Skip to main content

Οδικός κίνδυνος το ασύρματο χακάρισμα «έξυπνων» αυτοκινήτων

Η άνοδος των «έξυπνων αυτοκινήτων» θεωρείται ότι θα αποτελέσει αναπόσπαστο κομμάτι της μοντέρνας καθημερινής τεχνολογίας- ωστόσο προβληματισμούς εγείρει η καθιέρωσή τους, λόγω των τρωτών σημείων που τα καθιστούν ευάλωτα σε χάκερ.

Δημοσίευμα του Wired προκάλεσε αίσθηση, καθώς περιγράφεται εκτενώς το «χακάρισμα» ενός Jeep Cherokee, που είχε ως αποτέλεσμα την παραβίαση και τηλεχειρισμό του κλιματισμού, του ηχοσυστήματος, των υαλοκαθαριστήρων κ.α- η οποία πραγματοποιήθηκε στο Σεντ Λούις από τους Τσάρλι Μίλερ και Κρις Βάλασεκ, για σκοπούς επίδειξης.

Αντίστοιχη δοκιμή είχε λάβει χώρα και το 2013, με τους ίδιους χάκερ να παραβιάζουν ένα Ford Escape και ένα Toyota Prius, αχρηστεύοντας τα φρένα, πειράζοντας την κόρνα, επεμβαίνοντας στη ζώνη ασφαλείας και το τιμόνι κ.α. Ωστόσο, τότε υπήρχε ένας περιορισμός: το ότι το PC των εισβολέων ήταν συνδεδεμένο ενσύρματα στο όχημα. Αυτή τη φορά η διαδικασία ήταν ασύρματη.

Οι Μίλερ και Βάλασεκ υπογραμμίζουν την ανάγκη για καλύτερη ασφάλεια στα συστήματα των «έξυπνων» οχημάτων απο τις αυτοκινητοβιομηχανίες που, όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα, προσπαθούν να μετατρέψουν τα αυτοκίνητα σε smartphones.

Παράλληλα, σημειώνεται πως κάτι ανάλογο είχε γίνει- αν και πολύ πιο διακριτικά- το 2011, από ερευνητές του University of California at San Diego.

Το δημοσίευμα έχει προκαλέσει τόσο μεγάλη αίσθηση που με το αντικείμενο έχουν ασχοληθεί ουκ ολίγα μέσα ανά τον κόσμο- μεταξύ αυτών και το BBC, που απευθύνθηκε στην εταιρεία ασφαλείας NCC Group, η οποία επιβεβαίωσε ότι ένα συγκεκριμένο exploit θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να αποκτηθεί ο έλεγχος των φρένων και άλλων σημαντικών συστημάτων.

Επίσης, η εταιρεία υποστήριξε ότι υπάρχει τρόπος να γίνει κάτι τέτοιο ακόμα και μέσω ραδιοσημάτων DAB (digital audio broadcasting), παραβιάζοντας τα συστήματα infotainment του αυτοκινήτου.