Skip to main content

Φιλόδοξη απόφαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για μείωση των εκπομπών CO2 από τα πλοία

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Ο Διεθνής ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) έδωσε ένα ισχυρό σήμα στον ναυτιλιακό κλάδο να ξεκινήσει τις προσπάθειες του για να απαλλαγεί  από τα ορυκτά καύσιμα. Η περιβαλλοντική επιτροπή του ΙΜΟ (MEPC) αποφάσισε σήμερα τελευταία ημέρα της 72ης συνόδου της, να υιοθετήσει μια αρχική στρατηγική για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) από τα πλοία, αναφέρει σε ανακοίνωση της η ένωση των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης, ECSA.

Η στρατηγική αυτή καθορίζει τους επιμέρους στόχους για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε μια πορεία προς την πλήρη εξάλειψη των ανθρακούχων εκπομπών, σύμφωνα με τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα.

Η ECSA, προστίθεται στην ανακοίνωση,  υποστηρίζει πλήρως την αρχική στρατηγική. Η απόφαση του ΙΜΟ «είναι ένα πολύ σημαντικό μήνυμα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και το ναυτιλιακό σύμπλεγμα για να εργαστεί πλήρως ώστε να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Το πλοίο ξεκίνησε το ταξίδι του για ένα ισχυρό και βιώσιμο μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας και του κόσμου», δήλωσε ο Πάνος Λασκαρίδης, Πρόεδρος της ECSA.

Οι αποφάσεις του ΙΜΟ προβλέπουν:

  • την περαιτέρω βελτίωση του σχεδιαστικού δείκτη ενεργειακής απόδοσης (EEDI) για τα νεότευκτα πλοία.
  • την μείωση των εκπομπών CO2 ανά μεταφορικό έργο, κατά μέσο όρο σε ολόκληρη τη διεθνή ναυτιλία, τουλάχιστον κατά 40% έως το 2030, με συνέχιση των προσπαθειών προς το 70% έως το 2050 σε σύγκριση με το 2008 και
  • την μείωση των συνολικών ετήσιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου τουλάχιστον κατά 50% έως το 2050 σε σύγκριση με το 2008, ενώ παράλληλα θα καταβληθούν προσπάθειες για τη σταδιακή πλήρη κατάργησή τους, όπως περιγράφεται στο όραμα της της συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα.