Skip to main content

Στρατηγικό σχέδιο για μετεξέλιξη της Δωδώνη σε εταιρεία τροφίμων

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη 
[email protected] 

Με απώτερο στόχο τη μετεξέλιξή της σε εταιρεία τροφίμων, η γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη «σκανάρει» την αγορά για ευκαιρίες ανάπτυξης συνεργειών στον χώρο των τροφίμων, με τους μετόχους της εταιρείας να δηλώνουν «ανοιχτοί» στο να εξετάσουν κάθε πιθανή πρόταση.

Προς αυτή την κατεύθυνση, άλλωστε, έχουν ξεκινήσει και «ασκήσεις επί χάρτου» που εξετάζουν τη δυνατότητα σύμπραξης με την πρόσφατα εξαγορασθείσα εταιρεία παραγωγής σνακ Unismack ABEE. Όπως ανέφερε χθες ο κ. Μιχάλης Παναγιωτάκης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της γαλακτοβιομηχανίας, «υπάρχουν σκέψεις για συνεργασία με την Unismack, με αιχμή κυρίως τις διεθνείς αγορές, ωστόσο ένα τέτοιο ενδεχόμενο δεν αναμένεται εντός του έτους, έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας».

Ο ίδιος ανέφερε ότι η γαλακτοβιομηχανία βρίσκεται ανά καιρούς σε συζητήσεις με διάφορες εταιρείες του κλάδου των τροφίμων, καθώς σε βάθος χρόνου επιδιώκει να διευρύνει το προϊοντικό της καλάθι και να εξελιχθεί σε εταιρεία τροφίμων.

Πάντως, πεδίο ανάπτυξης εξακολουθεί να υπάρχει, σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη, και στον κλάδο των γαλακτοκομικών, με την εταιρεία να δρομολογεί νέα λανσαρίσματα στην κατηγορία των τυροκομικών εντός του έτους. 

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Παναγιωτάκη, η κατηγορία της φέτας φέτος αναμένεται να καταγράψει φυσιολογικούς ρυθμούς της τάξεως του 3%-4%, ενώ το γιαούρτι εκτιμάται ότι θα ανεβάσει ταχύτητα και θα «τρέξει» με ρυθμό 10%.

Ο στοχευμένος εμπλουτισμός του χαρτοφυλακίου και η θωράκιση των υφιστάμενων προϊόντων αποτελούν στρατηγικό σχεδιασμό προκειμένου η Δωδώνη να καταφέρει να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά. 

«Επί ρεαλιστικών βάσεων επιδιώκουμε να εμφανίσουμε ανάπτυξη περί το 3%-5% τόσο σε εγχώριο επίπεδο όσο και στο εξαγωγικό πεδίο», σημείωσε ο κ. Παναγιωτάκης, προσθέτοντας ότι «η περαιτέρω εγχώρια ανάπτυξη δύναται να προκύψει και μέσω της διεκδίκησης μεριδίου από τον ανταγωνισμό και δη των μικρών παιχτών που δεν διατηρούν σταθερές συνεργασίες με την οργανωμένη λιανική». 

Ενίσχυση εξαγωγών

Σε επίπεδο εξαγωγών, ο στόχος είναι να ισοσκελίσουν τη συμμετοχή τους στον συνολικό τζίρο της εταιρείας, ήτοι από περίπου 30% που είναι σήμερα να ανέλθουν στο 50%, ενώ σε δεύτερο χρόνο επιδιώκεται η περαιτέρω διεύρυνση της διεθνούς παρουσίας.

Σχετικά με την πορεία των μεγεθών, η περσινή χρήση έκλεισε ανοδικά, με τη γαλακτοβιομηχανία να εμφανίζει ενισχυμένα έσοδα κατά 13% σε περίπου 130 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων που προέρχονται από το εργοστάσιο της Κύπρου, ενώ οι εξαγωγές διαμορφώθηκαν σε 38 εκατ. ευρώ αυξημένες περί το 8% σε σχέση με το 2017. Σε ό,τι αφορά τα μερίδια αγοράς, η Δωδώνη εμφανίζεται να ελέγχει περί το 20% στη φέτα και 10% στο γιαούρτι.

Ετοιμότητα για Brexit

Ερωτηθείς για το πώς προετοιμάζεται η εταιρεία εν όψει ενός άτακτου Brexit, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Μιχάλης Παναγιωτάκης ανέφερε ότι η Δωδώνη έχει μικρή παρουσία επί βρετανικού εδάφους και υπό το πρίσμα αυτό δεν υπάρχει έντονη ανησυχία, καθώς οι όποιες αναταράξεις υπάρξουν δεν θα την επηρεάσουν σημαντικά. Πάντως, ο ίδιος εξέφρασε την εκτίμηση ότι «στον βαθμό που η Βρετανία αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν θα υποβληθούν σε δασμούς τα προϊόντα προστασίας προέλευσης (ΠΟΠ) της Ε.Ε.», εξέλιξη η οποία -αν επιβεβαιωθεί- θα ενίσχυε σημαντικά την προσπάθεια θωράκισης της παρουσίας μιας διευρυμένης λίστας εγχωρίως παραγόμενων προϊόντων στο βρετανικό ράφι, όπως π.χ. η φέτα.