Skip to main content

ΔΕΗ: Μπήκε στην πρίζα το σχέδιο για την Κωτσόβολος

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στην εποχή του νέου εξηλεκτρισμού η ΔΕΗ - Πώς διαμορφώνεται η επόμενη μέρα μετά την ολοκλήρωση του deal 200 εκατ. για εξαγορά της Κωτσόβολος

Ακόμη ένα βήμα προς την υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου του, ύψους 9 δισ. ευρώ, κάνει ο Όμιλος ΔΕΗ, ο οποίος ανακοίνωσε χθες την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Κωτσόβολος, έναντι συνολικού τιμήματος 200 εκατ. ευρώ.

Η εν λόγω επιχειρηματική κίνηση συνιστά συστατικό μέρος της στρατηγικής στόχευσης του ομίλου να μετασχηματιστεί σε έναν ολοκληρωμένο πάροχο προϊόντων και υπηρεσιών στην αγορά της λιανικής, αξιοποιώντας στο έπακρο το πλούσιο χαρτοφυλάκιο της Κωτσόβολος.

Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Κωτσόβολος, ο Όμιλος ΔΕΗ έχει πλέον στο δυναμικό του ένα αγαπημένο brand και ένα ευρύ δίκτυο 97 φυσικών καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων τα 27 megastores.

Πέραν των φυσικών καταστημάτων, ο Όμιλος ΔΕΗ απέκτησε και ένα ολοκληρωμένο, πανελλαδικό, δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας με δικές του αποθήκες, ιδιόκτητο στόλο οχημάτων και ένα μεγάλο δίκτυο συνεργατών για εγκαταστάσεις συσκευών.

Επίσης, κατέχει πλέον και ένα πολυκαναλικό (omnichannel) δίκτυο πωλήσεων, που, εκτός από τα φυσικά καταστήματα, περιλαμβάνει call center και ένα επιτυχημένο e-shop (kotsovolos.gr).

Σημειώνεται ότι η εξαγορά της Κωτσόβολος εξοικονομεί για τον Όμιλο ΔΕΗ περίπου 100 εκατ., τα οποία ο όμιλος προόριζε για τη δημιουργία δικτύου logistics και υποδομών μεταφορών, αλλά και συστημάτων πληροφορικής για τη διαχείρισή τους.

Η εποχή του εξηλεκτρισμού

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εξαγορά της Κωτσόβολος από τη ΔΕΗ «ακολουθεί» τις τάσεις και το νέο περιβάλλον που διαμορφώνονται στην αγορά ενέργειας, όπου ο εξηλεκτρισμός κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος. Για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, αυτό που μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν μια απλή σύνδεση στο δίκτυο, στην εποχή του νέου εξηλεκτρισμού γίνεται ένας ολόκληρος κόσμος λύσεων, για εξοικονόμηση ενέργειας, μηδενικό αποτύπωμα, αυτοπαραγωγή και έξυπνες λύσεις που κάνουν τη ζωή ευκολότερη.

Το ευρωπαϊκό παράδειγμα

Σημειώνεται ότι ανάλογο δρόμο βαδίζουν ήδη μια σειρά εταιρείες Κοινής Ωφέλειας στη Δυτική Ευρώπη, που εξελίσσονται προοδευτικά σε ολοκληρωμένους παρόχους υπηρεσιών και λύσεων για το σπίτι.

Για παράδειγμα, η EDF, η αντίστοιχη ΔΕΗ της Γαλλίας, συμπράττει με τρίτο συνεργάτη (ονόματι BOXT) για την προμήθεια και εγκατάσταση κλιματιστικών, λεβήτων, πάνελ κ.λπ., εξυπηρετώντας τη στρατηγική της EDF να κερδίσει μερίδιο αγοράς στον τομέα του «συνδεδεμένου σπιτιού».

Αντίστοιχα, η British Gas χρειάστηκε μία δεκαετία και μερικές μικρές εξαγορές στο ενδιάμεσο (όπως π.χ. της AlertMe, μιας επιχείρησης λύσεων Smart Home για 100 εκατ. δολάρια το 2015) προκειμένου να εξελιχθεί σε έναν αξιόπιστο πάροχο υπηρεσιών ενός ολοκληρωμένου παίκτη λύσεων για το σπίτι, και πλέον προσφέρει υπηρεσίες εγγύησης και επισκευής για ηλεκτρικές συσκευές, ασφάλισης σπιτιού κ.λπ.

Η SSE, ο 5ος μεγαλύτερος προμηθευτής ενέργειας στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, με κεφαλαιοποίηση 17 δισ. λιρών, προσφέρει μέσω της θυγατρικής της SSE Aitricity πληθώρα υπηρεσιών επισκευής και αντικατάστασης ή συμβουλές για ενεργειακή αποδοτικότητα ενός σπιτιού, ενώ στο ηλεκτρονικό της κατάστημα προσφέρει και συσκευές, όπως τηλεοράσεις, εξοπλισμό ήχου, κινητά κ.λπ.