Skip to main content

Σχέδιο δράσης του υπουργείου Παιδείας για τους πρόσφυγες

Σχέδιο δράσης για τους πρόσφυγες εκπονεί το υπουργείο Παιδείας.

Σε αρχική φάση, στις 21 Μαρτίου, παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού, στα σχολεία της χώρας θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δράσεις για το προσφυγικό ζήτημα και την αλληλέγγυα συμπεριφορά των πολιτών.

Στη συνέχεια, και αφότου λυθούν τα βασικά θέματα της στέγασης, της διατροφής και της υγείας των προσφύγων, υπάρχει η πρόθεση από πλευράς υπουργείου να οργανωθούν δράσεις που θα αφορούν την:

  • Ψυχοκοινωνική στήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους, ιδιαίτερα των ασυνόδευτων παιδιών και συναισθηματική ενδυνάμωση.
  • Παροχή βασικών γνώσεων-δεξιοτήτων, όπως γνώσεις μιας  γλώσσας που να διευκολύνει την επικοινωνία τους στον χώρο φιλοξενίας και ανάπτυξη  δεξιοτήτων διαπολιτισμικής επικοινωνίας στο νέο Ευρωπαϊκό περιβάλλον.
  • Προετοιμασία των προσφύγων για την προώθησή τους σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, και με την εκμάθηση μιας ευρωπαϊκής γλώσσας με στόχο την ομαλή προσαρμογή τους στις χώρες εγκατάστασης.
  • Διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την εκπαίδευση των παιδιών και των ενηλίκων προσφύγων και μεταναστών όσων τελικώς μείνουν στην Ελλάδα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με τις διεθνείς Συνθήκες για την εκπαίδευση των παιδιών και τα διεθνώς αποδεκτά ανθρωπιστικά και εκπαιδευτικά πρότυπα, από την προσχολική ηλικία έως την εκπαίδευση ενηλίκων. 
  • Εξασφάλιση του απαραίτητου ανθρώπινου δυναμικού για τη στήριξη των δομών ψυχοκοινωνικής φροντίδας, διαπολιτισμικής επικοινωνίας, εκπαίδευσης, κατάρτισης και πιστοποίησης.
  • Ευαισθητοποίηση των τοπικών κοινωνιών και ιδιαίτερα των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων για τα ζητήματα των προσφύγων και την ανάγκη για την εκπαιδευτική τους ένταξη, π.χ. συνέχιση σπουδών στην επαγγελματική και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε συνεργασία με τα αρμόδια εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Για την επιτυχή υλοποίηση των ποικίλων διαστάσεων του σχεδίου συγκροτείται στο υπουργείο Κεντρική Επιτελικής Επιτροπής, η οποία θα αποτελείται:

  • Από υπηρεσιακούς παράγοντες
  • Από Πανεπιστημιακούς και άλλους επιστήμονες εξειδικευμένους σε θέματα στήριξης,  εκπαίδευσης και ένταξης προσφύγων
  • Από εκπροσώπους κοινωνικών φορέων ή οργανώσεων που δραστηριοποιούνται σε συναφή ζητήματα.