Skip to main content

Ν. Φίλης για συμφωνία με Εκκλησία: Όχι σε ενδιάμεσες λύσεις και γαλαντομίες

«Καθαρή ρύθμιση» των σχέσεων κράτους – Εκκλησίας και «όχι ενδιάμεσα πράγματα» ζητεί ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, σε δηλώσεις του μία ημέρα μετά τη συμφωνία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμο.

Μιλώντας στο pontiki.gr ο πρώην υπουργός χαρακτηρίζει «θετικό» το γεγονός ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν να μην είναι δημόσιοι υπάλληλοι οι ιερείς, αλλά όπως σπεύδει να προσθέσει δεν κατανοεί «πώς αυτό θα επιτευχθεί ουσιαστικά όταν το κράτος διατηρεί την υποχρέωσή του να πληρώνει στην Εκκλησία τουλάχιστον 210 εκατομμύρια ετησίως προκειμένου αυτή να μισθοδοτεί εις τον αιώνα τον άπαντα τους ιερείς».

«Αναμφίβολα το κράτος οφείλει να διασφαλίσει στους πολίτες το δικαίωμά τους στη λατρεία του θεού τους και συνεπώς τη μισθοδοσία των κληρικών όλων των επίσημων θρησκειών και δογμάτων στη χώρα μας. Γιατί, όμως, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να δίνονται τόσα χρήματα και να διασφαλίζονται οι 10.000 θέσεις των ιερέων;» δοερωτάται, προσθέτοντας ότι «στα χρόνια των μνημονίων είχαμε μόνο 8.000 μόνιμους νοσοκομειακούς γιατρούς».

Σε ό,τι αφορά το θέμα της εκκλησιαστικής περιουσίας ο κ. Φίλης τονίζει ότι «χρειάζεται πολλή δημόσια συζήτηση και νομική διευκρίνιση και όχι γαλαντομίες εκ μέρους του κράτους». «Η εκκλησιαστική περιουσία είναι ένα ακανθώδες ζήτημα και δεν αντιλαμβάνομαι γιατί προωθείται μια ρύθμιση τύπου ‘περαίωση’ υπέρ της Εκκλησίας – και μάλιστα προκαταλαμβάνοντας το Κτηματολόγιο, που θα ολοκληρωθεί τα αμέσως επόμενα χρόνια» δηλώνει.

Όπως αναφέρει, οι ρυθμίσεις για τα οικονομικά της Εκκλησίας δεν έχουν σχέση με τη συνταγματική αναθεώρηση, γι’ αυτό ο διάλογος πρέπει να γίνει χωρίς βιασύνες.

Σημειώνει τέλος πως δεν υποτιμά την ηθικοπνευματική δύναμη της Εκκλησίας, αλλά υποστηρίζει πως συχνά «λειτουργεί, δυστυχώς, ως ένα πολιτικό κόμμα». «Για παράδειγμα η ιστορία με τα συλλαλητήρια για το Μακεδονικό. Τι είναι αυτό; Γιατί πρέπει να κάνει εξωτερική πολιτική η Εκκλησία της Ελλάδος;» διερωτάται, συμπληρώνοντας πως η Εκκλησία «δεν μπορεί να διεκδικεί ρόλο κόμματος».