Σε Αστακό και Βόλο στρέφονται επενδυτές για agrologistics

Αμερικανοί και Αυστραλοί οι ενδιαφερόμενοι
Πέμπτη, 08 Φεβρουαρίου 2018 16:41
UPD:09/02/2018 13:49

H νέα τάση στα Logistics για νωπά και ευπαθή φρούτα και λαχανικά  επιτάσσει την εκμετάλλευση  των σιδηροδρομικών γραμμών που ενώνουν την Ευρώπη και  τη χρήση νέων τρένων υψηλών ταχυτήτων, που υπόσχονται ασφαλή και άμεση μεταφορά από τα παραγωγικά κέντρα  σε αποθήκες, κεντρικές αγορές, διαμετακομιστικά κέντρα  και μεγάλα λιμάνια. Η αρχή έχει γίνει στην Ισπανία, η οποία ούτως ή άλλως κυριαρχεί στις αγορές οπωροκηπευτικών στην ευρωπαϊκή αγορά.

Του Φάνη Ζώη
fzois@naftemporiki.gr

Στο στόχαστρο ξένων επενδυτών, κυρίως Αμερικανών, ως κέντρο αγροτικών logistics, φαίνεται ότι έχει μπει το λιμάνι Πλατυγιαλίου Αστακού, στον νομό Αιτωλοακαρνανίας, ενώ ενδιαφέρον από Αυστριακούς υπάρχει και για το λιμάνι του Βόλου. Την αποκάλυψη για το λιμάνι του Πλατυγιαλίου έκανε από το βήμα του 9ου Αναπτυξιακού Περιφερειακού Συνεδρίου Δυτικής Ελλάδας ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρης Παπαδημητρίου.

Ο υπουργός Οικονομίας υπογράμμισε πως η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας το 2017 συνοδεύτηκε από μία σειρά ρεκόρ επιδόσεων δεκαετίας και αναφέρθηκε στα βασικά οικονομικά μεγέθη. Σημείωσε, επίσης, πως η χώρα διατηρεί τα υψηλότερα επίπεδα ανταγωνιστικότητας τιμών της τελευταίας 8ετίας και τον υψηλότερο βαθμό εξωστρέφειας, καθώς οι εξαγωγές αγαθών κι υπηρεσιών φθάνουν σε ιστορικά κορυφαία επίπεδα.

Την ίδια ώρα, για τρίτη συνεχή χρονιά συμμετέχει στη Διεθνή Έκθεση για τον κλάδο των Φρέσκων Φρούτων και Λαχανικών FRUIT LOGISTICA 2018 στο Βερολίνο η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης.

Στηρίζοντας ενεργά την προβολή των ποιοτικών αγροδιατροφικών προϊόντων και φροντίζοντας για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων της περιοχής, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετέχει στη διεθνή αυτή έκθεση, στο Βερολίνο, με πρότυπες επιχειρήσεις, οι οποίες παρουσιάζουν αυτές τις ημέρες εκλεκτά τοπικά προϊόντα, μέσα από τα οποία προσδιορίζεται η ισχυρή ταυτότητα και φήμη προέλευσής τους.

Η FRUIT LOGISTICA φιλοξενεί εταιρείες με προϊόντα όπως φρέσκα φρούτα και λαχανικά, αποξηραμένα φρούτα, ξηρούς καρπούς, μπαχαρικά και βότανα, βιολογικά προϊόντα, λουλούδια και φυτά, προτάσεις αποθήκευσης, συσκευασίας, μεταφοράς και παρουσίασης καθώς και ηλεκτρονικές εφαρμογές του κλάδου. 

Αξίζει να αναφερθεί ότι, το διαρκώς αυξανόμενο επίπεδο γνώσεων και ευαισθητοποίησης των καταναλωτών παγκοσμίως για φθηνά, αλλά ταυτόχρονα υψηλής ποιότητας φρέσκα προϊόντα έχει δημιουργήσει την ανάγκη για τον σχεδιασμό αποτελεσματικότερων διαδικασιών της εφοδιαστικής αλυσίδας στον τομέα των φρέσκων φρούτων και λαχανικών. 

Προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να κατατεθούν προτάσεις για τον σχεδιασμό διαδικασιών ολοκληρωμένης διαχείρισης της πληροφορίας που αφορά τρεις βασικές λειτουργίες της εφοδιαστικής αλυσίδας του αγροτικού κλάδου (agro-logistics): την εμπορία, τη διακίνηση και την ιχνηλασιμότητα. 

