Skip to main content

ακυρο

Από την έντυπη έκδοση 

Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]

Οι οκτώ στους δέκα Έλληνες (78,8%) είναι πεπεισμένοι ότι η 4η τεχνολογική επανάσταση θα αλλάξει τη δουλειά τους, με τους πιο μορφωμένους να δείχνουν πιο σίγουροι για τις αλλαγές αλλά και για τον βαθμό στον οποίο είναι προετοιμασμένοι ώστε να διατηρήσουν τη θέση τους – ενώ δεν φαίνεται να ανησυχούν οι δημόσιοι υπάλληλοι (70%!). Τα παραπάνω αποτελούν συμπεράσματα έρευνας του Συνδέσμου Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδας (ΣΕΣΜΑ) που παρουσιάστηκαν χθες, σε συνέδριο που διοργάνωσε o Σύνδεσμος στο Αμφιθέατρο Καρατζά της Εθνικής Τράπεζας, με την υποστήριξη της «Ναυτεμπορικής» και του naftemporiki.gr ως χορηγών επικοινωνίας. 

«Καμπανάκι για τη ρότα της οικονομίας και της κοινωνίας» χαρακτήρισε τα συμπεράσματα της έρευνας ο Μάρκος Τσόγκας, επίκουρος καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς και επιστημονικός συνεργάτης του ΣΕΣΜΑ, ο οποίος παρουσίασε τα ευρήματα μαζί με τον Αλέξανδρο Καλόμοιρο, ταμία Δ.Σ. ΣΕΣΜΑ, γενικό διευθυντή SMR Consultants και τον Βασίλειο Ρεγκούζα, πρόεδρο Δ.Σ. ΣΕΣΜΑ, που τόνισε την ανάγκη η Ελλάδα να αναπτυχθεί ταχύτατα, προκειμένου να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά της στην ψηφιακή εποχή.

Η έρευνα άντλησε στοιχεία την ίδια περίοδο (10 έως 18 Ιανουαρίου 2019) σε δύο δείγματα, ευρύ κοινό και συμβούλους μάνατζμεντ.

Το 38% των ερωτηθέντων πολιτών είπε ότι γνωρίζει τι είναι η 4η τεχνολογική επανάσταση, ενώ 22% ότι την έχει… ακουστά. Στο κατά πόσο ενδιαφέρονται να επιμορφωθούν για να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες, μόλις 14,4% είπε ότι επιμορφώνεται μέσω της εταιρείας στην οποία εργάζεται, 16,3% μέσω κάποιου φορέα και 24,1% με ιδιωτική πρωτοβουλία, ενώ οι υπόλοιποι δεν λαμβάνουν κάποια πρωτοβουλία. 

Στην έρευνα που διεξήχθη στα μέλη του ΣΕΣΜΑ διαπιστώνεται ότι μόλις το 1,5% των εταιρειών έχει εκπονήσει κάποιο πλάνο για την ψηφιακή εποχή, 44,1% το έχει κάνει σε περιορισμένο βαθμό, ενώ το 10,3% δεν διαθέτει σχέδια.

Τα παραπάνω αποκτούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον εάν ληφθεί υπ’ όψιν ότι τα επόμενα δέκα χρόνια αναμένεται να βγουν στην αγορά 400-500.000 νέοι άνεργοι, οι οποίοι θα έχουν ανάγκη επιμόρφωσης. Σύμφωνα με τον Γεώργιο Δουκίδη, καθηγητή του ΟΠΑ, η επανειδίκευσή τους είναι ένα μεγάλο project για τη χώρα, ενώ οι ανάγκες της αγοράς σε δεξιότητες αναλύθηκαν σε συζήτηση που συντόνισαν η Νατάσα Κουμπουρέλου, αν. γεν. γραμματέας Δ.Σ. ΣΕΣΜΑ, Senior manager EY και ο Λεωνίδας Παπαϊωάννου, μέλος Δ.Σ. ΣΕΣΜΑ, director PwC Business Solutions. 

