Skip to main content

NTZNS: Η τελευταία λέξη της μόδας είναι ψηφιακή

Από την έντυπη έκδοση

Στη Σοφία Εμμανουήλ
[email protected]

Οι NTZNS στοχεύουν να αλλάξουν τη σημερινή αντίληψη για το business model στον χώρο της μόδας, με εργαλεία για τους σχεδιαστές προκειμένου να φτιάχνουν ψηφιακές κολεξιόν αντί φυσικές και να τις διαθέτουν σε ψηφιακές εκθέσεις και show rooms αντί του παραδοσιακού δειγματισμού σε δυνητικούς αγοραστές.

Οι netizens ορίζονται ως ενεργοί συμμετέχοντες στην κοινότητα του διαδικτύου και είναι ο συνδυασμός των λέξεων interNET και citiZENS. Για τον Constantino Roselli, ιδρυτή και CEO του Weird Authentic People, Editor-In-Chief και Brand Strategist του beautymagic.gr, οι πολίτες του διαδικτύου είναι κάτι σαν target group και managers μαζί. «Πουλάνε τη συλλογή ενός brand πριν καν το brand δημιουργήσει τη συλλογή», όπως αναφέρει ο ίδιος περιγράφοντας την κεντρική ιδέα από την οποία ξεκινάει το ταξίδι του.

To ψηφιακό κανάλι

Στη νέα εποχή που η γρήγορη μόδα (fast fashion) θα τείνει να δώσει τη θέση της σε εξατομικευμένες επιλογές και η βιομηχανία θα παράγει «αργά» (slow fashion), η σημερινή ζήτηση θα μεταβεί στο ψηφιακό κανάλι. Έχοντας αυτό κατά νου, ο Constantino Roselli αναπτύσσει μια επιχειρηματική ιδέα βασισμένη στον σχεδιασμό αλλά και στην παραγωγή ψηφιακών ρούχων μέσω software και 3D virtual περιβάλλοντος.

Οι συλλογές προωθούνται σε digital show rooms από fashion experts και influencers (εξειδικευμένα στελέχη και διαμορφωτές γνώμης) στο αντίστοιχο κοινό του οίκου ή της βιομηχανίας μόδας. Μέσω της πλατφόρμας του NTZNS συλλέγονται δεδομένα από τις προτιμήσεις του κοινού, προπαραγγελίες και δημοσκοπήσεις για τις τάσεις της μόδας και προωθούνται πίσω στο brand προτού αυτό παράξει τη συλλογή σε φυσική μορφή.

Πρόκειται για ένα επιχειρηματικό μοντέλο που δίνει τη δυνατότητα προσομοίωσης όλης της καμπάνιας, πριν ακόμη μια συλλογή μπει στη γραμμή παραγωγής δίνοντας πολύτιμα εργαλεία στο επιτελείο του fashion brand να λάβει με μικρότερο ρίσκο αποφάσεις.

Η διαδρομή

Ο Constantino Roselli είναι Ελληνο-Ιταλός, με διπλή υπηκοότητα, η οποία του έδωσε την ευελιξία να αναπτύξει υπερεθνική επαγγελματική δράση στους τομείς branding και marketing.

Από το 2013 εργάστηκε ως free lancer για πελάτες σε φαρμακευτικές εταιρείες, απασχολούμενος, όπως εξιστορεί στη «Ν», από απόσταση και από τα γραφεία πελατών του στις Βρυξέλλες.

Έχοντας αντλήσει 15ετή εμπειρία και αφού τα τελευταία χρόνια εργάστηκε για εταιρείες όπως Ferrari, Moschino αλλά και το Milan Fashion Week προσφέροντας υπηρεσίες consulting, επέστρεψε για προσωπικούς λόγους στην Ελλάδα.

Ήταν το 2015, στο ζενίθ της οικονομικής κρίσης, όταν αποφάσισε να υλοποιήσει την επιχειρηματική ιδέα Weird Authentic People, που πήρε σάρκα και οστά έναν χρόνο μετά στο σήμα NTZNS.

Το branding and digital agency με αντικείμενο το content strategy είχε το πρώτο τεστ στην αγορά το 2017, με την αποστολή δέκα ελληνικών fashion brands στην έκθεση Balkan Fashion Week στη Σόφια της Βουλγαρίας. Εκεί, ορισμένοι επιχειρηματίες είχαν την ευκαιρία να κλείσουν εμπορικές συμφωνίες αλλά και editorial στο GQ Italia.

Με την τεχνογνωσία του ΕΒΕΑ

Το 2020 ωρίμασε η ιδέα για τους NTZNS (netizens). Ο κ. Roselli, που υπήρξε επίσης συνιδρυτής του Business of Fashion Academy 2018 με την Ελληνοαμερικανική Ένωση, ξεκίνησε επενδύοντας προσωπικές οικονομίες και δουλεύοντας εντατικά, όπως μας περιγράφει, ενώ τεχνογνωσία λαμβάνει από το THEA incubator, τη θερμοκοιτίδα νεοφυών επιχειρήσεων του ΕΒΕΑ. Στόχος είναι το επιχειρηματικό concept να προσελκύσει angels investors, ενώ διενεργούνται ήδη επαφές με στελέχη της αγοράς venture capital. O ίδιος εκτιμά ότι στην τοπική αγορά δεν υπάρχει ανταγωνισμός, αφού μόνο στις ΗΠΑ αναπτύσσονται σχετικές υπηρεσίες.

Εν κατακλείδι, κατά την άποψή του είναι θέμα χρόνου ο καθένας να αποκτήσει τον «άλλο του εαυτό» στον ψηφιακό κόσμο, το ψηφιακό του avatar. Αυτό είναι η εξέλιξη του σημερινού υβριδικού μοντέλου, όπου εν πολλοίς η ψηφιακή οντότητα «κανιβαλίζει» τη φυσική. Σε αυτό το περιβάλλον η επιτυχία εξαρτάται από το πώς θα χρησιμοποιήσει κανείς τα ψηφιακά εργαλεία. Η εμπειρία του κ. Roselli πάντως είναι ενδεικτική, καθώς αξιοποιώντας την τεχνολογία κατάφερε να κάνει bestseller το βιβλίο του «Million Dollar Chest», απλά δημιουργώντας το δίκτυο που θα οδηγήσει σε πάνω από 9.000 downloads του e-book.