Οι διαδικασίες αυτές αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας και η ενιαία διαχείριση των δεδομένων τους μπορεί να τροφοδοτήσει μοντέλα αποφάσεων που θα έχουν ως στόχο τη βελτιστοποίηση παραγόντων όπως είναι το κόστος, το περιθώριο κέρδους, η διατηρησιμότητα, καθώς και η ικανοποίηση των διαφορετικών μερών της αλυσίδας, ξεκινώντας από τον παραγωγό και φθάνοντας μέχρι και τον καταναλωτή.

Πλέον η νέα τάση στα Logistics για νωπά και ευπαθή φρούτα και λαχανικά επιτάσσει την εκμετάλλευση των σιδηροδρομικών γραμμών που ενώνουν την Ευρώπη και τη χρήση νέων τρένων υψηλών ταχυτήτων, που υπόσχονται ασφαλή και άμεση μεταφορά από τα παραγωγικά κέντρα σε αποθήκες, κεντρικές αγορές, διαμετακομιστικά κέντρα και μεγάλα λιμάνια. Η αρχή έχει γίνει στην Ισπανία, η οποία ούτως ή άλλως κυριαρχεί στις αγορές οπωροκηπευτικών στην ευρωπαϊκή αγορά.

Mε το βλέμμα στη Μαγνησία

Στον αντίποδα, οι υποδομές της Μαγνησίας συγκεντρώνουν το τελευταίο διάστημα μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον, το οποίο εκδηλώνεται προς τον κύριο μέτοχο και διαχειριστή τους που είναι το ΤΑΙΠΕΔ.

Η νέα διοίκηση του Ταμείου μάλιστα έχει βάλει μπρος τις μηχανές και έχει θέσει ήδη υψηλούς στόχους για το 2018 προκειμένου να προχωρήσει η αξιοποίηση όλων των υποδομών που έχει στην κατοχή του. Στην περίπτωση της Μαγνησίας αυτές είναι το λιμάνι του Βόλου και το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου και στόχος η παραχώρηση εκτάσεων ή επί μέρους λειτουργιών για την παροχή υπηρεσιών από πλευράς τους.

Συγκεκριμένα, κονσόρτσιουμ που απαρτίζεται από εταιρείες ελληνικών - αυστριακών και γερμανικών συμφερόντων ενδιαφέρεται για επενδύσεις στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών μεταξύ λιμανιού και της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Βόλου. 

Ήδη επιτελικό στέλεχος της μιας εταιρείας έχει επισκεφθεί το λιμάνι του Βόλου, προκειμένου να δει την κατάσταση των υφιστάμενων υποδομών και συζητήθηκε το ενδεχόμενο της δημιουργίας βάσης logistics για τη διακίνηση κοντέινερ μέσω της σύνδεσης του λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και η αξιοποίηση των σιλό για αποθήκευση προϊόντων. Μάλιστα εντός των επόμενων ημερών θα επισκεφθεί το λιμάνι αντιπροσωπεία τεχνικών και διοικητικών στελεχών της εταιρείας προκειμένου να αντλήσουν περισσότερες λεπτομέρειες για την σύνταξη ενός πλήρους επιχειρησιακού σχεδίου. 

Παράλληλα, προς υπογραφή βρίσκεται η σύμβαση μεταξύ υπουργείου Μεταφορών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ΟΛΒ, ΓΑΙΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ για την εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης του αεροδρομίου με το λιμάνι του Βόλου και το λιμάνι του Αλμυρού, καθώς και τη Λ’ και Β’ ΒΙΠΕ., που εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική του υπουργείου για την προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών και τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στη Μαγνησία.

Η μελέτη θα εκπονηθεί από ομάδα επιστημόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αλλά και άλλων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και θα επιχειρήσει να αποτυπώσει την επενδυτική δυναμική που θα αποκτήσει η περιοχή με τη σύνδεση των παραπάνω υποδομών και θα αναδείξει τα μοναδικά εκείνα χαρακτηριστικά που θα καταστήσουν τον θεσσαλικό χώρο ελκυστικό για μεγάλου μεγέθους επενδύσεις. Τα αποτελέσματά της αναμένεται να είναι διαθέσιμα μέχρι τον Ιούνιο.   

Χρησιμοποιήστε τα πλήκτρα ← → για να πλοηγηθείτε
διαβάστε επίσης