Skip to main content

Ampere: H ηλεκτρική έκφραση της Renault

Για να απαντήσει στις προκλήσεις, να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τον μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και να αντιμετωπίσει τους σημαντικούς κλιματικούς προβληματισμούς, το Renault Group δημιούργησε την Ampere, ένα νέο μοντέλο εταιρείας, που αντικατοπτρίζει το στόχο του να γίνει ο ηγέτης της Ευρώπης στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων. Η Ampere, σύμφωνα με τη διοίκηση του Group, διαθέτει ήδη ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα χάρη στις δύο πλατφόρμες της, που έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ είναι σχεδιασμένες με στόχο την μείωση του κόστους και υλοποιημένες με συγκεκριμένους σκοπούς:

  • AmpR Small platform για μοντέλα του segment B (προηγούμενη ονομασία CMF-B EV)
  • AmpR Medium platform για μοντέλα του segment C (προηγούμενη ονομασία CMF-EV)

Πέρα από αυτές τις πλατφόρμες, η Ampere βαδίζει σταθερά βάσει ενός οδικού χάρτη με στόχο τη μείωση του κόστους, μέσω μίας ολιστικής προσέγγισης στην ηλεκτροκίνηση. Έως το 2027/2028, η Ampere έχει στόχο να περιορίσει έως και 40%, τα μεταβλητά κόστη μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων 1ης και 2ης γενιάς του segment C, ακολουθώντας μία σταθερή κατεύθυνση με 3 βασικούς πυλώνες:

  • Κινητήρας EV (μπαταρία και σύστημα ηλεκτροκίνησης): 50% μείωση του κόστους της μπαταρίας ανά όχημα της ίδιας γκάμας, 25% μείωση του κόστους του συστήματος ηλεκτροκίνησης, ανά όχημα.
  • Όχημα (πλατφόρμα και αμάξωμα): 25% μείωση του κόστους της πλατφόρμας, ανά όχημα, 15% μείωση του κόστους του αμαξώματος, ανά όχημα.
  • Επιχειρηματική αριστεία  που θα δώσει τη δυνατότητα μείωσης κατά 50% του κόστους παραγωγής και logistics.

Ως αποτέλεσμα της διαρκούς εφαρμογής του πλάνου μείωσης του κόστους, έχει επιτευχθεί ένα πρώτο σημαντικό βήμα με το Scenic E-Tech, το οποίο έχει ήδη επιτύχει την εναρμόνιση της τιμής στον τομέα του Συνολικού Κόστους Ιδιοκτησίας (TCO) με τα υβριδικά οχήματα. Η εναρμόνιση της τιμής μεταξύ μοντέλων EV & ΜΕΚ αναμένεται να επιτευχθεί με τη 2η γενιά (διάδοχοι των Megane-E-Tech και Scenic E-Tech), έως το 2027/2028 με ταυτόχρονη διατήρηση των περιθωρίων κέρδους. Στο segment Β, η Ampere θα ξεκινήσει με το Renault 5 το 2024 και το Renault 4 το 2025 (με εκτιμώμενη τιμή εκκίνησης στην Ευρώπη περίπου 25.000€), αλλά και με το νέο ηλεκτρικό Renault Twingo.

Ειδικότερα, το Renault Twingo Legend, που αποκαλύφθηκε ως πρωτότυπο, είναι το ιδανικό αστικό όχημα χωρίς συμβιβασμούς: το οικονομικότερο στην κατηγορία του, με κατανάλωση μόλις 10 kWh/100 χλμ, 75% χαμηλότερες εκπομπές CO₂ κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του, σε σύγκριση με το μέσο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως που κυκλοφόρησε το 2023, μηδενικές εκπομπές CO₂, αλλά και λιγότερη σπατάλη πρώτων υλών χάρη στο μικρό του μέγεθος. Κατασκευασμένο στην Ευρώπη, το αυτοκίνητο θα προσφέρεται σε μία εκτιμώμενη αρχική τιμή κάτω των 20 χιλιάδων ευρώ (προ επιδοτήσεων).

Φιλόδοξος στόχος

Ως μία καθαρή απόδειξη του «Revolution», του 3ου κεφαλαίου του στρατηγικού πλάνου Renaulution του Renault Group, η Ampere λανσάρεται για να γίνει η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων (EVs), αλλά και ένας σημαντικός παίκτης σε ό,τι αφορά την αγορά λογισμικού.

Η γκάμα θα διευρυνθεί μέχρι το 2031, με δύο ακόμα ηλεκτρικά μοντέλα 2ης γενιάς, που θα ανεβάσουν τον συνολικό αριθμό των μοντέλων στα 7. Από έναν στόχο ~300.000 πωλήσεων οχημάτων το 2025, η Ampere αναμένει να πουλήσει ~1 εκατομμύριο οχήματα το 2031, επιτυγχάνοντας ένα μερίδιο αγοράς της τάξεως του 10%.

Πέρα από τη δική της γκάμα, η Ampere έχει επίσης σχεδιαστεί για να αποτελέσει μια τεχνολογική, κατασκευαστική και επιχειρηματική πλατφόρμα που θα εξυπηρετεί και άλλες μάρκες, εκτός της Renault, γεγονός που οφείλεται στην ευελιξία των γραμμών παραγωγής, την πολυμορφικότητα των δύο πλατφορμών και την ανταγωνιστικότητα της βάσης του κόστους. Μεταξύ άλλων, η Ampere θα παράγει τουλάχιστον δύο μοντέλα για την Alpine, ενώ θα υποστηρίξει και τη Dacia στην πορεία της προς την ηλεκτροκίνηση, παρέχοντας λύσεις λογισμικού για ολόκληρο το Renault Group.