Από την έντυπη έκδοση
Τρεις συγκεκριμένες δεσμεύσεις απέσπασε η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας από τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, προκειμένου να αναστείλει για μία εβδομάδα τις απεργιακές κινητοποιήσεις που είχαν δημιουργήσει έντονα προβλήματα στη διακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων με πλοία στη χώρα.
Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός, όπως ανέφερε στη «Ν», δεσμεύθηκε να εξετασθεί θετικά το αίτημα για παραμονή του ΝΑΤ εκτός ενιαίου ταμείου, να μην αλλάξουν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης στους ναυτικούς και να αντιμετωπισθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το θέμα των οργανικών συνθέσεων στην ακτοπλοΐα.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις οργανικές συνθέσεις, ο κ. Δρίτσας ανέφερε στη «Ν»: «Είμαστε σε μια διαδικασία διαβουλεύσεων για τον περιορισμό των όποιων αρνητικών επιπτώσεων στους ναυτεργάτες και να μη χαθούν θέσεις εργασίας, ενώ γίνεται προσπάθεια η τυχόν εφαρμογή οποιουδήποτε σχεδίου να μετατεθεί χρονικά προς το μέλλον».
Η δεύτερη δέσμευση αφορά το συνταξιοδοτικό και τα όρια συνταξιοδότησης των ναυτικών. Ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι δεν θα αλλάξουν, αφού είναι αδύνατον ένας ναυτικός να είναι στα καράβια μέχρι τα 67 έτη, όπως αναφέρει η ΠΝΟ, και τους ενημέρωσε ότι σχετική απόφαση έχει υπογραφεί στις 23 Οκτωβρίου. Μάλιστα, στην επιστολή του προς την ΠΝΟ ο υπουργός αναφέρει ότι και το ποσοστό αναπλήρωσης των συντάξεων των ναυτικών θα είναι ικανοποιητικό.
Παράλληλα ως τρίτο μέτρο στήριξης των ναυτικών είναι ότι γίνεται προσπάθεια να μην αλλάξουν τα δεδομένα στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο. Για το ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό και την αυτοτέλεια του ΝΑΤ και του ΚΕΑΝ η συζήτηση είναι ακόμα ανοικτή, και παρά τις δυσκολίες, αξιολογούνται όλες οι ιδιαιτερότητες του ναυτικού επαγγέλματος και του ΝΑΤ, σύμφωνα με τον υπουργό, καθώς η αυτοτέλεια και λειτουργία του ΝΑΤ έχει σημαντικές και όχι μόνο ιστορικές ιδιαιτερότητες, αλλά και αναπτυξιακές. Τέλος, ο υπουργός δήλωσε ότι έχει δρομολογήσει τις εξελίξεις για την εξυγίανση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, ενώ θα ληφθεί μέριμνα και για τον Οίκο Ναύτου.
Στις 12 Νοεμβρίου
Μετά τις εξελίξεις η διοίκηση της ΠΝΟ αποφάσισε να μη συνεχίσει για τρίτο 48ωρο τις κινητοποιήσεις της και δήλωσε ότι στις 12 Νοεμβρίου ο κλάδος των ναυτεργατών κατέρχεται σε 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση μαζί με όλους τους εργαζόμενους της χώρας στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ.
Η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία, ενώ με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) επισημαίνει ότι πρότεινε τη συνέχιση και κλιμάκωση της απεργίας με νέα 48ωρη από τις 6/11/2015 έως τις 8/11/2015.
Η πρόταση δεν πέρασε και η ΠΕΝΕΝ κάνει λόγο για προδοτική απόφαση της πλειοψηφίας της ΠΝΟ. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι υπέρ της συνέχισης της απεργίας τάχθηκαν τρία σωματεία, δέκα τάχθηκαν υπέρ της αναστολής και ένα ψήφισε λευκό.
Η ΠΝΟ με την ανακοίνωσή της εφιστά την προσοχή στην κυβέρνηση και ιδιαιτέρα στους αρμόδιους υπουργούς να προβούν στην άμεση υλοποίηση των όσων και έγγραφα σήμερα δεσμεύτηκαν και να αφήσουν κατά μέρους τις ολιγωρίες και τα ευχολόγια των καλών προθέσεων. Προειδοποίησε όμως ότι «αν μέχρι τότε δεν υπάρξουν ουσιαστικές λύσεις στα αιτήματα του κλάδου μας θα υπάρξει περαιτέρω κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων».
Στην Κίνα
Εν τω μεταξύ, στην Κίνα βρίσκεται από σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας και μέχρι τις 9 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο του έτους Θαλάσσιας Συνεργασίας Ελλάδος και Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας 2015.
Αποδεχόμενος σχετική πρόσκληση της κινεζικής κυβέρνησης, ήδη από τις αρχές του έτους, ο κ. υπουργός θα παρέμβει ως κύριος ομιλητής στο Φόρουμ Θαλάσσιας Συνεργασίας Μεσογειακών Χωρών που ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ενωση και της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, στο οποίο έχουν προσκληθεί οι ομόλογοί του Κύπρου, Μάλτας, Πορτογαλίας, Ιταλίας και Ισπανίας και το οποίο πραγματοποιείται στον Κινεζικό Λιμένα Xianmen στις 7-8 Νοεμβρίου 2015.
Ο κ. υπουργός θα συμμετάσχει επίσης στην τελετή λήξης του Ετους Θαλάσσιας Συνεργασίας Ελλάδος και Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας για το 2015, η οποία θα λάβει χώρα στην πόλη Χianmen αύριο 7/11.
Στη συναντήσεις στην Κίνα δεν είναι στην ατζέντα το θέμα του διαγωνισμού πώλησης των μετοχών ΟΛΠ, την ολοκλήρωση του οποίου ο κ. Δρίτσας τοποθετεί στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2016. Ο ίδιος θεωρεί ότι σημαντικό ζήτημα πριν από την πώληση είναι η ίδρυση αρχής λιμένα (port authority), την οποία κάθε λιμάνι σε όλο τον κόσμο διαθέτει.