Από την έντυπη έκδοση
Του Φιλ Χόγκαν*
Αυτή την εβδομάδα επισκέπτομαι στο πλαίσιο εμπορικής αποστολής το Βιετνάμ (πληθυσμός 90 εκατ., ΑΕΠ 180 δισ. δολάρια ΗΠΑ) και την Ινδονησία (πληθυσμός 257 εκατ. και ΑΕΠ 860 δισ. δολάρια ΗΠΑ) μαζί με -μεταξύ άλλων- εκπροσώπους της «Δέλτα Τρόφιμα Α.Ε.» του ομίλου Vivartia στο Βιετνάμ, ως μέλη μιας αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που έχει στόχο το άνοιγμα νέων αγορών για εξαγωγές γεωργικών προϊόντων.
Με τον τρόπο αυτό θα στηριχθούν οι Έλληνες αγρότες, ενισχύοντας την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία ιδιαίτερα αναγκαίων θέσεων εργασίας σε αγροτικές περιοχές.
Περίπου 150 εκατομμύρια άτομα θα εισέλθουν ετησίως στην παγκόσμια μεσαία τάξη από σήμερα έως το 2050, κυρίως στην Ασία, στην Αφρική και τη Νότια Αμερική.
Με το αυξημένο εισόδημα που θα διαθέτουν, οι άνθρωποι αυτοί θα δαπανήσουν περισσότερα χρήματα σε τρόφιμα καλύτερης ποιότητας για τις οικογένειές τους. Και πιστεύω ότι όλοι θα αποζητήσουν ενεργά την ποιότητα, την παράδοση, τον πολιτισμό, την ασφάλεια και τη βιωσιμότητα των ευρωπαϊκών τροφίμων.
Τα ευρωπαϊκά τρόφιμα είναι διάσημα σε ολόκληρο τον κόσμο.
Σκεφτείτε τα γαλλικά τυριά, τα ιταλικά κρασιά, το ελληνικό ελαιόλαδο, το ιρλανδέζικο ουίσκι, καθώς και το ελληνικό γιαούρτι και τη φέτα – οι παραγωγοί μας έχουν εξαιρετικά ελκυστικά και εμπορεύσιμα προϊόντα.
Η δε εγγύηση της ποιότητας είναι ιδιαίτερα ελκυστική για τους σύγχρονους καταναλωτές, οι οποίοι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν υψηλότερη τιμή.
Χάρη στην Κοινή Γεωργική Πολιτική, η οποία διέπει την παραγωγή τροφίμων σε ολόκληρη την Ε.Ε., έχουμε τα υψηλότερα δυνατά πρότυπα όσον αφορά την ασφάλεια και την ποιότητα των τροφίμων.
Αυτή την εβδομάδα αναχωρώ με μιαν εμπορική αποστολή στο Βιετνάμ και την Ινδονησία – δύο ζωτικής σημασίας αναπτυσσόμενες αγορές. Το μέγεθος της μεσαίας τάξης του Βιετνάμ θα διπλασιαστεί από τώρα έως το 2020, ενώ το εμπόριο γεωργικών ειδών διατροφής της Ε.Ε. με την Ινδονησία αυξήθηκε σταθερά κατά την τελευταία πενταετία. Οι εν λόγω τομείς αποτελούν αγορές με τεράστιο δυναμικό για τους εξαγωγείς μας.
Συνεπώς, αισθάνομαι ικανοποίηση ότι θα συνοδεύομαι σε αυτήν την αποστολή από εκπρόσωπο από την Ελλάδα.
Θα έχει μια πραγματική ευκαιρία να αξιοποιήσει τις καλές εμπορικές σχέσεις που υφίστανται ήδη και να συναντήσει τους βασικούς παράγοντες ώστε να προλειάνει το έδαφος για νέες ευκαιρίες εξαγωγών.
Αυτό είναι ένα ακόμη στάδιο της «διπλωματικής επίθεσής» μου για το 2016.
Φέτος, επισκέφθηκα αγορές ζωτικής σημασίας για να προωθήσω τρόφιμα και ποτά – διαφοροποιώντας τις εξαγωγικές αγορές για τους παραγωγούς που πλήττονται από τη ρωσική απαγόρευση των εισαγωγών και την αστάθεια της αγοράς.
Ήδη κατά το τρέχον έτος έχω επισκεφθεί το Μεξικό, την Κολομβία, την Κίνα και την Ιαπωνία.
Στις αποστολές αυτές συνοδεύομαι από αντιπροσωπείες επιχειρηματιών από την Ευρωπαϊκή Ενωση με στόχο να ανοίξουν νέες ευκαιρίες για τους παραγωγούς της Ε.Ε. ώστε να πραγματοποιήσουν εξαγωγές προϊόντων ποιότητας.
Στις αντιπροσωπείες αυτές συμμετέχουν συνεταιρισμοί και οργανώσεις παραγωγών, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι αγρότες της Ευρωπαϊκής Ενωσης εκπροσωπούνται άμεσα και έτσι μπορούν να επωφεληθούν απευθείας από τις νέες εμπορικές ευκαιρίες.
Συναντούν τα κατάλληλα άτομα σε κάθε χώρα που επισκεπτόμαστε, αξιοποιώντας σχέσεις που θα αποτελέσουν τη βάση των μελλοντικών πωλήσεων και προώθησης.
Είμαι βέβαιος ότι και αυτή η αποστολή θα αξιοποιήσει τη θέση της Ε.Ε. ως κορυφαίου παγκόσμιου εξαγωγέα και εισαγωγέα τροφίμων και ποτών.
Έχουμε επίσης αυξήσει τον ενωσιακό προϋπολογισμό προώθησης του 2016 με περίπου 111 εκατομύρια ευρώ που διατίθενται στον προϋπολογισμό του 2016.
Οι αγρότες από ολόκληρη την Ε.Ε. υποδέχτηκαν ιδιαίτερα θετικά το μέτρο αυτό εκμεταλλευόμενοι αυτή τη νέα ευκαιρία για την προώθηση των προϊόντων τους σε εγχώριες και ξένες αγορές. Η εξεύρεση νέων αγορών σημαίνει καλύτερο εισόδημα για τους αγρότες και μονιμότερες θέσεις εργασίας για τις αγροτικές κοινότητες.