Skip to main content

Διαυγώς εξαϋλωμένες εναλλαγές της Φύσης

Αφιερωμένη στην περιοδικότητα της Φύσης που εναλλάσσεται μέσα στον χρόνο και τις εποχές: άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο, χειμώνα, είναι η αναδρομική έκθεση του ζωγράφου Τάσου Αριδά, η οποία παρουσιάζεται από τον Μιχάλη Ν. Δαλαρέτο, στην γκαλερί Βουρκαριανή, στην Κέα, από τις 2 Ιουλίου.

Η έκθεση περιλαμβάνει έργα, που εκτείνονται χρονολογικά από την εποχή της προετοιμασίας του Τάσου Αριδά για τη Σχολή Καλών Τεχνών, μέχρι και σήμερα. Η εποχικότητα, που επηρεάζει τον ζωικό και υδρόβιο κόσμο, αποτυπώνεται στα έργα του, η πλειοψηφία των οποίων είναι  νεκρές φύσεις, αλλά και κάποια τοπία και πορτρέτα.

Ιδανικός χώρος παρουσίασης των έργων αυτών είναι η γκαλερί Βουρκαριανή, η οποία, με έδρα τον γραφικό κόλπο του Βουρκαριού της Κέας, διαμόρφωσε και καθόρισε την καλλιτεχνική ταυτότητα του νησιού, χρωματίζοντας τα καλοκαίρια του μέσα από τη σύνδεσή της με τους σημαντικότερους εκπροσώπους της τέχνης της σύγχρονης Ελλάδας.

«Μία μορφή άμυνας»

Ο τρόπος, που αντιλαμβάνεται τη ζωγραφική ο Τάσος Αριδάς, όπως ο ίδιος εξηγεί: «είναι οι ιδιοτροπίες του φωτός στην επιφάνεια των πραγμάτων. Πολλές φορές, μπορεί να δώσει και την πνοή στο έργο, ορίζοντας όχι μόνο την εποχή, αλλά και την ώρα. Το να ζωγραφίσεις τα ελληνικά τοπία, που αλλάζουν αενάως μέσα στην ημέρα, είναι μία μεγάλη πρόκληση. “Αν μπορέσεις να αποδώσεις ένα τοπίο με τη διαύγεια, την εξαΰλωση του όγκου και τη σαφήνεια των γραμμών του, θα έχεις γίνει ο πιο μοντέρνος ζωγράφος του κόσμου. Άλλες φορές, το καταφέρνεις, άλλες όχι” μου είχε πει ο Γιάννης Τσαρούχης».

Ο εξανθρωπισμός μέσω της τέχνης «ησυχάζει» τον Τάσο Αριδά: «Να μπορέσει ο άνθρωπος να χαίρεται τις απλές χαρές της ζωής, από τα λουλούδια μέχρι τα εποχικά εδέσματα». Ένα μήνυμα που, ίσως, αποτελεί αντίδοτο στην εποχή της κρίσης ή, όπως χαρακτηριστικά λέει ο καλλιτέχνης «μία μορφή άμυνας».

Ο καλλιτέχνης

Ο Τάσος Αριδάς αποφοίτησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών, το 1983. Δάσκαλοί του ήταν οι Γ. Μόραλης και Δ . Μυταράς. Από το 1982 μέχρι το 1983, έκανε σπουδές νωπογραφίας (φρέσκο) και τεχνική φορητών εικόνων στο εργαστήριο του Κ. Ξυνόπουλου. Από το 1979 μέχρι το 1981, σπούδασε σκηνογραφία στο εργαστήριο του Β. Βασιλειάδη. Το 1983, πήρε πτυχίο Θεωρητικών και Ιστορικών σπουδών. Παράλληλα, από το 1982, παρακολούθησε το εργαστήριο γλυπτικής του Δ. Καλαμάρα έως το 1984.

Από το 1985 μέχρι το 1991, δίδαξε ζωγραφική στην Προπαρασκευαστική Σχολή Καλών Τεχνών Πανόρμου Τήνου. Από το 1984 έως το 1987, ασχολήθηκε περιοδικά με τη νωπογράφηση των Ιερών Ναών Αγ. Νικολάου Πύργου Σαντορίνης (περιοχή έξω Γωνία) και Αγ. Βασιλείου (περιοχή Αγ. Φλώρου Μεσσηνίας). Το 1996, μετείχε στη δημιουργία του εικαστικού τομέα της Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτιστικής Ανάπτυξης Κυπαρισσίας, της οποίας διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής έως το 2001. Από το 2000 έως τον Ιούλιο του 2005, διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής του Εικαστικού Τομέα της ΔΕΠΑ Καλαμάτας. Από το 2003 έως το 2006, διετέλεσε υπεύθυνος των Πολιτιστικών Θεμάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Μεσσηνίας. Το 2010, νωπογράφησε το παρεκκλήσιο της Οσίας Πελαγίας στην Ιερά Μονή Κεχροβουνίου Νήσου Τήνου.

Έχει πραγματοποιήσει 10 ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές. Αυτή είναι η 2η ατομική του έκθεση στην Κέα (η 1η πραγματοποιήθηκε το 2000). Έργα του υπάρχουν σε πινακοθήκες εταιριών και Ιδρυμάτων, στην Πινακοθήκη Καλαμάτας, στην Πινακοθήκη Β. Φρυσίρα και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Πληροφορίες

Γκαλερί Βουρκαριανή: Βουρκάρι Κέας – Κυκλάδες, τηλ: 22880 21337.

naftemporiki.gr