Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Τουλάχιστον πέντε εταιρείες κρουαζιέρας σχεδιάζουν να κάνουν homeport από την Ελλάδα την καλοκαιρινή σεζόν, ενώ συνολικά 12 εταιρείες θέλουν να κάνουν restart σε νησιωτικούς προορισμούς της χώρας μας.
Μετά το «καταστροφικό» για τον κλάδο 2020, αφού λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού η κρουαζιέρα απώλεσε περίπου το 95% του έργου της, τη φετινή χρονιά σχεδιάζει να επανέλθει ώστε να καλύψει ένα μέρος του χαμένου εδάφους.
Η περιοχή μας, ειδικά και μετά τη δημιουργία του «τριγώνου» κρουαζιέρας Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ, θεωρείται ιδανική για «restart». Ειδικά μάλιστα μετά το επιτυχημένο περσινό πείραμα που έδωσε τη δυνατότητα σε μεμονωμένα κρουαζιερόπλοια εταιρειών όπως είναι η TUI και η MSC να πραγματοποιήσουν ταξίδια και στη χώρα μας με απόλυτη επιτυχία, αφού δεν καταγράφηκαν κρούσματα στα πλοία.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θυγατρικές των ομίλων Carnival, Royal Caribbean και Norwegian καταστρώνουν σχέδια για να κάνουν homeport από την Ελλάδα, ενώ και η MSC σχεδιάζει, λένε οι πληροφορίες, να επιβιβάζει κόσμο και από Ελλάδα. Επίσης η Celestyal, η μοναδική εταιρεία κρουαζιέρας που έχει έδρα στην Ελλάδα, έχει ανακοινώσει ότι σηκώνει άγκυρα από Πειραιά στις 29 Μαΐου 2021.
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι οι περισσότερες εταιρείες είναι πανέτοιμες να εκκινήσουν, κυρίως από ιταλικά λιμάνια, για κρουαζιέρες σε Ελλάδα, Κύπρο και Ισραήλ. Αναμένουν όμως περισσότερες λεπτομέρειες από την ελληνική πλευρά, η οποία έχει ανακοινώσει «άνοιγμα» του τουρισμού στις 14 Μαΐου. Προϋπόθεση είναι ότι τα ελληνικά λιμάνια θα είναι έτοιμα σε ό,τι αφορά τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τον Covid-19 να υποδεχθούν τα κρουαζιερόπλοια, με πηγές από την κρουαζιέρα να αναφέρουν στη «Ν» ότι η χώρα μας δεν είναι ακόμα έτοιμη σε όλα τα λιμάνια.
Για τις εταιρείες κρουαζιέρας η επανέναρξη είναι πολύ σημαντική, αφού θεωρείται ότι ο κλάδος είναι από αυτούς που η πανδημία έπληξε περισσότερο, με τα έσοδα να φτάνουν το ναδίρ και τις εταιρείες να χάνουν συνολικά δισεκατομμύρια δολάρια σε μηνιαία βάση.
Σημειώνεται ότι εκτός της «καθολικής παύσης» των εργασιών κατά την περσινή χρονιά, οι εταιρείες είχαν την υποχρέωση να διατηρούν, σε πολλές περιπτώσεις, τα πληρώματα on board, αφού δεν έβρισκαν λιμάνια για να δέσουν. Ακόμα και στην Ελλάδα υπάρχουν παραδείγματα κρουαζιερόπλοιων που μόνο με το πλήρωμά τους έκαναν το «δρομολόγιο» Σούνιο – Άγιος Νικόλαος Κρήτης και πίσω, χωρίς να καταφέρουν να πιάσουν λιμάνι.
Για φέτος τη χώρα μας κοιτούν οι Carnival Group, Celebrity Cruises/Royal Caribbean, Celestyal Cruises, Costa Cruises, Marella Cruises, MSC Cruises, Mystic Cruises, Norwegian Cruise Line, Ponant, Royal Caribbean Group, Silversea Cruises, TUI Cruises. Μάλιστα, εφόσον όλα πάνε καλά κατά τη διάρκεια της σεζόν είναι ανοικτό το ενδεχόμενο παράτασης της σεζόν έως το τέλος του έτους. Επίσης, ο υπουργός Τουρισμού έχει θέσει και ζήτημα προώθησης ελληνικών προϊόντων, τα οποία και θα πρέπει να προτείνονται στους τουρίστες κρουαζιέρας με φροντίδα των πλοιοκτητών.
Με τη «βούλα» η Celestyal
Σε επίπεδο ανακοινώσεων τώρα, όσον αφορά το homeport, μόνο η Celestyal έχει ανακοινώσει έναρξη δρομολογίων από τις 29 Μαΐου από το λιμάνι του Πειραιά, με την κρουαζιέρα 7 διανυκτερεύσεων «Ειδυλλιακό Αιγαίο». Η κρουαζιέρα 7 διανυκτερεύσεων θα επισκέπτεται το Κουσάντασι, τη Ρόδο, τη Σαντορίνη, το Λαύριο, τη Μύκονο, τη Μήλο και την Κρήτη.
Η επανέναρξη της εταιρείας θα πραγματοποιηθεί με το κρουαζιερόπλοιο Celestyal Crystal, αξιοποιώντας το ιδανικό του μέγεθος.
Καθώς περισσότερες χώρες «ανοίγουν» εκ νέου με αυξημένη ζήτηση, η εταιρεία θα ανακοινώσει εν ευθέτω χρόνω το πρόγραμμα του υπόλοιπου στόλου της για το 2021. Μέχρι τότε, το Celestyal Crystal θα χρησιμοποιεί δύο λιμάνια επιβίβασης στην Αθήνα, το λιμάνι του Πειραιά και το λιμάνι του Λαυρίου, προφέροντας την επιλογή πιο σύντομων ειδυλλιακών κρουαζιέρων τριών και τεσσάρων διανυκτερεύσεων, πέραν αυτών των επτά διανυκτερεύσεων.
«Μας ενθαρρύνει εξαιρετικά η αυξημένη παγκόσμια διανομή και αποτελεσματικότητα του εμβολίου», ανέφερε ο CEO της Celestyal Cruises, Κρις Θεοφιλίδης.