Skip to main content

Google Contributor: Πληρώνοντας για την αποφυγή των διαφημίσεων

Σε ένα ιδιότυπο πείραμα, με σκοπό να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν βιώσιμες εναλλακτικές κέρδους στο Web πέρα από τις διαφημίσεις, προβαίνει η Google με το Contributor.

Όπως σημειώνει η εταιρεία στη σελίδα του Contributor (https://www.google.com/contributor/welcome/), σήμερα το Ίντερνετ χρηματοδοτείται κυρίως από διαφημίσεις. «Αλλά πώς θα ήταν αν υπήρχε ένας τρόπος να υποστηρίξει κανείς άμεσα τους ανθρώπους οι οποίοι δημιουργούν τις σελίδες που επισκέπτεστε κάθε μέρα;».

Τα τρία «βήματα» που αποτελούν το εγχείρημα είναι τα βασικά: ο χρήστης διαλέγει μία μηνιαία συνδρομή, επισκέπτεται τα συμμετέχοντα sites και με αυτόν τον τρόπο υποστηρίζει τους ανθρώπους που βρίσκονται «πίσω» από το web.

Από ένα ως τρία δολάρια, ο χρήστης θέτει μια μηνιαία συνδρομή- όσο περισσότερο συνεισφέρει έτσι, τόσο περισσότερο υποστηρίζει τις ιστοσελίδες που επισκέπτεται. Κάθε φορά που επισκέπτεται μία ιστοσελίδα που συμμετέχει στο εγχείρημα, μέρος της συνεισφοράς του πηγαίνει στους δημιουργούς της. Ως αναγνώριση, λαμβάνει ένα ευχαριστήριο μήνυμα σε σημεία όπου κανονικά θα έβλεπε διαφημίσεις.

Μεταξύ των υποστηρικτών/ συνεργατών της Google στο εγχείρημα περιλαμβάνονται μεγάλα και γνωστά ονόματα του Διαδικτύου, όπως το Urban Dictionary, το The Onion, το Science Daily, το imgur, το Mashable και το WikiHow.

Σε αυτή τη φάση, η πρόσβαση στο Contributor είναι δυνατή μόνο μέσω πρόσκλησης. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να γραφτούν σε μια λίστα αναμονής για να προσκληθούν. Εάν λάβουν πρόσκληση, τότε μπορούν να δουν ποιες ιστοσελίδες συμμετέχουν στο πρόγραμμα και να επιλέξουν εάν θέλουν να πάρουν μέρος και αυτοί ή όχι. Τα πάντα γίνονται μέσω ενός Google account, στο οποίο ο χρήστης πρέπει να είναι logged in ενώ κάνει την περιήγησή του στο Web, για να ενεργοποιείται το σύστημα Contributor.