Skip to main content

Πληθώρα από deals για bulk carriers

Σε πρωταγωνιστικό ρόλο οι Έλληνες πλοιοκτήτες

«Καταιγίδα» deals καταγράφηκε την τελευταία εβδομάδα στην αγορά των bulk carriers, μετά από ένα σύντομο υποτονικό διάστημα που συνέπεσε με αργίες σε διάφορα κομβικά για τη ναυτιλία μέρη του κόσμου.

Οι μακρινοί χρόνοι παράδοσης νεότευκτων που προσφέρουν τα ναυπηγεία συγκρατούν τον κόσμο της πλοιοκτησίας από νέες παραγγελίες, με αποτέλεσμα να στρέφονται κατά βάση στη δευτερογενή αγορά για την ενίσχυση και ανανέωση των στόλων τους.

Στην πρώτη γραμμή των αγοραπωλησιών βρίσκονται οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι έχουν τα μάτια τους σε όλα τα διαθέσιμα προς πώληση βαπόρια, ιδιαίτερα σε αυτά με προηγμένα χαρακτηριστικά.

«Η second hand αγορά των bulkers επανέκτησε momentum την τελευταία εβδομάδα, ανακάμπτοντας από τη σχετικά υποτονική δραστηριότητα λόγω των περιφερειακών γιορτών και των αδύναμων ναύλων», σημειώνει στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεση ο οίκος George Moundreas & Company.

Πιο αναλυτικά, στο πεδίο των Ελλήνων πλοιοκτητών, τα «ραντάρ» των ναυλομεσιτών έπιασαν ορισμένα ενδιαφέροντα deals από «συνήθεις υπόπτους».

Η Thenamaris

Αρχικά, Βρετανοί ναυλομεσίτες συνδέουν τη Thenamaris, συμφερόντων Νικόλα Μαρτίνου, με την απόκτηση του ultramax Αfrican Lion (χωρητικότητας 66.721 dwt και κατασκευής 2013 στο Mitsui της Ιαπωνίας), έναντι περίπου 25 εκατ. δολαρίων. To εν λόγω βαπόρι φέρεται να είναι εξοπλισμένο με scrubbers.

Η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία «τρέχει» την τελευταία τουλάχιστον διετία ένα μακρύ σερί αγοραπωλησιών στη second hand αγορά για bulkers, tankers, αλλά και LNG carriers, ενώ παράλληλα διενεργεί ναυπηγικό πρόγραμμα για 12 πλοία. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, η Thenamaris ελέγχει σήμερα 85 πλοία, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σε αυτά όσα βρίσκονται υπό κατασκευή.

Η DryDel Shipping

Επίσης, η DryDel Shipping, συμφερόντων Κώστα Δελαπόρτα αγόρασε το bulker, τύπου ultramax, Maritime Prosperity (χωρητικότητας 61.453 dwt και κατασκευής 2012 στο Imabari της Ιαπωνίας), έναντι 22 εκατ. δολ. Το συγκεκριμένο μέγεθος και είδος πλοίου είναι ιδανικό για τα φορτία που διαχειρίζεται και μεταφέρει η εταιρεία για τους πελάτες της ανά τον κόσμο.

Σημειώνεται ότι η DryDel Shipping είναι αρκετά δραστήρια τα τελευταία χρόνια σε αγοραπωλησίες και ναυπηγήσεις, ελέγχοντας επί του παρόντος έναν ιδιαίτερα μοντέρνο στόλο, ο οποίος αποτελείται από 11 πλοία στο νερό και 10 υπό κατασκευή. Τις τελευταίες ημέρες παρέλαβε και το Beluga, ένα iceclass kamsarmax, το οποίο είναι εξοπλισμένο με scrubbers.

Παράλληλα, στον υπό ναύλωση στόλο της (long term period vessels) εντοπίζονται σήμερα 19 bulkers, με στόχο να φτάσει φέτος τα 30. Το σύνολο των φορτίων που μεταφέρει ετησίως η εταιρεία υπολογίζεται να είναι άνω των 3 εκατ.
τόνων.

Σε υψηλά επίπεδα οι τιμές

«Οι συναλλαγές στη second hand αγορά των bulkers εξαπλώθηκαν την τελευταία εβδομάδα σε όλα τα μεγέθη, με τους υποψήφιους αγοραστές να επιδεικνύουν έντονο ενδιαφέρον, ιδιαίτερα για τα πλοία που είναι εξοπλισμένα με δικούς τους γερανούς φορτίου», αναφέρει ο οίκος George Moundreas & Company.

Όσο για τις τιμές στην αγορά, φαίνεται προς ώρας πως διατηρούν τη δυναμική τους, παρότι η ναυλαγορά διόρθωσε σε έναν βαθμό από το μίνι ράλι που διέγραψε στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου.

Μάλιστα, ο ναυλομεσιτικός οίκος Advanced Shipping & Trading S.A εντόπισε ορισμένες ανοδικές μετατοπίσεις σε εβδομαδιαία βάση στα μεγάλα bulkers, τύπου capesize, και συγκεκριμένα στις ηλικίες 5-15 ετών, αλλά και στα μικρότερα supramaxes 15ετίας.

Με βάση την τελευταία έκθεση της Xclusiv Shipbrokers, οι αξίες των bulkers όλων των μεγεθών και των ηλικιών είναι τον Απρίλιο διογκωμένες από 1% έως και 38% σε ετήσια βάση. Πρόκειται, ειδικά σε ορισμένες περιπτώσεις, για επίπεδα – ρεκόρ που είχαν να καταγραφούν αρκετά χρόνια.