Σε λειτουργία τίθεται από την Τετάρτη η πλατφόρμα myOAEDlive.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται από στελέχη του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού μέσω βιντεοκλήσης. Δίνεται έτσι η δυνατότητα κυρίως σε ανέργους, αλλά και σε επιχειρήσεις, να έχουν πρόσβαση σε συμβουλευτικές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ χωρίς φυσική παρουσία, από το κινητό ή τον υπολογιστή τους.
Με απόφαση των αρμοδίων υπουργών Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη, και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Γιάννη Βρούτση, η υπηρεσία δημιουργήθηκε στα πρότυπα των ήδη υφιστάμενων ψηφιακών ραντεβού για τα ΚΕΠ (myKEPlive) και τις ΔΟΥ (myAADElive). Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε με τη συνεργασία του διοικητή του ΟΑΕΔ, Σπύρου Πρωτοψάλτη, και του γενικού γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου.
Σύμφωνα με τον ΟΑΕΔ, για πρώτη φορά, σε πιλοτική βάση, άνεργοι και επιχειρήσεις θα μπορούν να προγραμματίζουν ραντεβού σε συγκεκριμένη μέρα και ώρα για υπηρεσίες συμβουλευτικής από τους εξειδικευμένους εργασιακούς συμβούλους ανέργων και εργοδοτών αντίστοιχα μέσω τηλεδιάσκεψης (βιντεοκλήσης), αποφεύγοντας την προσέλευση σε ένα από τα 118 Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2).
Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση myoaedlive.gov.gr
Συγκεκριμένα, η διαδρομή είναι: gov.gr → Πολίτης και καθημερινότητα → Εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση πολιτών → Εξυπηρέτηση με τηλεδιάσκεψη από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ).
Η διαδικασία ορισμού ραντεβού είναι αποκλειστικά ηλεκτρονική και γίνεται με χρήση κωδικών του TAXISnet. Κατά τη διαδικασία κράτησης, οι χρήστες πρέπει να καταχωρήσουν ονοματεπώνυμο του ενδιαφερόμενου, την ηλεκτρονική διεύθυνση (email), τον αριθμό κινητού τηλεφώνου και τη διεύθυνσή του. Για όσους δεν διαθέτουν κωδικούς Taxisnet, παρέχεται η δυνατότητα στους χρήστες να κλείσουν ραντεβού και για άλλο φυσικό πρόσωπο.
Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει μέρα και ώρα από το χρονικό εύρος των 90 επόμενων ημερών, από την επόμενη εργάσιμη και μετά. Θα λαμβάνει δύο email επιβεβαίωσης, μία ημέρα πριν από το ραντεβού κι ένα ακόμα δύο ώρες πριν από αυτό. Δίνεται, τέλος, η δυνατότητα μεταβολής της ώρας και της ημέρας ή και ακύρωσης του ραντεβού.
Η πρόσβαση στο ραντεβού δεν απαιτεί αυξημένες ψηφιακές δεξιότητες, καθώς γίνεται απευθείας μέσω συνδέσμου (link) που αποστέλλεται στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) του αιτούντα.
Στην περίοδο πρώτης εφαρμογής, οι υπηρεσίες που θα παρέχονται μέσω της νέας πλατφόρμας θα αφορούν αποκλειστικά σε ατομικές συμβουλευτικές συνεδρίες, ενώ υπάρχει σχέδιο σταδιακής ένταξης των κυριότερων υπηρεσιών του Οργανισμού. Στο άμεσο μέλλον θα παρέχεται επίσης η δυνατότητα συνδρομής διερμηνέα στην τηλεδιάσκεψη σε γλώσσες μεγάλης ζήτησης.
Ειδικότερα, η νέα αυτή e-υπηρεσία προορίζεται αρχικά να εξυπηρετεί δύο κατηγορίες συναλλαγών με το κοινό:
Συμβουλευτική προς εγγεγραμμένους ανέργους από εργασιακό σύμβουλο αναζητούντων εργασία για:
– Αποτύπωση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και αναγκών του
– Σύνταξη Ατομικού Σχεδίου Δράσης (ΑΣΔ) προς ένταξη/επανένταξη στην αγορά εργασίας
– Έκδοση συστατικών σημειωμάτων προς εύρεση εργασίας.
Συμβουλευτική προς επιχειρήσεις από εργασιακό σύμβουλο εργοδοτών για:
– Υποβολή αίτησης για προσωπικό χωρίς επιδότηση από τον ΟΑΕΔ (άνοιγμα και περιγραφή θέσεων εργασίας).
– Ενημέρωση για προγράμματα επιχορήγησης επιχειρήσεων για δημιουργία Νέων Θέσεων Εργασίας.
– Ενημέρωση για προγράμματα επιχορήγησης επιχειρήσεων για διατήρηση των θέσεων εργασίας.
– Ενημέρωση για προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας – πρακτικής άσκησης.
– Ενημέρωση για προγράμματα επιχορήγησης επιχειρήσεων για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
Υπενθυμίζεται ότι οι περισσότερες υπηρεσίες του ΟΑΕΔ παρέχονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά είτε μέσω της ενιαίας ψηφιακής πύλης www.gov.gr με τη χρήση κωδικών TAXISnet, είτε μέσω των e-Υπηρεσιών ΟΑΕΔ www.oaed.gr/e-yperesies με τους κωδικούς TAXISnet ή με τους κωδικούς πιστοποιημένων χρηστών του ΟΑΕΔ.