Έρευνα: Το κόστος βασικό κριτήριο για την αγορά τροφίμων

Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2017 19:28
UPD:19:36
Eurokinissi/ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας σε δείγμα 2.000 ατόμων από όλη την Ελλάδα, το 35% των ερωτηθέντων κατατάσσονται στην ομάδα των νεόπτωχων καταναλωτών, κύριο χαρακτηριστικό των οποίων είναι οι λίγες επισκέψεις στα καταστήματα, η χαμηλή δαπάνη, το κυνήγι προσφορών.

Της Δανάης Αλεξάκη
dalex@naftemporiki.gr

Το κόστος αποτελεί για τον Έλληνα το βασικό κριτήριο επιλογής των προϊόντων που ανήκουν στο «καλάθι της νοικυράς» όπως προκύπτει από τα πορίσματα της ετήσιας έρευνας με θέμα: «Αξιολόγηση του Λιανεμπορίου Τροφίμων από τους Έλληνες Καταναλωτές» που παρουσίασε ο Καθηγητής Γιώργος Δουκίδης και Επιστημονικός Σύμβουλος του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) κατά την Ετήσια Γενική Συνέλευση των μελών του Σωματείου «Ελληνική Επιτροπή ECR- Efficien Consumer Response».

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας σε δείγμα 2.000 ατόμων από όλη την Ελλάδα, το 35% των ερωτηθέντων κατατάσσονται στην ομάδα των νεόπτωχων καταναλωτών, κύριο χαρακτηριστικό των οποίων είναι οι λίγες επισκέψεις στα καταστήματα, η χαμηλή δαπάνη, το κυνήγι προσφορών.

Ακολουθεί σε ποσοστό 27% ο multichannel/active shopper που πραγματοποιεί πολλές επισκέψεις σε καταστήματα, αλλά αγοράζει και από το διαδίκτυο, κινείται με πλαστικό χρήμα, δαπανά περισσότερα χρήματα, αλλά κι αυτός λαμβάνει υπόψη τις προσφορές, ενώ το 20% κατατάσσεται στους αδιάφορους και το 18% στους «πιστούς» loyalty lovers.

Το βασικότερο κριτήριο επιλογής τροφίμων όλων παραμένει αυτό της τιμής. Το ποσοστό των καταναλωτών που επιλέγουν με βάση την τιμή βαίνει αυξανόμενο, καθώς για το 2016 το 41% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι «τα χρήματα που δίνω» είναι το βασικό κριτήριό τους, όταν το 2015 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 39% και 35% το 2014.

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι το 35% των ερωτηθέντων εμφανίζονται να καταναλώνουν βάσει της ποιότητας των προϊόντων, ποσοστό που αυξήθηκε σημαντικά έναντι του 29% το 2015.

Εξάλλου, οι προσφορές αποτελούν λόγο για το 81% των ερωτηθέντων να επισκεφτούν ένα σούπερ μάρκετ, ωστόσο η πλειονότητα των ερωτηθέντων, ήτοι το 96%, πηγαίνει στις αλυσίδες για να καλύψει εβδομαδιαίες ανάγκες της.

Σε μια δεύτερη ανάγνωση, πάντως, τα δύο κυρίαρχα κριτήρια υποδεικνύουν ότι ο καταναλωτής σήμερα επιθυμεί να αγοράζει φθηνότερα και καλύτερης ποιότητας προϊόντα και αυτό είναι ένα «μήνυμα» που πρέπει να λάβει σοβαρά υπ' όψιν της η αγορά τόσο της λιανικής όσο και η βιομηχανία.

Σχολιασμένα