Skip to main content

Ο κλάδος logistics επενδύει στην αγορά ταχυμεταφορών

Από την έντυπη έκδοση

Του Φάνη Ζώη
[email protected]

Η ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου και η δημιουργία μικρών και ευέλικτων κέντρων διανομής, σε συνδυασμό με την ενδυνάμωση του last-mile στις παραδόσεις, φέρνουν πιο κοντά τις εταιρείες logistics και ταχυμεταφορών.

Η στροφή μεγάλων μεταφορικών εταιρειών και εταιρειών logistics στον αναπτυσσόμενο τομέα των ταχυμεταφορών είναι πλέον σαφής. Πέρα από τις παραδοσιακές εταιρείες ταχυμεταφορών, όπως η ACS, η Γενική Ταχυδρομική, η Speedex και τα ΕΛΤΑ Courier, οι οποίες μετά τα προβλήματα του τελευταίου έτους -όταν κάποιες από αυτές αναγκάστηκαν να σταματήσουν την παραλαβή δεμάτων για ορισμένο χρονικό διάστημα- υλοποιούν πλέον επενδύσεις για την επόμενη μέρα, στον χώρο εισέρχονται νέες εταιρείες, ενώ άλλες ενισχύουν το τμήμα των ταχυμεταφορών.

Μία από αυτές είναι ο όμιλος Ορφέας Βεϊνόγλου, ο οποίος εισήλθε στην αγορά των ταχυμεταφορών το 2019 με την εξαγορά της εταιρείας Easy Mail. Ο όμιλος, μάλιστα, που διαχειρίζεται στην Ελλάδα οκτώ κέντρα Logistics και Transportation Hubs, συνολικής επιφάνειας 140.000 τ.μ., με παρουσία σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Πάτρα, εξετάζει τη δημιουργία ενός νέου logistics center 25.000 τ.μ. για την κάλυψη αναγκών των εταιρειών διαδικτυακών πωλήσεων. Επίσης, η Lamda Development προχώρησε σε επένδυση απόκτησης μειοψηφικού ποσοστού στην startup εταιρεία Stoferno.gr, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο του online delivery και των ταχυμεταφορών, κίνηση που μεταφράζεται ως προετοιμασία του ομίλου για τη νέα εποχή του λιανεμπορίου.

Τελευταίο παράδειγμα αποτελεί η Seagull, η οποία προχώρησε στην ίδρυση της Weboxit, εγκαινιάζοντας την παρουσία της στον κλάδο των ταχυμεταφορών. Η εταιρεία επενδύει εξ ολοκλήρου στην ηλεκτροκίνηση και εναρμονίζεται με τους σύγχρονους ευρωπαϊκούς κανονισμούς για το περιβάλλον και το κλίμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας της βρίσκεται στους δρόμους με έναν στόλο οχημάτων που αποτελείται αποκλειστικά από εννέα ηλεκτροκίνητα βαν.

Η Weboxit δημιούργησε επίσης σύγχρονο δίκτυο σταθμών παράδοσης και παραλαβής δεμάτων, τα οποία τοποθέτησε σε κομβικά σημεία σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας. Σε αυτούς τους αυτοματοποιημένους σταθμούς (ΑΤΜ δεμάτων) ο καταναλωτής έχει την επιλογή για άμεση πρόσβαση την ώρα που τον εξυπηρετεί, θέση στάθμευσης και ευκολία χρήσης της υπηρεσίας από οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή 24/7.

Τέλος, μία νέα είσοδος είναι αυτή της μεταφορικής εταιρείας Χαβάκης, που ανακοίνωσε την ίδρυση της εταιρείας Μεγαλόνησος Courier με έδρα τα Χανιά της Κρήτης. «Αφουγκραζόμενοι τις νέες τάσεις του μεταφορικού γίγνεσθαι, τις επαναστατικές αλλαγές που έρχονται στη διαχείριση της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και το νέο αγοραστικό προφίλ των καταναλωτών, αποφασίσαμε να επενδύσουμε στην ίδρυση μίας καινοτομικής εταιρείας courier που θα συμβάλει τα μέγιστα στην ενίσχυση της δυναμικότητας του δικτύου μας», αναφέρει η κ. Μάρα Χαβάκη, Business Development manager και αντιπρόεδρος της Χαβάκης Α.Ε.

Η Μεγαλόνησος Courier διαθέτει ήδη το πρώτο υποκατάστημα στον νομό Ρεθύμνου, όπου σε συνδυασμό με το δίκτυο της Χαβάκης Α.Ε. στο υπόλοιπο νησί επιτυγχάνει παγκρήτιο δίκτυο μεταφορών. Σημειώνεται ότι η μητρική εταιρεία εξειδικεύεται στον χώρο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών από και προς την Κρήτη. Συμπληρώνοντας 52 χρόνια δραστηριοποίησης, σήμερα απαριθμεί σε Αθήνα και Κρήτη: πέντε εγκαταστάσεις 6.000 τ.μ. συνολικά, περισσότερους από 70 εργαζόμενους, περισσότερα από 70 ιδιόκτητα οχήματα και ένα ενεργό πελατολόγιο άνω των 2.000 πελατών.

Σε νέα χέρια η Courier Center

Στην εξαγορά του πλειοψηφικού ποσοστού της Courier Center προχώρησε o όμιλος Βαγγέλη Μαρινάκη. Στελέχη της Courier Center επιβεβαιώνουν τη σχετική πληροφορία, τονίζοντας ότι οι επίσημες ανακοινώσεις θα γίνουν το επόμενο διάστημα. Η Courier Center έχει εννέα καταστήματα στην Αττική, είτε ιδιόκτητα, είτε μέσω franchise, ενώ μέσω του δικτύου των αντιπροσώπων της καλύπτει όλη την Ελλάδα. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2019 έφθασε στα 3,49 εκατ. ευρώ, οριακά αυξημένος σε σχέση με το 2018 (3,41 εκατ.). Η εταιρεία πέτυχε καθαρά κέρδη 21 χιλ. ευρώ το 2019 έναντι ζημιών 3 χιλ. το 2018, ενώ το ενεργητικό έφθασε στο 1,054 εκατ. ευρώ. Για το 2020 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ήταν αυξημένος.