Από την έντυπη έκδοση
Στη Σοφία Εμμανουήλ
[email protected]
Με δραστηριότητα σε μια αγορά που απευθύνεται σε περισσότερους από 2 δισ. χρήστες (τόσοι υπολογίζεται ότι θα χρησιμοποιούν εφαρμογές messaging παγκοσμίως το 2021), η Apifon, η ελληνική εταιρεία που έχει ήδη συνεργαστεί με την Google και την IBM στον τομέα του business messaging κι έχει μπει στο «ραντάρ» ισχυρών παικτών της αγοράς, διερευνά συνεργασίες που θα ισχυροποιήσουν το προϊόν της και θα δώσουν ώθηση στα σχέδιά της για περαιτέρω επέκταση στο εξωτερικό.
Ας σημειωθεί ότι η εταιρεία αναπτύσσεται με ρυθμό πάνω από 50%, ενώ το 2020 τα μηνύματα που θα σταλούν μέσω της πλατφόρμας της θα ξεπεράσουν το 1 δισ., πριμοδοτώντας τις οικονομικές επιδόσεις της το τρέχον έτος, το οποίο θα κλείσει με κερδοφορία και τζίρο άνω των 8 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αφού ήδη οι πωλήσεις στο οκτάμηνο (αύξηση 82%) ξεπερνούσαν τον κύκλο εργασιών όλου του έτους 2019. «H Apifon μεγαλώνει με ταχείς ρυθμούς και η αγορά δείχνει εμπιστοσύνη στις υπηρεσίες της», σημειώνει στη «Ν» ο ιδρυτής και CEO της Apifon Κωνσταντίνος Στρουμπάκης, ο οποίος είδε τον ρυθμό ανάπτυξης της εταιρείας του να ξεπερνά την περίοδο του lockdown το 100%, όταν αυξήθηκαν απότομα οι ανάγκες επικοινωνίας των επιχειρήσεων με τους πελάτες τους.
Καθώς η πανδημία αλλάζει τις καταναλωτικές τάσεις, αναδεικνύει παράλληλα ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις στο business messaging, δηλαδή τα μηνύματα με τα οποία επικοινωνούν με τους καταναλωτές μέσω ενός συνόλου καναλιών. Το τελευταίο διάστημα παρατηρήθηκε απότομη στροφή των επιχειρήσεων σε τεχνολογικές λύσεις που εξυπηρετούν τις πωλήσεις από απόσταση και όπως αναφέρει ο κ. Στρουμπάκης «με την επαναλειτουργία των επιχειρήσεων μετά το lockdown παρατηρήθηκε αύξηση της χρήσης των εργαλείων messaging, προκειμένου οι επιχειρήσεις να ενημερώσουν τους πελάτες τους για τις νέες συνθήκες. Παράλληλα, αυξήθηκε η ανάγκη για υπηρεσίες logistics, καθώς οι πελάτες αναζητούν ενημέρωση για την εξέλιξη της παραγγελίας τους».
Το momentum είναι θετικό για το business messaging διεθνώς, γεγονός που επιβεβαιώνει η επενδυτική κινητικότητα από τους μεγάλους παίκτες [π.χ. η σουηδική Sinch (CLX Communications) εξαγόρασε το Digital Interconnect messaging business της SAP έναντι 250 εκατ. δολ., ενώ η Infobip ολοκλήρωσε έναν γύρο χρηματοδότησης series A έναντι 200 εκατ. δολ. Σε αυτήν την αγορά, όπου το 2021 η παγκόσμια βάση χρηστών messaging apps εκτιμάται ότι θα αυξηθεί στα 2,48 δισ., η Apifon διεκδικεί μερίδιο και εξελίσσει γι’ αυτόν τον σκοπό την πολυκαναλική πλατφόρμα της, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια των πληροφοριών. Χτίζοντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αξιοπιστίας, η ελληνική εταιρεία θέτει τις βάσεις για έναν νέο κύκλο ανάπτυξης με στρατηγική που στοχεύει σε επέκταση στο εξωτερικό με ισχυρούς συμμάχους, ενδεχομένως και μέσω εξαγορών άλλων εταιρειών και χρηματοδότηση ενός νέου πλάνου ανάπτυξής της.
