Skip to main content

Λιανεμπόριο: «Μέγγενη» για τις επιχειρήσεις το αυξημένο ενεργειακό κόστος

Τον αρνητικό αντίκτυπο του αυξημένου ενεργειακού κόστους και των ανατιμήσεων στο οικοσύστημα των επιχειρήσεων και στο κλίμα της αγοράς αποτυπώνουν τα στοιχεία της έρευνας που διενήργησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕE) για τις χειμερινές εκπτώσεις.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 80% των επιχειρήσεων αξιολογεί ως πολύ ή πάρα πολύ ισχυρό τον αντίκτυπο από τους αυξημένους λογαριασμούς ρεύματος, αναλογία φανερά ενισχυμένη από την προηγούμενη καταγραφή σχεδόν δυο μήνες νωρίτερα (61%). Το ποσοστό αυτό, σε συνδυασμό, με το ότι οι επιχειρήσεις παρουσιάζουν πολύ χαμηλό βαθμό ικανοποίησης σε σχέση με τα μέτρα στήριξης για τις ανατιμήσεις και τις αυξήσεις στο κόστος ενέργειας, συνηγορεί – σύμφωνα με το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ στη συνεχή πίεση του επιχειρηματικού κόσμου.

7 στους 10 επιχειρηματίες αγοράζουν σε υψηλότερες τιμές από τους προμηθευτές 

Στο πλαίσιο της ίδιας έρευνας, οι επιχειρηματίες ερωτήθηκαν και για τις αυξήσεις στις τιμές αγοράς των προϊόντων τους από τους προμηθευτές τους. Αυτό που προκύπτει είναι ότι το 73% αγοράζει ήδη σε υψηλότερες τιμές, ενώ για το 19% μέχρι στιγμής στις ίδιες. Ειδικότερα, σε εκείνους που σημειώθηκαν αυξήσεις φαίνεται ότι αυτές κυμαίνονται έως 30%.

Την ίδια ώρα, η πλειονότητα των επιχειρήσεων (71%) δηλώνει πως πρόκειται να συνεχίσει τις προσφορές μετά το πέρας της περιόδου εκπτώσεων, εύρημα που αποτυπώνει την συνεχή προσπάθεια των επιχειρηματιών για την κίνηση της αγοράς με ελκυστικότερες τιμές και την αναστροφή του αρνητικού κλίματος.

Πιο συγκρατημένοι οι καταναλωτές

Το 94% των επιχειρήσεων χαρακτήρισαν τους καταναλωτές πιο συγκρατημένους στις αγορές τους, εύρημα δυσμενέστερο σε σχέση με πέρυσι, όπου αντίστοιχα κυμαινόταν στο 89%. Το γεγονός αυτό, όπως παρατηρεί το Ινστιτούτο, συνηγορεί στην αβεβαιότητα που επικρατεί στην αγορά. Παράλληλα, οι πρόσφατες ανατιμήσεις οι οποίες ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, φαίνεται να έχουν συρρικνώσει τη δαπάνη των καταναλωτών σε προϊόντα ελαστικής ζήτησης.

naftemporiki.gr