Skip to main content

«Χαλαρό» ντύσιμο επιλέγουν οι Έλληνες για τη δουλειά

Στο περιθώριο μπαίνει από τους υπαλλήλους όλο και περισσότερο η «παραδοσιακή στολή εργασίας» που αποτελείται από σακάκι και γραβάτα, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα της Regus σε 106 χώρες και 40.000 εργαζομένους.

Το 74% των ερωτηθέντων απαντά πως το συγκεκριμένο ντύσιμο θεωρείται πλέον πολύ επίσημο, με τα τζιν (79%) και τα Τ-shirts (51%) να θεωρούνται πια αποδεκτά ως ενδυμασία εργασίας.

Σε ό,τι αφορά την εργασία από το σπίτι, το 43% δηλώνει πως δουλεύει με τις πιτζάμες, με το ποσοστό να πέφτει κατακόρυφα σε περίπτωση που υπάρχει ενδεχόμενο βίντεο-κλήσης.

Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζουν και οι απαντήσεις των Ελλήνων ερωτηθέντων της έρευνας.

Στο ερώτημα αν το κοστούμι είναι πολύ επίσημο για τον εργασιακό χώρο, το 79% απάντησε «ναι», ενώ οι σαγιονάρες φαίνεται πως δεν είναι καθόλου αποδεκτές στο γραφείο, συγκεντρώνοντας ποσοστό (6%).

Στην ερώτηση αν τα τζιν και Τ-shirts είναι αποδεκτά στον εργασιακό χώρο, τα ποσοστά είναι υψηλά με ένα 86% να απαντάει θετικά για τα τζιν και ένα 62% για τα Τ-shirt. Από την άλλη μεριά, τα κλασικά φούτερ θεωρούνται πολύ «σπορ», καθώς μόλις ένα 19% θεωρεί πως μπορεί να φορεθούν στο γραφείο.

Σχετικά χαμηλό είναι επίσης το ποσοστό των ερωτηθέντων που απάντησε ότι εργάζεται από το σπίτι φορώντας πιτζάμες (22%). Σε άλλες χώρες το ποσοστό αυτό ανεβαίνει, όπως στην Κροατία που φτάνει στο 45% και στην παγωμένη Φινλανδία που φτάνει στο 31%

Η γενική διευθύντρια της Regus για την Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία Κατερίνα Μάνου, δήλωσε ότι «ο τρόπος που εργαζόμαστε έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι μόνο η τεχνολογία που έχει εξελιχθεί και μας επιτρέπει να είμαστε πιο ευέλικτοι στην εργασία μας αλλά και σε θέματα οργάνωσης η κάθετη ιεραρχία στις επιχειρήσεις έχει αρχίζει και υποχωρεί».

Η ίδια εκτίμησε ότι δεν προκαλεί έκπληξη πως αλλάζει και ο τρόπος ντυσίματος στον εργασιακό χώρο. «Έτσι παρατηρούμε ότι σε αρκετά μεγάλο ποσοστό το τζιν, το Τ-shirt και οι smart casual επιλογές γίνονται όλο και περισσότερο αποδεκτές για να ταιριάζουν με το προφίλ των ανθρώπων που εργάζονται ευέλικτα και δημιουργικά», συμπλήρωσε.

Πηγή: ΑΜΠΕ