Skip to main content

Βρετανία: «Κοινωνική επιχείρηση της χρονιάς» σοκολατοποιία που απασχολεί άτομα με αυτισμό

Να κάνει πιο γλυκιά τη ζωή των ατόμων με αυτισμό επιχειρεί η σοκολατοποιία Harry Specters στο Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία κέρδισε τον βραβείο της «κοινωνικής επιχείρησης της χρονιάς», στο πλαίσιο των Citi Microentrepreneurship Awards.

Η μικρή σοκολατοποιία με έδρα την πόλη Έλι, στην κομητεία Κέιμπριτζσερ της Αγγλίας, απασχολεί σύμφωνα με δημοσίευμα του Business Weekly συνολικά εννέα άτομα, έξι εκ των οποίων είναι άτομα με αυτισμό.

Παράλληλα, στα έξι χρόνια λειτουργίας της, έχει προσφέρει τη δυνατότητα σε πάνω από 180 άτομα με αυτισμό να κάνουν πρακτική και να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία, παράγοντας χειροποίητες σοκολάτες χωρίς συντηρητικά, για τις οποίες η εταιρεία έχει κερδίσει αρκετά βραβεία.

Η ιδέα για τη «γέννηση» της εταιρείας ήρθε το 2011, όταν η Μόνα Σαχ, μητέρα ενός αγοριού με αυτισμό, επισκέφθηκε ένα κατάστημα με προϊόντα σοκολάτας, κατά τη διάρκεια των διακοπών της οικογένειάς της στη Σκωτία.

Με εμπειρία ως σύμβουλος εταιρικής διακυβέρνησης στην υπηρεσία ψυχικής υγείας του NHS, η Μόνα Σαχ -έχοντας παράλληλα επίγνωση της έλλειψης ευκαιριών απασχόλησης για άτομα με Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος, όπως ο γιος της- αποφάσισε μαζί με τον σύζυγό της να δημιουργήσουν τη σοκολατοποιία – κοινωνική επιχείρηση Harry Specters, με στόχο την παροχή απασχόλησης, κατάρτισης, εργαστηρίων και δωρεάν καθοδήγησης για νέους με αυτισμό.

Συνεχίζοντας τις δράσεις για να προαχθεί η αποδοχή των ανθρώπων με αυτισμό, η Harry Specters για το φετινό Πάσχα δημιούργησε το σοκολατένιο αβγό «Egg-ism» (Egg + autism).

Ζωγραφισμένο στο χέρι με βούτυρο κακάο και με χρήση φυσικών βρώσιμων χρωμάτων, το μπλε αβγό (το μπλε χρώμα αντιπροσωπεύει την ευαισθητοποίηση για τον αυτισμό) είναι τυλιγμένο με κορδέλα και φέρει ειδική ετικέτα.

Όπως εξηγεί η ιδρύτρια της κοινωνικής επιχείρησης, τα άτομα με αυτισμό μπορούν να είναι πολύ δημιουργικά.

«Ένας από τους υπαλλήλους μας είναι πρόθυμος να μοιραστεί ιδέες για νέες γεύσεις για τις σοκολάτες μας, ενώ μια άλλη κοπέλα έχει ένα δημιουργικό μοναδικό τρόπο να συσκευάζει τις σοκολάτες. Συμμετέχουν σε κάθε πτυχή της επιχείρησης – από την παρασκευή και τη συσκευασία των προϊόντων έως το σχεδιασμό και τη φωτογράφιση», αναφέρει στην ιστοσελίδα της επιχείρησης, το 60% των εσόδων της οποίας προορίζεται για τους κοινωνικούς της στόχους.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