Skip to main content

«Χρυσή» χρονιά για τον οίκο LALAoUNIs

6,31 εκατ. ευρώ τα έσοδα, αυξημένα κατά 39,9% σε σχέση με το 2021

Σε τροχιά «υπέρλαμπρων» επιδόσεων παραμένει ο οίκος ilias LALAoUNIS, καθώς οι αυξημένες τουριστικές ροές ενισχύουν τη λάμψη της κατηγορίας του fine jewellery, που μένει αλώβητο από τις πληθωριστικές πιέσεις.

Όπως επισημαίνει η εταιρεία στην οικονομική της έκθεση «Ο τζίρος του κλάδου κοσμήματος στον οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία, ξεπέρασε κάθε προσδοκία κατά τη διάρκεια της χρήσης 2022 καθώς με τη βοήθεια του τουρισμού, έκλεισε με άνοδο κατά 30%, σε σχέση με το 2021 και σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το 2019, δηλαδή προ πανδημίας. Εκτιμάται στον κλάδο κοσμημάτων ότι το 2023 θα είναι εξίσου προσοδοφόρο με το 2022. Με την ετήσια ζήτηση του χρυσού να ξεπερνά σταθερά τους 3.500 τόνους, μόνο τους πρώτους τρεις μήνες του 2023 έφτασε τους 1.174 τόνους με τις τιμές να κινούνται πλέον στα επίπεδα των 1890 δολαρίων ΗΠΑ ανά ουγγιά».

Οι περσινές επιδόσεις της «ΗΛΙΑΣ ΛΑΛΑΟΥΝΗΣ ΓΚΡΗΚ ΓΚΟΛΝΤ ΑΒΕΕ», που δραστηριοποιείται από το 1969 στον κλάδο της επεξεργασίας χρυσού, εμπορίας και παραγωγής κοσμημάτων, εμφάνισαν υψηλότερες ταχύτητες από το μέσο όρο της αγοράς, με τα έσοδα να καταγράφουν αύξηση της τάξεως του 39,9% σε σχέση με το 2021 στα 6,31 εκατ. ευρώ. Ο τζίρος του 2022 είναι σημαντικά βελτιωμένος κατά 25,9% σε σχέση και με το 2019 – πριν δηλαδή το ξέσπασμα της πανδημίας-.

Σημειώνεται ότι το  δίκτυο πωλήσεων της εταιρείας γεωγραφικά καλύπτει ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, ενώ έχει παρουσία με φυσικά υποκαταστήματα σε Αθήνα, Μύκονο και Σαντορίνη. Παράλληλα, η εταιρεία εξάγει προϊόντα σε αρκετές χώρες της Ευρώπης καθώς και σε ΗΠΑ, Μέση Ανατολή, ενώ από το τέλος του 2020 λειτουργεί και e-shop.

Σε όρους κερδοφορίας, η εικόνα είναι ακόμα πιο βελτιωμένη καθώς τα προ φόρων αποτελέσματα κατέγραψαν αύξηση 90,9% στα 2,1 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 70% σε 1,7 εκατ. ευρώ έναντι 1, 02 εκατ. ευρώ το 2021.

Να επισημανθεί ότι πάρα την αύξηση των λειτουργικών εξόδων (σ.σ. έξοδα διάθεσης και διοικητικής λειτουργίας) κατά περίπου 40% η εταιρεία κατάφερε να περιορίσει το σύνολο των υποχρεώσεών της κατά 25% στα 2,9 εκατ. ευρώ.

Από τα καθαρά κέρδη, η διοίκηση προτείνει να σχηματισθεί τακτικό αποθεματικό ποσού  61.021,46 ευρώ και να διανεμηθεί μέρισμα ποσού 407.090 ευρώ.

Η προβλεπόμενη πορεία της εταιρείας στη φετινή χρονιά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου, αναμένεται να είναι εξίσου ανοδική, όπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει τις προβλέψεις των αναλυτών ότι τα πολυτελή brands έχουν εισέλθει σε ένα νέο αναπτυξιακό κύκλο κόντρα στην γενικότερη πληθωριστική συγκυρία που επηρεάζει τις αγορές ενώ ειδικά η αξία της αγοράς κοσμημάτων παγκοσμίως το 2023 αναμένεται ότι θα εμφανίσει έσοδα της τάξεως των 298,4 δις δολ και να διατηρήσεις ρυθμό ανάπτυξης έως το 2026 της τάξεως του 3,6% ετησίως.

Σύμφωνα με αναλυτές της Statista « παγκοσμίως, η αγορά κοσμημάτων ακμάζει με την αναζωπύρωση της ζήτησης για vintage και αντίκες, ιδιαίτερα σε χώρες όπως η Ιταλία και η Γαλλία που είναι γνωστές για την πλούσια πολιτιστική τους κληρονομιά». Σε αυτό το πλαίσιο το αρχαιοελληνικό αποτύπωμα του οίκου ilias LALAoUNIS  ενδυναμώνει ακόμα περισσότερο το ισχυρό ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα.