Skip to main content

Έντονο ελληνικό ενδιαφέρον για second hand φορτηγά

Σε Έλληνες τα περισσότερα bulk carriers που πουλήθηκαν πρόσφατα.

Μεγάλα ονόματα της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας κινούνται με ταχύτητα τις τελευταίες μέρες, κλείνοντας συμφωνίες αγορών second hand πλοίων σε καλές τιμές, εστιάζοντας σε bulk carriers και containerships.

«Τα περισσότερα από τα bulk carriers που πουλήθηκαν τις τελευταίες εβδομάδες κατέληξαν σε
Έλληνες πλοιοκτήτες, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων εκ των μεγάλων παικτών. Παραδοσιακά έχουν ιστορικό αγορών στο σωστό timing» αναφέρει στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεση ο Einar Straume του τμήματος αγοραπωλησιών της ναυλομεσιτικής Cleaves Shipbroking AS.

Πρωταγωνιστής στα deals των τελευταίων εβδομάδων είναι η Eastern Mediterranean Maritime Limited του Θανάση Μαρτίνου. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η ναυτιλιακή βρίσκεται πίσω από την αγορά του νεότευκτου πλοίου μεταφοράς containers Jiangsu Yangzi Xinfu YZJ 2015-2079 (χωρητικότητας 1.800 TEUs). Με βάση την πλατφόρμα Equasis, το πλοίο έχει ήδη μετονομαστεί σε Elona II. Αναλυτές της αγοράς αναφέρουν ότι το βαπόρι εξασφάλισε πρόσφατα ναύλωση σε
ελκυστικό τίμημα. Παρότι το τίμημα της αγοράς δεν έγινε γνωστό, η πλατφόρμα MSI Horizon αποτιμά
την τρέχουσα αξία του μεταξύ 24,3 και 29,2 εκατ. δολαρίων.

Παράλληλα, η EastMed ενίσχυσε τον στόλο της και με το bulk carrier, τύπου kamsarmax, Santa Cruz (χωρητικότητας 83.456 dwt και κατασκευής 2011). Και σε αυτήν την περίπτωση το τίμημα δεν έγινε γνωστό. Ναυλομεσίτες πάντως αναφέρουν ότι το πλοίο άλλαξε χέρια με ένα ποσό στη ζώνη των 18 εκατ. δολαρίων.

Μια άλλη μεγάλη εγχώρια ναυτιλιακή εταιρεία, η Costamare του Κωνσταντίνου Κωνσταντακόπουλου,
φέρεται, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, να απέκτησε το τελευταίο διάστημα τα δύο πρώτα bulkers, τύπου capesize του στόλου της. Η εταιρεία συνδέεται με τα Aquaenna (χωρητικότητας 175.975 dwt και κατασκευής 2011) και Aquarange (χωρητικότητας 179.842 dwt και κατασκευής 2011). Το συνολικό αντίτιμο για τα δύο βαπόρια φέρεται να ξεπέρασε τα 46 εκατ. δολάρια.

Η ελληνική εταιρεία έκανε στη διάρκεια του 2021 άνοιγμα στο ξηρό φορτίο -μέχρι τότε διαχειριζόταν
αποκλειστικά containerships- εστιάζοντας σε μικρά και μεσαία μεγέθη, από handysize έως kamsarmax. Τώρα, όμως, φαίνεται πως επιδιώκει να εντάξει στη δυναμική της και μεγάλα φορτηγά.

Ο πρόεδρος και CEO της Costamare, Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος, βρέθηκε στο επίκεντρο εσχάτως, καθώς απέκτησε 1,017 εκατ. μετοχές της Seanergy Maritime Holdings, συμφερόντων Σταμάτη Τσαντάνη,αριθμός που μεταφράζεται σε μετοχικό ποσοστό 5,1%. Πρόκειται για προσωπική επένδυση του κ. Κωνσταντακόπουλου, ο οποίος αγόρασε τις μετοχές μέσω της Longshaw Maritime Investments, και όχι της Costamare.

Σε αγορές bulkers έχουν προχωρήσει το τελευταίο διάστημα, μεταξύ άλλων, η Chartworld Shipping του Λου Κολλάκη, η United Maritime Corp. του Σταμάτη Τσαντάνη, η Lomar Shipping συμφερόντων Γιώργου Λογοθέτη και η Hellenic Star Shipping. Σε containerships και bulkers έχει επενδύσει η Cosmoship του Νίκου Σάββα.

Οι δύο αγορές προσφέρουν ευκαιρίες, δεδομένου ότι οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων έχουν υποχωρήσει σε ένα βαθμό από τα επίπεδα ρεκόρ που καταγράφηκαν την περασμένη διετία.