Skip to main content

Σε διαβούλευση η ΚΥΑ για τα επισκέψιμα τυροκομεία

Μέχρι την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2023 (ώρα 23:59). Τι προβλέπει.

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε από το Υπουργείο Τουρισμού σε συνεργασία με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) με αντικείμενο τον καθορισμό των προδιαγραφών λειτουργίας επισκέψιμων τυροκομείων αλλά και της διαδικασίας απονομής του νέου σήματος «Επισκέψιμου Τυροκομείου».

Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2023 (ώρα 23:59), και απευθύνεται σε κάθε άμεσα ή έμμεσα ενδιαφερόμενο παράγοντα.

Σκοπός της είναι η συγκέντρωση σχολίων και παρατηρήσεων από όλους τους εμπλεκόμενους θεσμικούς φορείς και ενώσεις, τις επιχειρήσεις και τους παραγωγούς, προκειμένου τόσο το ίδιο το Σήμα Επισκέψιμου Τυροκομείου αλλά και η διαδικασία απόκτησής του να είναι ελκυστικά και προσιτά σε κάθε τυροκομική εγκατάσταση της χώρας.

Όπως σημειώνεται, με την εν λόγω απόφαση, για πρώτη φορά καθορίζονται οι συγκεκριμένες τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν οι εγκαταστάσεις των τυροκομείων, προκειμένου να αποκτήσουν το νέο τουριστικό σήμα του Υπουργείου Τουρισμού, ενώ τίθενται σαφείς προδιαγραφές για τις παρεχόμενες από αυτά υπηρεσίες, στην κατεύθυνση της διασφάλισης της ποιότητας της εμπειρίας του επισκέπτη.

Το Σήμα Επισκέψιμου Τυροκομείου θα χορηγείται από την Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού (Π.Υ.Τ.) του Υπουργείου Τουρισμού, στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας βρίσκεται η  εγκατάσταση για την οποία υποβάλλεται η αίτηση.

Επισημαίνεται ότι το Σήμα Επισκέψιμου Τυροκομείου διασφαλίζει την επισκεψιμότητα σε χώρους όπου παράγονται τυροκομικά και γαλακτοκομικά προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας, με σκοπό την παροχή υπηρεσιών υποδοχής, ξενάγησης, φιλοξενίας, εστίασης και γευσιγνωσίας.

Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία αποτελεί την τρίτη κατά σειρά ενέργεια, ύστερα από τα νέα Σήματα Επισκέψιμου Ζυθοποιείου και Επισκέψιμου Ελαιοτριβείου, στην οποία προχωρά το Υπουργείο Τουρισμού την τελευταία διετία στην κατεύθυνση της ουσιαστικής διασύνδεσης του ελληνικού αγροδιατροφικού τομέα με τον κλάδο της φιλοξενίας και της περαιτέρω διαφοροποίησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Στην ίδια κατεύθυνση, υπενθυμίζεται ότι με πρόσφατη τροπολογία του αρ. 105 του ν. 4982/2022 του Υπουργείου Τουρισμού, προβλέφθηκε η παράλληλη λειτουργία χώρων εστίασης και μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων (όπως ενοικιαζόμενα δωμάτια, τουριστικές κατοικίες κ.α.) στις εγκαταστάσεις που λαμβάνουν Σήμα Επισκέψιμου Ελαιοτριβείου, Ζυθοποιείου ή Τυροκομείου.

Σ. Ζαχαράκη: Ενισχύουμε τον αγροτουρισμό και αναδεικνύουμε μοναδικούς προορισμούς με δραστηριότητα στον πρωτογενή τομέα

Η αρμόδια Υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, δήλωσε σχετικά: «Απευθύνουμε ένα ανοικτό κάλεσμα σε όλους τους φορείς, ενώσεις, παραγωγούς και επιχειρήσεις τυροκομικών και γαλακτοκομικών προϊόντων να διαμορφώσουμε μαζί το πλαίσιο των νέων επισκέψιμων τυροκομείων.Με το νέο σήμα Επισκέψιμου Τυροκομείου, το τρίτο κατά σειρά που θεσμοθετήσαμε και αφορά την εκλεκτή ελληνική παραγωγή, συνεχίζουμε δυναμικά το έργο μας για την προώθηση του ελληνικού αγροτουρισμού και φυσικά, την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος. Με την ελληνική παραγωγή να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτουμε ως χώρα, επενδύουμε στρατηγικά στοχεύοντας στην ενθάρρυνση της ουσιαστικής συμμετοχής της στην τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας με τρόπο βιώσιμο και δίκαιο, που να αφορά κάθε γωνιά της πατρίδας μας.

Ερχόμαστε έτσι στην πράξη να αναδείξουμε μοναδικούς προορισμούς της χώρας μας με σημαντική δραστηριότητα στον πρωτογενή τομέα, αλλά και να ενισχύσουμε τους παραγωγούς του τόπου μας δημιουργώντας νέες ευκαιρίες εξωστρέφειας και αύξησης του εισοδήματός τους.

Το στοίχημα της ένταξης του αγροδιατροφικού τομέα στο ελληνικό τουριστικό προϊόν οφείλει να κερδηθεί καθώς σε αυτήν κρύβονται σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος για τον οποίο περισσότερα από 17 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα διατεθούν σε δράσεις προώθησης του αγροτουρισμού και του γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα, με ψηφιακές πλατφόρμες, χάρτες, εφαρμογές, ενέργειες branding και marketing για την προώθηση νέων, αυθεντικών εμπειριών στους ταξιδιώτες που επισκέπτονται τη χώρα μας.»