Skip to main content

Fuel Pass 2: Τι πρέπει να προσέξετε στις αιτήσεις

Της Ραλλούς Αλεξοπούλου
[email protected]

Μεγαλύτερη επιδότηση σε περισσότερους ιδιοκτήτες οχημάτων και δικύκλων προσφέρει το fuel – pass 2 που ανακοίνωσε η κυβέρνηση σε μια προσπάθεια καλύψει ένα μέρος του κόστους λόγω της εκρηκτικής ανόδου των τιμών στην αμόλυβδη και το πετρέλαιο κίνησης. Η επιδότηση καλύπτει το διάστημα Ιουλίου  – Σεπτεμβρίου.  Η σχετική πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων θα ανοίξει στα τέλη Ιουλίου.

 Δικαιούχοι

Τη δυνατότητα να λάβουν την επιδότηση καυσίμων έχουν όλα τα φυσικά πρόσωπα (και οι ελεύθεροι επαγγελματίες), φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος. Βασική προϋπόθεση είναι το οικογενειακό εισόδημα που δήλωσαν ή θα δηλώσουν στη φετινή φορολογική δήλωση να ανέρχεται σε

·         έως 30.000 ευρώ για ατομικό εισόδημα

·         προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού, δηλαδή για ένα ζευγάρι το ποσό ανέρχεται σε έως 33.000 ευρώ, για 3μελή οικογένεια σε έως 36.000 ευρώ, για 4μελή οικογένεια σε έως 39.000 ευρώ, για 5μελή οικογένεια σε έως 42.000 ευρώ και για 6μελή οικογένεια σε έως 45.000 ευρώ.

Για να δοθεί η ενίσχυση, το φυσικό πρόσωπο θα δηλώνει σε σχετική πλατφόρμα στο gov.gr το όχημα για το οποίο λαμβάνει την ενίσχυση και επί του οποίου πρέπει να έχει κάποιο ποσοστό συνιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μακροχρόνιας μίσθωσης. Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο και κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα. Απαραίτητη προϋπόθεση το όχημα να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται τέλη κυκλοφορίας.

Με βάση τα νέα εισοδηματικά κριτήρια, οι δυνητικοί δικαιούχοι είναι 3,1 εκατ. από τα 3,5 εκατ. ιδιοκτητών οχημάτων.

Ύψος επιδότησης 

Μια από τις αλλαγές αυτή τη φορά είναι ότι όσοι από τους δικαιούχους επιλέξουν να λάβουν την επιδότηση κάνοντας χρήση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, το ποσό θα αυξηθεί κατά 15 ευρώ από 5 ευρώ που ήταν στον πρώτο «κύκλο» του Fuel – Pass. Όπως εξηγούσαν αρμόδιες πηγές ο λόγος για την παροχή του συγκεκριμένου κινήτρου είναι τα χρήματα να κατευθυνθούν στην αγορά καυσίμων, για το οποίο και χορηγούνται. Είναι χαρακτηριστικό ότι το προηγούμενο χρονικό διάστημα της επιδότησης (από Απρίλιο έως και Ιούνιο) από τα 2,3 εκατ. δικαιούχους που την έλαβαν μόλις λίγο πάνω από το 20% έκαναν χρήση του «ψηφιακού πορτοφολιού». Οι υπόλοιποι επέλεξαν τα χρήματα να κατατεθούν σε τραπεζικό λογαριασμό κι άρα μπορούσαν να τα χρησιμοποιήσουν όπου επιθυμούσαν.

Με βάση τα όσα ανακοινώθηκαν, το ύψος της επιδότησης διαμορφώνεται ως εξής :

·         Στην ηπειρωτική χώρα, οι κάτοχοι οχημάτων θα λάβουν είτε 65 ευρώ (κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό) είτε 80 ευρώ (μέσω ψηφιακής κάρτας). Οι ιδιοκτήτες δικύκλων μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των 45 ευρώ (κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό) και των 60 ευρώ (με ψηφιακή κάρτα)

·         Για τους πολίτες που η κύρια κατοικία τους είναι σε νησιωτική περιοχή (συμπεριλαμβανομένης και της Κρήτης) και έχουν στην κατοχή τους όχημα δικαιούνται να λάβουν επιδότηση ύψους 100 ευρώ (με ψηφιακή κάρτα). Αν επιθυμούν τα χρήματα να κατατεθούν σε τραπεζικό λογαριασμό τότε θα λάβουν 85 ευρώ. Αντίστοιχα οι ιδιοκτήτες δίτροχων δικαιούνται επιδότησης 70 ευρώ με τη χρήση κάρτας ή 55 ευρώ με κατάθεση του ποσού σε τραπεζικό λογαριασμό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κάτοχοι πετρελαιοκίνητων οχημάτων περιλαμβάνονται στους δικαιούχους της επιδότησης εφόσον πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια.

Το κόστος του συγκεκριμένου μέτρου εκτιμάται στα 200 εκατ. ευρώ από 100 εκατ. ευρώ που ήταν το fuel pass Απριλίου – Ιουνίου.

Μέτρα 8,44 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2022

Με τα δεδομένα που υπάρχουν έως τώρα, καθώς η αβεβαιότητα παραμένει τόσο όσον αφορά την πορεία της ενεργειακής κρίσης όσο και τις γενικότερες επιπτώσεις που έχει στην πορεία των τιμών σε αγαθά και υπηρεσίες, το σύνολο των μέτρων που έχουν ανακοινωθεί μέχρι σήμερα από την κυβέρνηση (με ορισμένα να έχουν ήδη ολοκληρωθεί) πλησιάζουν τα 8,5 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2022. Από το ποσό αυτό τα 3,23 δισ. ευρώ θα καλυφθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό

Στα μέτρα αυτά περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, :

  • η επιδότηση ρεύματος και φυσικού αερίου, ύψους 6,03 δισ. ευρώ  εκ των οποίων τα 850 εκατ. ευρώ καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό και τα υπόλοιπα από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης, τη φορολογία των υπερεσόδων των εταιριών ενέργειας, κ.α.
  • η αναδρομική επιστροφή του 60% της αύξησης ηλεκτρικού ρεύματος του προηγούμενου εξαμήνου, 280 εκατ. ευρώ
  • η επιδότηση καυσίμων για 6 πλέον μήνες, συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ
  • η ενίσχυση κοινωνικά ευάλωτων ομάδων τον Απρίλιο του 2022, ύψους 320 εκατ. ευρώ
  • η ενίσχυση κτηνοτρόφων, 50 εκατ. ευρώ
  • η μόνιμη μείωση του ΦΠΑ στις ζωοτροφές και τα λιπάσματα στο 6%, 30 εκατ. ευρώ
  • η επιδότηση ταξί, 6 εκατ. ευρώ
  • η επέκταση του μειωμένου ΦΠΑ στις μεταφορές, τον καφέ και τα μη αλκοολούχα ποτά, τα γυμναστήρια και τις σχολές χορού, 250 εκατ. ευρώ
  • η μόνιμη μείωση του ΕΝΦΙΑ, 370 εκατ. ευρώ
  • οι δαπάνες φορέων Γενικής Κυβέρνησης για το αυξημένο ενεργειακό κόστος, 500 εκατ. ευρώ