Για τους καταναλωτές, η «Μαύρη Παρασκευή» είναι μια καλή ευκαιρία για αγορές. Για τους επενδυτές είναι μια ευκαιρία να αξιολογήσουν τις αλλαγές στις προωθητικές(promotional) δραστηριότητες των ευρωπαϊκών εταρειών λιανικής. Με αφορμή την Black Friday, οι αναλυτές της UBS μελέτησαν τις προσφορές 30 ομίλων λιανικής της Ευρώπης, διαπιστώνοντας ότι 13 είχαν φέτος μεγαλύτερες προσφορές, 15 τις ίδιες και μόνο δύο χαμηλότερες.
Όπως επισημαίνουν, οι πωλήσεις της Black Friday έχουν σημαντικό αντίκτυπο στον υπολογισμό των πωλήσεων και περιθωρίων κέρδους του τετάρτου τριμήνου, φέτος όμως είναι ακόμη πιο σημαντικές. «Πιστεύουμε ότι η αλλαγή τακτικής σε ASOS, Superdry, Inditex και JD Sports καταδεικνύει ότι και οι μετοχές τους θα ξεχωρίσουν αυτή την περίοδο, όπου κατά παράδοση κορυφώνονται οι χρηματιστηριακές συναλλαγές.
Συνδέοντας την προωθητική τους στρατηγική με τις προοπτικές των μετοχών τους, η UBS σημειώνει ότι η ASOS προέβη φέτος σε περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις, υπενθυμίζοντας ότι η προειδοποίηση για την κερδοφορία τον Δεκέμβριο του 2018 οφειλόταν εν μέρει στο γεγονός ότι είχε προσφέρει λιγότερο ανταγωνιστικές προσφορές στους καταναλωτές. Για τον όμιλο Zara, σημειώνει ότι ιστορικά προσφέρει περίπου 20% έκπτωση στην Black Friday και σε επιλεγμένα προϊόντα, ενώ φέτος προσέφερε έως και 40%, συμβάλλοντας στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων. Για τη Superdry, οι αναλυτές της UBS σχολιάζουν ότι οι προσφορές αφορούσαν κυρίως το παλαιό στοκ, γεγονός που εναρμονίζεται στο στόχο της διοίκησης να μειώσει το πλεόνασμα στα αποθέματα. Τέλος, για την JD Sports, η διαθεσιμότητα του Yeezy Boost 350 V2 μόνο στα καταστήματα αναμένεται να δώσει ώθηση στις πωλήσεις αθλητικών υποδημάτων, που αποτελούν παράλληλα και την κατηγορία με τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους.
naftemporiki.gr