Skip to main content

Θ. Δρίτσας: Καμία οριστική απόφαση για μεταφορά προσφύγων στον Βόλο

Καμία οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί και δεν θα υπάρξει αιφνιδιασμός, σε ό,τι αφορά ενδεχόμενη μεταφορά προσφύγων στον Βόλο, αναφέρει σε διευκρινιστική του δήλωση ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας, με αφορμή σχετικά δημοσιεύματα.

Όπως αναφέρει ο κ. Δρίτσας, , «ότ,ι γίνει, θα γίνει στο πλαίσιο ενός δημοκρατικού σχεδιασμού. Όλοι, όμως, οφείλουμε να κατανοούμε, ότι πρόκειται για εθνικό σχεδιασμό κρίσιμης σημασίας, στον οποίο όλοι καλούμαστε να συμβάλουμε θετικά και δημιουργικά».

Ο κ. Δρίτσας εξηγεί ότι στις 2 και στις 5 Φεβρουαρίου, με πρωτοβουλία του οργανώθηκαν στο υπουργείο δύο ευρύτατες συσκέψεις, με συμμετοχή υπηρεσιακών  παραγόντων και εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης (Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Δήμαρχος Πειραιά, Δήμαρχος  Δραπετσώνας – Κερατσινίου και Δήμαρχος Περάματος). Κεντρικό θέμα των συσκέψεων, ήταν ο σχεδιασμός της υποδοχής και της προσωρινής παραμονής στο λιμάνι του Πειραιά προσφύγων και μεταναστών, που αφικνούνται από τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, εν όψει του εξελισσόμενου τότε κλεισίματος των βορείων συνόρων.

Μετά το τέλος της δεύτερης  σύσκεψης, συνεχίζει ο κ. Δρίτσας, σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους και απαντώντας σε σχετική ερώτηση με αφορμή και ανάλογη πρόταση του Δημάρχου Πειραιά, είχε πει ότι η κυβέρνηση -ανάλογα με τις εξελίξεις- εξετάζει το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθούν και άλλα λιμάνια της χώρας -εκτός από το λιμάνι του Πειραιά- για τη μεταφορά και διακίνηση προσφύγων και μεταναστών, εφόσον οι συνθήκες το απαιτήσουν.

«Είχα αναφέρει, μάλιστα, ως παραδείγματα τα λιμάνια του Λαυρίου, της Καβάλας, της Θεσσαλονίκης και του Βόλου», προσθέτει και υπενθυμίζει ότι ήδη το λιμάνι της Καβάλας, έχει υποδεχθεί και συνεχίζει να υποδέχεται σημαντικό αριθμό ανθρώπων.

Συμπληρώνει επίσης ότι, ενάμιση μήνα μετά, οι εξελίξεις με το οριστικό κλείσιμο των συνόρων, έχουν οδηγήσει στην υλοποίηση του σχεδιασμού, για την ανάπτυξη κέντρων – χώρων προσωρινής διαμονής, σε όλο το μήκος του άξονα από τον Πειραιά προς τη Βόρεια Ελλάδα, με την ενεργό πλέον συμμετοχή και υπεύθυνη βοήθεια, Περιφερειακών και Δημοτικών Αρχών. Τέτοιοι χώροι, έχουν αναπτυχθεί και θα αναπτυχθούν στην περιοχή της Περιφέρειας της Θεσσαλίας, συμπεριλαμβανομένου και του Νομού Μαγνησίας, προσθέτει.

Όπως εξηγεί ο κ. Δρίτσας, στο πλαίσιο αυτών των σχεδιασμών και σε συνεργασία και συνεννόηση με τον συναρμόδιο αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Άμυνας Δημήτρη Βίτσα, κεντρικό Συντονιστή του Διυπουργικού Οργάνου, όντως προ δύο ημερών, απευθύνθηκαν στον Πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένα Βόλου  Θρασύβουλο Σταυριδόπουλο και του ζήτησαν να διερευνήσει τις υφιστάμενες δυνατότητες στις εγκαταστάσεις του λιμένα Βόλου. Ταυτόχρονα, ο κ. Βίτσας, ανέλαβε επίσης, διερευνητική πρωτοβουλία προς τη Δημοτική Αρχή Βόλου και τις τοπικές αρχές. 

«Διευκρινίζω, λοιπόν, ότι καμία οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί και ότι δε θα υπάρξει αιφνιδιασμός. Αντιθέτως, ότι γίνει, θα γίνει στο πλαίσιο ενός δημοκρατικού σχεδιασμού. Όλοι, όμως, οφείλουμε να κατανοούμε, ότι πρόκειται για εθνικό σχεδιασμό κρίσιμης σημασίας, στον οποίο όλοι καλούμαστε να συμβάλουμε θετικά και δημιουργικά», υπογραμμίζει ο υπουργός Ναυτιλίας, σημειώνοντας ότι «αυτό απαιτεί ο στόχος της ψύχραιμης και ανθρώπινης διαχείρισης του προσφυγικού προβλήματος, με ταυτόχρονη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και ομαλότητας».

«Προσδοκούμε στην εποικοδομητική συνεργασία με τις Αυτοδιοικητικές και τις τοπικές Αρχές του Βόλου και της Μαγνησίας, με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Και είμαστε βέβαιοι, ότι έτσι θα πορευτούμε. Επιδιώκουμε λύσεις ανθρώπινες και λειτουργικές, χωρίς επιβάρυνση των τοπικών κοινωνιών», προσθέτει. 

Αναφορικά, τέλος, με σχόλια σε βάρος του Προέδρου του Οργανισμού Λιμένα Βόλου Θρασύβουλου Σταυριδόπουλου, ο κ. Δρίτσας σημειώνει ότι ο κ. Σταυριδόπουλος, αποδέχτηκε την ανάληψη αυτής της ευθύνης και επελέγη από τη Διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ μετά από δική του πρόταση, «με στόχο να αξιοποιήσει τις γνώσεις του και τις ικανότητές  του,  για να συμβάλει μαζί με τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, σε μία νέα εποχή αναδιοργάνωσης και ανάπτυξης του λιμένα Βόλου και σε καμία περίπτωση, για να λειτουργήσει ως κομματικός εκπρόσωπος. Κατά γενική αναγνώριση, η μέχρι τώρα ολιγόμηνη θητεία του, έχει δώσει δείγματα γραφής, προς αυτή την κατεύθυνση».