Skip to main content

DHL Express: Συνεχίζει τις επενδύσεις στην Ελλάδα

Από την έντυπη έκδοση

Του Φάνη Ζώη
[email protected] 

Συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό το επενδυτικό της πλάνο η εταιρεία ταχυμεταφορών DHL Express στην Ελλάδα, καθώς μετά την επένδυση 7,2 εκατ. ευρώ στη Θεσσαλονίκη, για την κατασκευή κέντρου διανομής δεμάτων, το 2022 προχωρά στην πλήρη ανακαίνιση των κεντρικών γραφείων της στην Αθήνα, τον επανασχεδιασμό όλων των σημείων εξυπηρέτησης και την ηλεκτροκίνηση άνω του 30% των οχημάτων παράδοσης last mile.

Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος που δείχνει ο όμιλος για την Ελλάδα είναι το γεγονός ότι τις νέες επενδύσεις, που θα ξεπεράσουν τα 2 εκατ. ευρώ, τις προανήγγειλε από το Λονδίνο στο πλαίσιο της ετήσιας παρουσίασης των ευρημάτων του Δείκτη Παγκόσμιας Συνδεσιμότητας 2021 ο CEO της DHL Express Τζον Πίρσον σε μία διεθνούς εμβέλειας εκδήλωση, στην οποία η «Ν» ήταν παρούσα.

Νέα σημεία εξυπηρέτησης

Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε έπειτα από σχετική ερώτηση της «Ναυτεμπορικής» ο διευθύνων σύμβουλος DHL Express Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, Ελευθέριος Σαμαράς, «η επένδυση της Θεσσαλονίκης ήταν η αρχή ενός αναπτυξιακού πλάνου που το 2022 έχει συνέχεια». Ειδικότερα, η εταιρεία προχωρεί στη δημιουργία τριών νέων σημείων εξυπηρέτησης στο κέντρο της Αθήνας και τα βόρεια προάστια, αλλά και σε πλήρη ανακαίνιση των κεντρικών γραφείων της εταιρείας. Επίσης προχωρεί στην αγορά 27 νέων ηλεκτρικών vans που αποτελούν την αρχή για την πλήρη ηλεκτροκίνηση του στόλου των οχημάτων της εταιρείας.

Επιπλέον, η DHL Ελλάδας δημιουργεί τον πρώτο «πράσινο» σταθμό στον κλάδο των ταχυμεταφορών: πρόκειται για το κατάστημα του Συντάγματος που πλέον εξυπηρετεί το σύνολο των αποστολών σε παραλαβές και παραδόσεις στην περιοχή του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, αποκλειστικά με ηλεκτρικά vans, ποδήλατα και ηλεκτρικά τρίκυκλα. «Παρά το θολό κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον που επικρατεί λόγω της πανδημίας Covid-19, η οποία ακόμη ταλανίζει το παγκόσμιο γίγνεσθαι», τονίζει ο κ. Σαμαράς, «επιμένουμε να έχουμε την πυξίδα στραμμένη στην ανάπτυξη, με εταιρική συνείδηση και υπευθυνότητα απέναντι στους ανθρώπους μας, τους πελάτες μας και το περιβάλλον».

Η σύγκριση του αντικτύπου του κορονοϊού με την οικονομική κρίση του 2008 – 2009, ανέφερε στην εκδήλωση στο Λονδίνο ο CEO της DHL Express Τζον Πίρσον, «μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η ζημιά στο παγκόσμιο εμπόριο δεν είναι τόσο σημαντική. Η παγκόσμια οικονομία ανακάμπτει ταχύτερα από το αναμενόμενο λόγω του γρήγορου εμβολιασμού, που κατέστη δυνατός με τη συμβολή του κλάδου των logistics στη διανομή εμβολίων για τη θεραπεία του κόσμου. Παρά τα σοβαρά επακόλουθα της Covid-19, με το κλείσιμο των συνόρων, τις γεωπολιτικές εντάσεις και τα σοκ στη ζήτηση και στην προσφορά των αγαθών, το παγκόσμιο εμπόριο έχει εκτοξευθεί πολύ πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα, και οι περισσότερες διεθνείς ροές ανακάμπτουν.

Το εμπόριο υποχώρησε σημαντικά μετά το αρχικό ξέσπασμα της πανδημίας Covid19, αλλά μέσα σε μήνες άρχισε να ανακάμπτει, καθώς η ζήτηση ήταν μεγάλη με αποτέλεσμα σήμερα να έχει ξεπεράσει τα προπανδημικά επίπεδα». Ο Παγκόσμιος Δείκτης Συνδεσιμότητας της DHL, ο οποίος μειώθηκε κατά πολύ το 2020, δείχνει ξεκάθαρα στοιχεία ανάκαμψης το 2021. Ο κ. Πίρσον επεσήμανε χαρακτηριστικά πως μόνο η DHL έχει παραδώσει έως σήμερα, από την αρχή διανομής των εμβολίων κατά του κορονοϊού, πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο δόσεις σε 168 χώρες, χωρίς καθυστερήσεις και απώλειες, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εφαρμογή των κυβερνητικών πλάνων για τον εμβολιασμό των πληθυσμών.

Tα τρωτά σημεία

 

Η πανδημία, ωστόσο, ανέδειξε και τα τρωτά σημεία των διεθνών ροών, όπως τα σημεία συμφόρησης της εφοδιαστικής αλυσίδας και την υστέρηση στην ανάκαμψη των χωρών χαμηλού εισοδήματος. Μετά την απότομη πτώση στις αρχές της πανδημίας, το εμπόριο αγαθών ανέκαμψε πάνω από το προ-πανδημικό επίπεδο πριν από το τέλος του 2020 και μάλιστα σημειώνει νέα ρεκόρ το 2021. Οι τελευταίες προβλέψεις εκτιμούν η ανάπτυξη του εμπορίου θα υπερβεί την αύξηση του ΑΕΠ έως το 2022, διευρύνοντας τον ρόλο του στην παγκόσμια οικονομία. Ωστόσο, η πανδημία έπληξε περισσότερο τις υπηρεσίες από ό,τι τα εμπορεύματα, και το διεθνές εμπόριο στο σύνολό του παραμένει κάτω από τα υψηλά του. [S