιπλέον προσληφθεί για τη φύλαξη του αεροδρομίου, δεν θα παίρνουν εντολές από την ομοσπονδιακή αστυνομία αλλά θα προχωρήσουν σε αυτοδιαχείριση.

Την περυσινή πραγματικά προβληματική χρονιά οι αεροπορικές εταιρείες συνέβαλαν κατά πολύ στις σημαντικές καθυστερήσεις που σημειώθηκαν. Η πτώχευση της Air Berlin δημιούργησε ένα μεγάλο κενό, από το οποίο οι άλλες εταιρείες προσπάθησαν να πάρουν όσον το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο. Φέτος, τόσο η Eurowings όσο και η Condor έχουν ανακοινώσει πως έχουν προσλάβει επιπλέον προσωπικό, ώστε να αποφευχθούν καθυστερήσεις και προβλήματα.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται προς το παρόν στους 2.000 ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Απαιτείται επιπλέον προσωπικό, ωστόσο δεν είναι σαφές πόσοι ακριβώς. Γίνεται λόγος για 90 έως 200 άτομα. Το σίγουρο πάντως είναι πως και φέτος οι προκλήσεις για αεροδρόμια και επιβάτες θα είναι μεγάλες.