Skip to main content

Σε πολλά ταμπλό οι επενδυτικές αναζητήσεις της Sports Direct

Από την έντυπη έκδοση

Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]

Η στρατηγική επιλογή του ομίλου Sports Direct να ενισχύσει τη θέση του στον τομέα των premium brands, η αγοραστική κινητικότητα των Ελλήνων καταναλωτών στο e-shop του και φυσικά οι «επενδυτικές ευκαιρίες» που αναδύονται είναι οι καταλύτες που αφύπνισαν το ενδιαφέρον του βρετανικού ομίλου για την Ελλάδα, όπως αποτυπώθηκε στον πρόσφατο πλειστηριασμό από τις τράπεζες του 35,7% που ήλεγχε η Folli Follie στην Αττικά Πολυκαταστήματα.

Η εταιρεία που πλήρωσε την εγγύηση των 12 εκατ. ευρώ για να συμμετάσχει στη σχετική διαδικασία διεκδικώντας το 25% της αλυσίδας πολυκαταστημάτων φλερτάρει με την ελληνική αγορά με πολλούς τρόπους εδώ και ενάμιση χρόνο, όταν, σύμφωνα με πληροφορίες της «N», βρέθηκε κοντά σε συμφωνία δημιουργίας joint venture με τη Folli Follie για την ανάπτυξη εμπορικών σημάτων στην τοπική αγορά – δικτύων φυσικών καταστημάτων και e-shop.

Οι πληροφορίες θέλουν επιτελείο του βρετανικού κολοσσού να βολιδοσκοπεί εκ του σύνεγγυς εδώ και καιρό την τοπική αγορά, εντατικοποιώντας μάλιστα το τελευταίο διάστημα τις επαφές του με τον όμιλο Folli Follie. Δεν αποκλείεται δε όταν -προ μηνών- υψηλόβαθμα στελέχη της εισηγμένης εταιρείας μιλούσαν για ενδιαφερόμενο επενδυτή (σε ρόλο λευκού ιππότη) να ήλπιζαν σε ένα αποδοτικό deal με τον Βρετανό μεγιστάνα της αθλητικής βιομηχανίας, Mike Murray. Ο διευθύνων σύμβουλος της Sports Direct – ιδρυτής και μοναδικός μέτοχος της εταιρείας μέχρι την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2007- έχει στην ευθύνη του την εμπορική στρατηγική του ομίλου και έχει θέσει στους βασικούς του στόχους την ενίσχυση του τομέα premium brands.

Με την αύξηση των εσόδων του στον συγκεκριμένο τομέα να αγγίζει το 43%, ο βρετανικός κολοσσός έχει κάθε λόγο να προτεραιοποιεί αυτή την κατηγορία στη στρατηγική του, η οποία εστιάζει επίσης στην περαιτέρω ενίσχυση συνεργασιών που διαθέτει με εταιρείες όπως adidas, Puma, Under Armor και Nike. Η τελευταία μάλιστα αποτελεί στρατηγικό συνεργάτη της Folli Follie κι ως εκ τούτου έχει εμπλακεί στις κυοφορούμενες εξελίξεις για μελλοντικές μεταβιβάσεις τρεχουσών συμβάσεων εμπορικών αντιπροσωπιών.

Ωστόσο, οι πληροφορίες θέλουν την εταιρεία του Mike Murray να φλερτάρει πιο ουσιαστικά με τον ελληνικό όμιλο συμμετέχοντας και στις επαφές που διενεργεί με τους ομολογιούχους του σε μια προσπάθεια επίτευξης συμφωνίας διάσωσης. Αν και το σενάριο διάσπασης της F.F. Group σε «καλή» και «κακή», με την ανάληψη του ελέγχου της πρώτης από τους ομολογιούχους, είναι αδύναμο, λόγω του υψηλού ρίσκου που θα πρέπει να αναλάβουν, μπορεί να διευκολύνει -ακόμη και προσωρινά- τα συμφέροντα των εμπλεκομένων.

Η Sports Direct όμως έχει και άλλη εναλλακτική είσοδο στην ελληνική αγορά, εάν ευοδωθούν οι επαφές της με τις τράπεζες και το επιτελείο της Αττικά Πολυκαταστήματα, καθώς σε αυτή τη φάση φέρεται αποφασισμένη να επανέλθει σε δεύτερο χρόνο (μετά και την εκδίκαση της αίτησης ανακοπής) για το 25% της εταιρείας. Με αυτή την εκδοχή ο βρετανικός όμιλος πέρα από την ενίσχυση της δραστηριότητάς του σε premium brands, αποκτά πρόσβαση και στη δραστηριότητα των πολυκαταστημάτων, που φαίνεται να τον ενδιαφέρει. Πρόσφατα εξαγόρασε τη House of Fraser, η οποία του στοίχισε σε κερδοφορία στο εξάμηνο, ενώ από τα attica έχει να προσβλέπει σε οφέλη από τον υγιή ισολογισμό και τα σχέδια επέκτασης (Ελληνικό).

Ας σημειωθεί, τέλος, ότι ο όμιλος Sports Direct πραγματοποιεί ετήσιο κύκλο εργασιών 3,4 δισ. στερλίνες, εκ των οποίων 2,181 δισ. στερλίνες είναι οι πωλήσεις καταστημάτων αθλητικών ειδών συμπεριλαμβανομένων των online πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Περίπου 0,2 δισ. στερλίνες είναι οι πωλήσεις του τομέα premium lifestyle.

Αν και ο τελευταίος αντιπροσωπεύει μόλις το 5% των εσόδων του ομίλου, αναπτύσσεται με ραγδαίο ρυθμό την ίδια ώρα που οι πωλήσεις σε άλλες κατηγορίες επιβραδύνονται.

Η Sports Direct βολιδοσκοπεί εδώ και καιρό την ελληνική αγορά και το ενδιαφέρον της αποτυπώθηκε στον πρόσφατο πλειστηριασμό από τις τράπεζες του 35,7% που ήλεγχε η Folli Follie στην Αττικά Πολυκαταστήματα.