Skip to main content

7 εβδομάδες μετά την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη, τα 21 μέλη του Dali παραμένουν παγιδευμένα στο πλοίο

Maxar

Μπορεί να περάσουν μήνες ακόμη έως τους επιτραπεί να φύγουν - Γιατί είναι υποχρεωμένοι να μένουν στο πλοίο

Ακούγεται απίστευτο, αλλά είναι αληθινό. Τα 21 μέλη του πληρώματος του Dali, του containership, που σφηνώθηκε στη γέφυρα της Βαλτιμόρης προκαλώντας την κατάρρευσή της, παραμένουν πάνω στο πλοίο.

«Πότε θα κατέβω από το πλοίο; Πότε θα γυρίσω σπίτι μου;», είναι το ερώτημα όλων, αλλά κανείς δεν μπορεί να τους δώσει προς το παρόν απάντηση, όπως επισημαίνει σε ρεπορτάζ του το CNN.

Η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης, στις 26 Μαρτίου, προκάλεσε τον θάνατο 6 ανθρώπων. Ήταν εργάτες, που πραγματοποιούσαν εργασίες συντήρησης την ώρα που το πλοίο έπεσε πάνω στη γέφυρα.

Έκτοτε 20 Ινδοί ναυτικοί και ένας από τη Σρι Λάνκα έχουν θρηνήσει τις ζωές που χάθηκαν, έχουν δώσει καταθέσεις σε ανακριτές, είδαν τους πράκτορες του FBI να παίρνουν για έλεγχο τα κινητά τους και υπέμειναν μία σειρά από ελεγχόμενες εκρήξεις, που έλαβαν χώρα για να αποκολληθεί το πλοίο από τη γέφυρα.

Βαλτιμόρη: Μηνύει τον ιδιοκτήτη και τον διαχειριστή του πλοίου που προσέκρουσε στη γέφυρα

«Είναι δύσκολο για τους ναυτικούς, κυρίως (γιατί) γνωρίζουν ότι υπήρξαν απώλειες ζωών», δήλωσε ο Gwee Guo Duan, βοηθός γενικός γραμματέας της Ένωσης Αξιωματικών Ναυτιλίας της Σιγκαπούρης, ενός από τα συνδικάτα που εκπροσωπούν τα μέλη του πληρώματος στο πλοίο που έχει σημαία Σιγκαπούρης. «Είναι δύσκολο για αυτούς, να βρίσκονται στο πλοίο και να πρέπει να κοιτάζουν τον τόπο του δυστυχήματος κάθε μέρα».

Αλλά ενδεχομένως να περάσουν αρκετές εβδομάδες ή και μήνες ακόμη έως ότου καταφέρουν να φύγουν, λόγω μιας σειράς επιπλοκών – συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι οι βίζες του για τις ΗΠΑ έχουν λήξει.

Οι ναυτικοί κανόνες λένε ότι το πλοίο πρέπει να είναι επανδρωμένο

Ένα τεράστιο σκάφος όπως το Dali, 984 ποδιών και 106.000 τόνων, απαιτεί συνεχή φροντίδα – ακόμα κι αν δεν κινείται. Και ένα πλοίο που έχει κολλήσει σε ένα ποτάμι εξακολουθεί να αντιμετωπίζει μια σειρά από πιθανούς κινδύνους, εξήγησε στο CNN ο Philip C. Schifflin Jr., διευθυντής του Κέντρου για την υπεράσπιση του ναυτικού.

«Μπορείς να πάρει νερό. Υπάρχουν μηχανήματα που λειτουργούν… κάθε φορά που τα μηχανήματα λειτουργούν, υπάρχει ιδιαίτερος κίνδυνος να αποτύχει κάτι και να προκληθεί πυρκαγιά ή κάτι άλλο», είπε ο Schifflin. «Έτσι οι ναυτικοί πρέπει να είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν σε αυτούς τους διάφορους κινδύνους. Και αυτό προβλέπεται από τον νόμο».

Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν «ελάχιστες απαιτήσεις για την επάνδρωση πλοίων», σύμφωνα με το Γραφείο του Ομοσπονδιακού Μητρώου, και παρόμοιοι διεθνείς κανονισμοί έχουν υιοθετηθεί ευρέως.

«Σύμφωνα με τους διεθνείς ναυτιλιακούς κανονισμούς, πρέπει να μείνει κάποιο πλήρωμα στο σκάφος», δήλωσε ο Nestlehutt, πρόεδρος και εκτελεστικός διευθυντής του The Seamen’s Church Institute, που προωθεί την ασφάλεια και την ευημερία των ναυτικών.

Ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός ανταποκρίνεται σε ναυτικούς που βρίσκονται σε κίνδυνο σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που έχουν πληγεί από τυφώνες, πειρατικά επεισόδια ή θανάτους στη θάλασσα.

Όταν ο Nestlehutt επισκέφθηκε το πλήρωμα του Dali την 1η Απριλίου, παρατήρησε αμέσως την «αίσθηση μεγάλης απώλειας και θλίψης» για τους εργάτες που σκοτώθηκαν και οι ναυτικοί «ήθελαν να ενημερώσουν τα μέλη της οικογένειάς τους ότι ήταν ασφαλή», είπε.

Ωστόσο το πλήρωμα έχασε την επαφή με τις οικογένειές του όταν το FBI κατέσχεσε τα κινητά τηλέφωνα στις 15 Απριλίου, ως μέρος της συνεχιζόμενης έρευνάς του για το δυστύχημα.

Φόβος μεταξύ των μελών του πληρώματος

Μετά την επιβίβαση του FBI στο Dali και την κατάσχεση των κινητών τηλεφώνων των ναυτικών, ένα κύμα ανησυχίας διαπέρασε το πλοίο, σύμφωνα με κοινή δήλωση της Ένωσης Ναυτικών Αξιωματικών της Σιγκαπούρης, που εκπροσωπεί τους αξιωματικούς του πλοίου, και του Οργανισμού Ναυτικών της Σιγκαπούρης, που εκπροσωπεί το άλλα μέλη του πληρώματος.

Οι ναυτικοί έχουν λάβει από τότε νέα κινητά τηλέφωνα, σύμφωνα με το CNN. Αλλά το FBI επέστρεψε μόνο μερικές από τις κάρτες SIM των μελών του πληρώματος.

Αν και οι ερευνητές δεν έχουν κατηγορήσει κανένα άτομο για τις διακοπές ρεύματος που οδήγησαν στο θανατηφόρο δυστύχημα, οι ναυτικοί ένιωσαν έναν «φόβο ότι θα τους καταλογιστεί προσωπική ποινική ευθύνη», είπαν τα δύο συνδικάτα που εκπροσωπούν τα μέλη του πληρώματος.

«Όσο χρόνο κι αν διαρκέσει η έρευνα, τα δικαιώματα και η ευημερία του πληρώματος δεν θα πρέπει να παραβιάζονται», κατέληξαν τα συνδικάτα.