Skip to main content

Χρ. Στυλιανίδης: Η ναυτιλία βασικός πυλώνας στην πορεία προς τη βιώσιμη παγκόσμια ανάπτυξη

«Όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει ήδη ένα σημαντικό χάσμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης εξειδικευμένων ναυτικών, το οποίο αναμένεται να επιδεινωθεί»

Τους τέσσερις άξονες επάνω στους οποίους πρέπει να εργαστεί ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, για να ενισχύσει το ανθρώπινο κεφάλαιο, και ιδιαίτερα του ναυτικούς, περιέγραψε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας το απόγευμα από το βήμα της γενικής συνέλευσης του ΙΜΟ στο Λονδίνο.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά οι ναυτικοί είναι η ναυτιλία και το αντίστροφο.

«Όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει ήδη ένα σημαντικό χάσμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης εξειδικευμένων ναυτικών, το οποίο αναμένεται να επιδεινωθεί», σημείωσε ο υπουργός ο οποίος σε αντιπαράθεση έφερε τις προοπτικές που δίνει το επάγγελμα αυτό  που  όπως είπε εγγυάται μια λαμπρή σταδιοδρομία.

«Εδώ, υπάρχει σαφώς ένας ρόλος για τον ΙΜΟ και για τα κράτη μέλη. Πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να αντιμετωπίσουμε τα βαθύτερα αίτια:

  • Να βελτιώσουμε την εικόνα της ναυτιλίας.
  • Να προσελκύσουμε νέες γενιές στη θάλασσα.
  • Να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των ναυτικών παγκοσμίως.
  • Να βελτιώσουμε την ευημερία τους, τις δεξιότητές τους, την αναγνώρισή τους.

«Η ασφάλεια των ναυτικών είναι υψίστης σημασίας. Ορισμένα πρόσφατα περιστατικά επιθέσεων κατά πλοίων πρέπει να σταματήσουν. Η εμπορική ναυτιλία και οι αθώοι επιβαίνοντες δεν αποτελούν στόχο! Δεν πρέπει να εργαλειοποιηθούν. Πολιτικά ή στρατιωτικά», προσέθεσε ο υπουργός.

Συνέχισε υπογραμμίζοντας ότι ο ρόλος των υπεύθυνων χάραξης πολιτικής είναι τετραπλός. Να εμπνεύσουν, να συντονίσουν, να ρυθμίσουν και να επιβάλουν τους κανονισμούς του ΙΜΟ.

Η υποψηφιότητα της Ελλάδας

Όσον αφορά την υποψηφιότητα της Ελλάδας για την κατηγορία Α του συμβουλίου, υπογράμμισε: «Είμαι πραγματικά πολύ περήφανος που εκπροσωπώ την Ελλάδα, η οποία, αν και μια σχετικά μικρή χώρα, είναι σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά έθνη του κόσμου. Με μια παράδοση στη ναυτιλία που χρονολογείται από αιώνες.

Η φιλοδοξία μας να εκπροσωπηθούμε στην κατηγορία “Α” του Συμβουλίου του ΙΜΟ είναι, πάνω απ’ όλα, μια αντανάκλαση του ενδιαφέροντός μας να συνεργαστούμε στενά με όλα τα κράτη μέλη του ΙΜΟ, για να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο αυτόν τον Οργανισμό, και  να ανταποκριθούμε με επιτυχία στις προσδοκίες της διεθνούς κοινότητας, όπως κάνουμε εδώ και 60 χρόνια.

Κλείνοντας υπογράμμισε: «Η ναυτιλία πρέπει να συνεχίσει να αποτελεί βασικό πυλώνα στην πορεία προς τη βιώσιμη παγκόσμια ανάπτυξη και ευημερία. Η ναυτιλία και οι άνθρωποί της, επί του πλοίου και στην ξηρά, το αξίζουν αυτό. Είναι καιρός να το αναγνωρίσουμε αυτό»..

Η απανθρακοποίηση

Όσον αφορά την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας υπογράμμισε ότι  τώρα είναι η ώρα για την συζήτηση αυτή ενώ προσέθεσε ότι ο ΙΜΟ είναι το κατάλληλο μέρος για να συμμετάσχουμε σε αυτή τη συζήτηση. «Μέσω της πλήρους υποστήριξής μας στην ταχεία εφαρμογή της αναθεωρημένης στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου». υπογράμμισε και προσέθεσε:

«Με αυτόν τον τρόπο, να θυμάστε ότι η ρύθμιση θα επιτύχει μόνο εάν είναι έξυπνη, δίκαιη και στοχεύει στον πραγματικό ρυπαντή, ενώ παράλληλα δίνει προσοχή στις ιδιαιτερότητες κάθε τομέα της ναυτιλίας. Είναι επίσης πολύ σημαντικό να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον που θα κατευθύνει τις μελλοντικές επενδύσεις σε πιο πράσινες και ενεργειακά αποδοτικές τεχνολογίες. Για να διασφαλιστεί ότι οι επενδύσεις αυτές θα αποδώσουν».