Skip to main content

7,2% συμμετοχή της Oaktree στη Star Bulk

Δεύτερη μεγάλη επαναγορά μετοχών της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο σε έναν μήνα

Κάτω από το 10% έπεσε η συμμετοχή της Oaktree στο μετοχικό κεφάλαιο της Star Bulk Carriers. Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία, συμφερόντων Πέτρου Παππά, προχώρησε στη δεύτερη μεγάλη επαναγορά μετοχών από την Oaktree σε διάστημα ενός μήνα.

Συνολικά η εταιρεία, που είναι μια από τις μεγαλύτερες εισηγμένες στον τομέα των bulk carriers παγκοσμίως, αφού διαθέτει έναν στόλο από 119 πλοία, έχει επαναγοράσει τον τελευταίο μήνα 20 εκατ. μετοχές από το αμερικανικό fund, έναντι ποσού περίπου 380 εκατ. δολαρίων, ενώ παράλληλα το ποσοστό της Oaktree έπεσε από το 25,2% στο 7,2%.

Όπως επισημαίνουν αναλυτές στη «Ν», οι συναλλαγές αυτές έχουν χαρακτήρα win – win αφού από τη μια η Star Bulk αγοράζει τις μετοχές κάτω από την καθαρή αξία ενεργητικού, ενώ από την άλλη η Oaktree εξασφαλίζει μια τιμή πάνω από αυτήν που ενδεχομένως θα πετύχαινε αν έβγαινε στην αγορά να πουλήσει τόσο μεγάλο όγκο μετοχών.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει η «Ν», η καταβολή των κεφαλαίων θα γίνει με δανεισμό που θα αποπληρωθεί κυρίως από την πώληση πλοίων.

Σε καθαρά διαχειριστικό επίπεδο η Oaktree θα έχει έναν εκπρόσωπό της στο διοικητικό συμβούλιο, έναντι τριών που είχε μέχρι τώρα.

Η τιμή αγοράς αντανακλά έκπτωση 10% στις εκτιμήσεις της Fearnley Securities για καθαρή αξία ενεργητικού (NAV) 21,80 δολάρια ανά μετοχή, ενώ παρέχει παράλληλα και ένα premium 5% σε σχέση με την τιμή κλεισίματος της μετοχής της εταιρείας τη Δευτέρα.

Η Star Bulk Carriers, σε χθεσινή της ανακοίνωση, υπογραμμίζει ότι σύναψε συμφωνία επαναγοράς από την Oaktree επιπλέον 10 εκατομμυρίων κοινών μετοχών της σε τιμή ανά κοινή μετοχή 19,50 δολάρια. Η επαναγορά μετοχών εγκρίθηκε ομόφωνα απ’ όλα τα αδιάφορα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας.

Ως αποτέλεσμα της επαναγοράς μετοχών, η συνολική συμμετοχή της Oaktree στην εταιρεία αναμένεται να μειωθεί από περίπου 17,2% των κοινών μετοχών της Star Bulk σε περίπου 7,2%.

Το κλείσιμο αναμένεται να πραγματοποιηθεί την 1η Δεκεμβρίου 2023, μετά την οποία οι 10 εκατομμύρια μετοχές θα αποσυρθούν και θα ακυρωθούν.

Το τίμημα αγοράς θα χρηματοδοτηθεί από νέα χρηματοδότηση χρέους, την οποία η εταιρεία σκοπεύει να αποπληρώσει με έσοδα κυρίως από μελλοντικές πωλήσεις πλοίων.

Όπως υπογραμμίζει χαρακτηριστικά: «Η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στην τρέχουσα μερισματική της πολιτική και θεωρεί ότι η επαναγορά μετοχών θα έχει θετική επίδραση στα μελλοντικά μερίσματα ανά μετοχή».

Σημαντική αξία

Υπογραμμίζεται ότι πριν από περίπου έναν μήνα η Star Bulk ανέφερε ότι επαναγοράζει 10 εκατ. κοινές μετοχές από την εταιρεία διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων Oaktree Capital Management, έναντι 18,5 δολαρίων ανά μετοχή. Η συναλλαγή αυτή είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του ποσοστού της Oaktree στη Star Bulk από 25,2% σε 17,2%.

Και σε αυτή την περίπτωση οι μετοχές είχαν αποκτηθεί με έκπτωση σε σχέση με την καθαρή αξία ενεργητικού, δημιουργώντας έτσι σημαντική αξία για τους μετόχους της εταιρείας.

Η Star Bulk διαθέτει στόλο 119 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 13,3 εκατομμυρίων dwt, αποτελούμενο από 17 Newcastlemax, 20 Capesize, 2 Mini Capesize, 7 Post Panamax, 40 Kamsarmax, 2 Panamax, 20 Ultramax και 11 Supramax με μεταφορική ικανότητα μεταξύ 52.425 dwt και 209.529 dwt.

Τα πλοία της εταιρείας μεταφέρουν φορτία, τα οποία περιλαμβάνουν σιδηρομετάλλευμα, ορυκτά και σιτηρά, και δευτερεύοντα φορτία, τα οποία περιλαμβάνουν βωξίτη, λιπάσματα και προϊόντα χάλυβα.

Σε ρότα περιβαλλοντική

Πέραν των εξαιρετικών επιδόσεών της στην αγορά, η εταιρεία τα τελευταία χρόνια έχει πετύχει και σημαντική
βελτίωση στους ESG δείκτες της.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείας, Πέτρο Παππά, η Star Bulk ήταν η πρώτη εταιρεία χύδην ξηρού φορτίου παγκοσμίως που υποβλήθηκε σε έλεγχο Dry-BMSA με τη RightShip.

«Παράλληλα με την επίτευξη ισχυρών οικονομικών επιδόσεων το 2022, η Star Bulk βελτίωσε σημαντικά τις πρακτικές και τις επιδόσεις της στον τομέα του ESG. Για πρώτη φορά μετρήσαμε και αναφέραμε τις εκπομπές μας σε επίπεδο Scope 3, εισαγάγαμε επιτροπή ESG σε επίπεδο διοικητικού συμβουλίου και ήμασταν η πρώτη εταιρεία χύδην ξηρού φορτίου παγκοσμίως που υποβλήθηκε σε έλεγχο Dry-BMSA με τη RightShip», ανέφερε ενώ πρόσθεσε:

«Συμβάλαμε ενεργά στην ανάπτυξη των Πράσινων Διαδρόμων, ενώ μέσω της εφαρμογής τεχνικών και επιχειρησιακών μέτρων βελτιώσαμε την ενεργειακή απόδοση του στόλου μας και μειώσαμε το αποτύπωμα άνθρακα».