Skip to main content

J.Κ.Sindorff (ΙΝG): Μην υποτιμάτε την αξία της μάρκας εργοδότη

Στη Σοφία Εμμανουήλ

Οι κατάλληλοι άνθρωποι για τις κατάλληλες θέσεις είναι “διπλά” δυσεύρετοι όταν οι εταιρείες βρίσκονται σε περιόδους μετασχηματισμού, όπως π.χ. ο ψηφιακός. Τότε όμως είναι που πρέπει να ενισχύσουν την προσπάθεια για να αποκαταστήσουν γρήγορα το “brand εργοδότη” και να ανοικοδομήσουν τη φήμη τους, όπως αναφέρει ο Jan Karel Sindorff, Global Head of Talent Acquisition, ING, τον οποίο αναζητήσαμε ενόψει της συμμετοχής του στο 23ο Συμπόσιο Ανθρώπινου Δυναμικού της KPMG, το οποίο πραγματοποιείται στις 18 Φεβρουαρίου με την υποστήριξη της Ναυτεμπορικής και του naftemporiki.gr ως χορηγών επικοινωνίας.Έχετε εργαστεί για οργανισμούς από διαφορετικούς κλάδους. Σε ποιους τομείς συναντήσατε μεγαλύτερες προκλήσεις, π.χ. σε βιομηχανίες τροφίμων ή σε εταιρείες τεχνολογίας; 

Από την οπτική της στελέχωσης η πρόκληση είναι η ίδια στους περισσότερους τομείς. Η έλλειψη των κατάλληλων ανθρώπων είναι ευρέως διαπιστωμένη. Συνολικά, οι πιο δύσκολες καταστάσεις είναι σε εταιρείες που βρίσκονται σε μεταβατικό στάδιο. Κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων μετάβασης, οι εταιρείες τείνουν να αναζητούν ανθρώπους με ικανότητες που δεν χρειάζονταν πριν. Επομένως, η αγορά δεν αναγνωρίζει αυτές τις εταιρείες ως πιθανούς νέους εργοδότες. Σε μια τέτοια περίπτωση, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να πείσετε και να χτίσετε γρήγορα την επωνυμία σας.

Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι που έχετε θέσει σήμερα ως Head of Talent Acquisition στην ING; 

Ο βασικός στόχος είναι να οργανωθεί η παγκόσμια λειτουργία προσλήψεων με τέτοιο τρόπο ώστε να εξυπηρετεί τις τοπικές ανάγκες και να υποστηρίζει τις παγκόσμιες πρωτοβουλίες. Η διαδικασία στελέχωσης πρέπει να είναι χωρίς σύνορα και να ευθυγραμμίζεται με τις επιχειρηματικές ανάγκες.

Ποια είναι τα στοιχεία που κάνουν ανταγωνιστικό το brand εργοδότη; Και γιατί είναι σημαντική η οικοδόμησή του για τον οργανισμό;

Το σημαντικότερο στοιχείο για μένα είναι ότι οι σημερινοί υπάλληλοι καταλαβαίνουν και ζουν την υπόσχεση του brand εργοδότη. Σε έναν συνδεδεμένο κόσμο το επόμενο σημαντικό πράγμα είναι η υπόσχεση που δίνει το brand να είναι αυθεντική και ρεαλιστική. Η οικοδόμηση μιας ισχυρής μάρκας εργοδότη δεν είναι χρήσιμη μόνο για την προσέλκυση νέων ανθρώπων, αλλά και για την οικοδόμηση της φήμης της εταιρείας. Ποτέ μην υποτιμάτε τη σημασία και την αξία μιας ισχυρής μάρκας εργοδότη.

Η διοίκηση έχει πεισθεί ότι το τμήμα προσλήψεων προσθέτει πραγματική και ορατή αξία στην επιχείρηση; 

Δεν συμβαίνει πάντα. Μερικές φορές η διοίκηση βλέπει διαδικασίες, συστήματα και διαχείριση, ως το μεγαλύτερο μέρος της λειτουργίας πρόσληψης. Μια μεγάλη πρόκληση είναι να έχουμε μια ομάδα προσλήψεων με ανθρώπους που δεν τρέχουν απλώς μια διαδικασία στελέχωσης. Πρέπει να συνδεθούν και να κατανοήσουν τις επιχειρηματικές ανάγκες. Να μην πηγαίνουν μόνο από τη μια κενή θέση στην άλλη αλλά να δίνουν έμφαση σε βραχυπρόθεσμους, μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους στελέχωσης. Με τις σωστές γνώσεις μια ομάδα προσλήψεων μπορεί να συνδεθεί με το σωστό ταλέντο εγκαίρως και να ξεκινήσει την οικοδόμηση σχέσης. Μελέτες δείχνουν ότι όλο και περισσότεροι CEO βλέπουν ότι η προσέλκυση και η διατήρηση των σωστών ανθρώπων είναι το κλειδί για την επιτυχία.

Πώς συνδυάζετε το coaching με την δουλειά σας;

Ως επιχειρηματίας έχω την ευελιξία που απαιτείται για να συνδυάσω δραστηριότητες. Η ING είναι μια ευέλικτη εταιρεία που δίνει περιθώρια για διαφορετικές πρωτοβουλίες. Για μένα, και ως εξωτερικό συνεργάτη αλλά και για τους σταθερούς εργαζόμενους η ING διεγείρει την προσωπική ανάπτυξη. Αυτό αντιπροσωπεύεται επίσης στη νέα κατεύθυνση του ομίλου “do your thing”.