«Για μας ο ανταγωνισμός είναι η google, η amazon… που ξέρουν τον πελάτη καλύτερα από μας», τόνισε ο Πάνος Δημητρίου, CEO Generali Hellas μιλώντας για τις αλλαγές στην ασφαλιστική αγορά, ενώ ο Στέφανος Θεοδωρίδης, διευθύνων σύμβουλος ΤΕΜΕΣ Α.Ε. (Costa Navarino), μίλησε για την εμπειρία του πελάτη που ξεκινά πολύ πριν φτάσει στον προορισμό του. «Η επανάσταση είναι ένα τσουνάμι που έρχεται» σύμφωνα με τον Ιωάννη Κ. Μαθιό, πρόεδρο της ΜΑΘΙΟΣ ΠΥΡΙΜΑΧΑ Α.Ε., και το εκπαιδευτικό σύστημα αντί να γεφυρώνει το χάσμα με την αγορά στοχεύει να παράγει πτυχία και όχι δεξιότητες, όπως εξήγησε ο Ευστράτιος Μολυβιάτης, βοηθός γενικός διευθυντής Πληροφορικής της Εθνικής Τράπεζας και του Ομίλου, που ανέδειξε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα μεσαία στελέχη. «Τα επόμενα κίτρινα γιλέκα θα φορούν κοστούμι αν δεν αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά αυτό που έρχεται…», είπε χαρακτηριστικά. 

Καλές πρακτικές στον χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης ανέδειξε ο Δημήτρης Παπαστεργίου, δήμαρχος Τρικκαίων, ενώ ο Κυριάκος Σαμπατακάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ACCENTURE, έκανε σαφές ότι στη νέα εποχή ο άνθρωπος θα βοηθάει τη μηχανή, με ηθικό και ασφαλή τρόπο, αλλά θα αυξήσει και τις ικανότητές του. 

Η ανταπόκριση του ανθρώπινου δυναμικού στο νέο περιβάλλον της ψηφιακής επανάστασης αποτέλεσε επίσης θέμα συζήτησης που συντόνισαν ο Λάμπρος Τσόλκας, αντιπρόεδρος Δ.Σ. ΣΕΣΜΑ, αντιπρόεδρος ACCENTURE Α.Ε. και η Κάθη Χριστίδου, αντιπρόεδρος Δ.Σ. ΣΕΣΜΑ, διευθύνουσα σύμβουλος ΒΡΜ Α.Ε. Όπως είπε η Μαρία Κολοκυθά, γενική γραμματέας Δ.Σ. Συνδέσμου Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδος (ΣΔΑΔΕ), HR manager INTERSPORT Greece & Cyprus του Ομίλου FOURLIS, οι διευθυντές ανθρώπινου δυναμικού είναι παραγωγικά ανήσυχοι, ενώ το «πρόβλημα» με τον δημόσιο τομέα ως προς τις ψηφιακές δεξιότητες έχει εντοπιστεί σύμφωνα με τη δρ Φανή Κομσέλη, συντονίστρια Τομέα Δημόσιας Διοίκησης & Διακυβέρνησης, Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ). Ο Βύρων Νικολαΐδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος PeopleCert μίλησε για τις βέλτιστες πρακτικές μεταφέροντας την εμπειρία της εταιρείας του που έχει πιστοποιήσει 650.000 άτομα με ecdl διεξάγοντας εξετάσεις σε πάνω από 200 χώρες. «Πρέπει να συνεχίσουμε να μαθαίνουμε για να συνεχίσουμε να είμαστε επαρκείς», όπως είπε ο Γιώργος Ραουνάς, μέλος Δ.Σ. ΣΕΣΜΑ, γενικός διευθυντής KPMG Σύμβουλοι Α.Ε., ενώ σύμφωνα με τον Άκη Σκέρτσο, γενικό διευθυντή Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), λείπει ένας πιο οργανωμένος τρόπος για τη διάγνωση της αγοράς εργασίας, γεγονός που οδηγεί στο να χάνεται εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό όπως είπε ο Γιάννης Σύρρος, γενικός διευθυντής ΣΕΠΕ & Deputy chairman World Information Technology and Services Alliance (WITSA).