Skip to main content

Laskaridis Maritime: Επενδύει σε νέα πλοία

Η ναυτιλιακή κτίζει έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους bulk carriers στον κόσμο

Έναν από τους πλέον σύγχρονους στόλους bulk carriers στον κόσμο κτίζει η Laskaridis Maritime. Η εταιρεία του ομίλου Alimia, συμφερόντων οικογένειας Αθανάσιου Λασκαρίδη, έχει προχωρήσει σε 23 παραγγελίες bulk carriers τα τελευταία χρόνια. Από αυτά, τα 13 ναυπήγησης 2021 – 2024 είναι ήδη στο νερό, ενώ ακόμα 10 kamsarmax bulkers είναι υπό παραγγελία. Η εταιρεία έχει στη διαχείρισή της και τρία ακόμα bulk carriers ναυπήγησης 2012 και 2011.

Επισημαίνεται ότι το σύνολο του στόλου της εταιρείας έχει μέσο όρο ηλικίας τα δύο έτη, ενώ η μεταφορική του ικανότητα φτάνει τα 2,28 εκατ. dwt.

Η Laskaridis Maritime πρόσφατα προχώρησε σε συμφωνία για τη ναυπήγηση τεσσάρων kamsarmax στην Κίνα. Είχε προηγηθεί το 2023 μία ακόμα παραγγελία, επίσης στη Hengli Heavy Industry (Hengli HI), για τέσσερα ακόμα Kamsarmax. Πρόκειται για έναν πολυεθνικό κινεζικό όμιλο, ο οποίος τα τελευταία χρόνια ανέλαβε να «αναστήσει» ναυπηγικό όμιλο της χώρας, ο οποίος είχε πληγεί από την παγκόσμια οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας.

Η Laskaridis Maritime έχει επίσης συμφωνήσει με ένα ακόμα κινεζικό ναυπηγείο, το Penglai Jinglu, για την κατασκευή ακόμα δύο kamsarmaxes. Όλα τα πλοία θα έχουν παραδοθεί μέχρι το 2026.

Υπολογίζεται ότι το κόστος ναυπήγησης και για τα 10 bulk carriers που έχει υπογράψει η εταιρεία ξεπερνά τα 340 εκατ. δολάρια.

Η εταιρεία

Η εταιρεία Laskaridis Maritime δημιουργήθηκε από τον κ. Θανάση Λασκαρίδη αφότου αποφάσισαν από κοινού με τον αδελφό του κ. Πάνο Λασκαρίδη να χωρίσουν τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες, με τον κ. Π. Λασκαρίδη να διατηρεί τη Lavinia και τη Laskaridis Shipping.

Τα 13 νεότευκτα του στόλου (από το 2021 μέχρι 2024 η ναυπήγηση) είναι τύπου ultramxes και kamsarmaxes. Τα τρία capesize του στόλου είναι ναυπήγησης 2011 και 2012.

Ο όμιλος εκτός από τη ναυτιλία έχει και τρεις ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες. Οι δύο από αυτές είναι στην Ισπανία και η τρίτη στον Παναμά.

Η Astican στην Ισπανία διαθέτει μια ευέλικτη πλατφόρμα Syncrolift με ανυψωτική ικανότητα για πλοία χωρητικότητας έως 36.000 dwt και εφτά θέσεις για dry doking.

Η Astander, επίσης στην Ισπανία, αναλαμβάνει όλα τα είδη επισκευών σε όλους τους τύπους πλοίων. Η ibal στον Παναμά πραγματοποιεί επισκευές με τρεις δεξαμενές της και είναι το μοναδικό ναυπηγείο της περιοχής με τη δυνατότητα για πλοία χωρητικότητας 82.000 dwt. Τέλος, η Alimia διαθέτει επίσης και τον Christophersen Group με έδρα την Ουρουγουάη.

Ο όμιλος εξειδικεύεται στα logistics, πρακτόρευση, αλλά και bunkering. Διαθέτει εγκαταστάσεις φόρτωσης και αποθήκευσης εμπορευμάτων στην περιοχή Nueva Palmira.

Επίσης λειτουργεί το TGM (Terminal de Graneles de Montevideo), μιας θέσης ελλιμενισμού Panamax (και ενός τερματικού σταθμού/silos με αποθηκευτική ικανότητα 120.000 τόνων) στο λιμάνι του Μοντεβιδέο και σιδηροδρομικές υπηρεσίες, ενώ έχει και την προμήθεια καυσίμων στην ελεύθερη ζώνη του ποταμού Plate μεταξύ Αργεντινής και Ουρουγουάης.