Skip to main content

Το Facebook «ρίχνει το γάντι» στο YouTube

Είναι γνωστό εδώ και καιρό ότι το Facebook κάνει σημαντικές κινήσεις στον χώρο του βίντεο στο Ίντερνετ, στον οποίο δίνει ιδιαίτερη έμφαση. Την Τρίτη, ανακοίνωσε μια νέα σειρά αλλαγών, που αποδεικνύουν ότι η στρατηγική του Μαρκ Ζούκερμπεργκ περιλαμβάνει την καθιέρωση των βίντεο ως αναπόσπαστου τμήματος της online εμπειρίας του Facebook.

Τον Αύγουστο είχε ανακοινωθεί ότι δημόσια πρόσωπα μπορούν να μοιραστούν live βίντεο με τους φαν τους μέσω των mentions, ενώ τον Σεπτέμβριο λανσαρίστηκε το βίντεο 360 μοιρών, με το Star Wars και το Discovery να ηγούνται της πρεμιέρας αυτής. Ένα από τα νέα χαρακτηριστικά που δοκιμάζονται στο iPhone είναι τα προτεινόμενα βίντεο, κάνοντας ευκολότερη την εύρεση πολλαπλών σχετικών βίντεο μετά την θέαση ενός στο News Feed.

«Αν και είμαστε στα αρχικά στάδια δοκιμών, είμαστε ευχαριστημένοι με τις αρχικές δοκιμές» αναφέρεται στη σχετική ανακίνωση, όπου υπογραμμίζεται ότι τα suggested videos είναι διαθέσιμα στους περισσότερους χρήστες iPhone παγκοσμίως και αρχίζει η δοκιμή διαφημίσεων παράλληλα. «Επίσης αρχίζουμε τις δοκιμές στο web και στα τηλέφωνα Android στους προσεχείς μήνες».

Επίσης, «ανοίγει» η δυνατότητα παρακολούθησης βίντεο σε «floating screen», ενώ παράλληλα ο χρήστης κάνει κάτι άλλο στο Facebook. Ακόμη, διευκολύνεται η επιστροφή σε ένα ενδιαφέρον βίντεο, μέσω ενός κουμπιού που επιτρέπει το «σώσιμο» ενός βίντεο για παρακολούθηση αργότερα.

Τελευταίο και ίσως σημαντικότερο είναι η δημιουργία ενός συγκεκριμένου χώρου- αντίστοιχου του YouTube, θα μπορούσε να πει κανείς- στο Facebook όπου θα πηγαίνουν οι χρήστες ειδικά για να παρακολουθήσουν βίντεο – είτε είναι βίντεο που έχουν «σώσει» για αργότερα, είτε βίντεο από φίλους, σελίδες που παρακολουθούν και άλλους video publishers. «Το δοκιμάζουμε αυτό με έναν μικρό αριθμό χρηστών τώρα, οπότε δεν είναι κάτι που θα δουν ο περισσότεροι στο Facebook άμεσα» υπογραμμίζεται.
Ακόμη, το Facebook δουλεύει σε μια σειρά εργαλείων για publishers, με σκοπό την καλύτερη διαχείριση και έλεγχο των βίντεο στο Facebook, όπως τεχνολογία video matching και νέα εργαλεία βίντεο για τις Σελίδες (updates στα Page Insights, βελτιώσεις στα video uploads).

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα των Financial Times, περίπου 4 δισ. βίντεο παρακολουθούνται ημερησίως στο Facebook, το οποίο έχει 1,49 δισ. ενεργούς χρήστες σε μηνιαία βάση. Το YouTube έχει πάνω από 1 δισ. χρήστες, και ο αριθμός των ωρών που έχουν περάσει βλέποντας βίντεο στη σελίδα έχει σημειώσει άνοδο 60% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι κινήσεις στον χώρο των βίντεο κάνουν και το Twitter, το Instagram και το Snapchat.