Σημειώνεται ότι η βάση πελατών της Apifon ξεπερνά ήδη τους 1.500, με ισχυρό αποτύπωμα στον ασφαλιστικό κλάδο, την ενέργεια και τις τράπεζες, ενώ διατηρεί σημαντικές συνεργασίες με εταιρείες όπως οι Google, IBM, Viber, Vodafone και Microsoft.
Από την ιδέα στην πράξη
Ο Κωνσταντίνος Στρουμπάκης είναι ένας ταλαντούχος νέος, ο οποίος πειραματιζόταν με την επιχειρηματικότητα από την εφηβεία του, αν κρίνουμε από το γεγονός ότι στα 14 έγραφε κώδικα, στα 15 σχεδίαζε ιστοσελίδα για e-shop, ενώ σε ηλικία 18 ετών βρέθηκε να ηγείται του τμήματος e-commerce μεγάλης εμπορικής εταιρείας, εμπειρία που απέκτησε στην Αθήνα εν έτει 2009. Το 2010 επέστρεψε στη γενέτειρά του, τη Θεσσαλονίκη, για να αναπτύξει λίγο αργότερα τη δική του επιχείρηση.
Η ιδέα της Apifon γεννήθηκε πριν από περίπου δέκα χρόνια, όταν ήδη ο κ. Στρουμπάκης έστηνε εξειδικευμένες διαδικτυακές εφαρμογές. Όπως μας λέει, το κοστοβόρο μοντέλο της σχεδίασης λογισμικού για τρίτους τον έκανε να συνειδητοποιήσει ότι η ανάπτυξη μιας κοινής πλατφόρμας «κουμπώνει» καλύτερα στις ανάγκες μιας γρήγορα αναπτυσσόμενης αγοράς.
«Από την αρχή ο στόχος ήταν η ίδρυση μιας εταιρείας που θα απευθύνεται στην παγκόσμια αγορά, πράγμα καθόλου εύκολο», αναφέρει, περιγράφοντας στη «Ν» ότι «χρειάστηκαν σχεδόν τέσσερα χρόνια και πολλές θυσίες, με αρχικό κεφάλαιο μόλις 5.000 ευρώ και μια ομάδα τεσσάρων ατόμων, ώστε να υλοποιηθεί η ιδέα και να χτιστεί η πλατφόρμα της Apifon». Το 2014 η εταιρεία πρόσφερε τις πρώτες υπηρεσίες μηνυμάτων, αρχικά μόνο μέσω SMS. Το 2016 ήταν μια χρονιά-ορόσημο, καθώς δεκάδες χιλιάδες μηνύματα στέλνονταν καθημερινά, άμεσα και προς οποιαδήποτε γωνιά του πλανήτη, μέσα από την ενιαία πλατφόρμα της Apifon.
«Μέσα από την πλατφόρμα μας, marketers, entrepreneurs και επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιούν πολλαπλά κανάλια επικοινωνίας και να δημιουργούν πολύ εύκολα καμπάνιες μέσω SMS, Viber και e-mail», σημειώνει ο κ. Στρουμπάκης.
Η συνεργασία με την Google και η επέκταση στη Μαδρίτη
Στις αρχές του 2017 η Google επέλεξε την Apifon μεταξύ 100 εταιρειών του business messaging ως μέρος του ερευνητικού της προγράμματος για το RCS messaging. Το 2018 επεκτάθηκε στην αγορά της Ελλάδας και της Ισπανίας, ανοίγοντας νέα γραφεία σε Αθήνα και Μαδρίτη αντίστοιχα. Το 2019 πήρε τη νομική μορφή ανώνυμης εταιρείας και σήμερα η ομάδα της ξεπερνά τα 50 άτομα προσωπικό. Ειδικά δε για την περίοδο της πανδημίας Covid-19 προσέλαβε επιπλέον εννέα εργαζόμενους και σκοπεύει να ενισχύσει περαιτέρω το δυναμικό της μέσα στο 2020.