Συνεχίζεται η πτώση της αγοράς tablets παγκοσμίως, με τις πωλήσεις να υποχωρούν την περίοδο Ιουνίου – Σεπτεμβρίου κατά 12,6%, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα και να κατέρχονται στα 48,7 εκατ. τεμάχια, σύμφωνα με μελέτη της IDC.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα στην ιστοσελίδα του ΣΕΠΕ, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, σχετίζονται τόσο με το διογκούμενο ανταγωνισμό από άλλες συσκευές, όσο και με την έλλειψη καινοτομίας από πλευράς κατασκευαστών και με τη «ανομβρία» νέων μοντέλων. Επιπλέον, ο μεγαλύτερος κύκλος ζωής των συσκευών και κυρίως, ο ανταγωνισμός από εναλλακτικές συσκευές, όπως τα smartphones με μεγάλη οθόνη και τα πολύ λεπτά και ελαφριά laptops, είναι από τους βασικούς παράγοντες, που απειλούν την αγορά των tablets στα σχοινιά. Σύμφωνα, με τη μελέτη της IDC, οι καταναλωτές, πλέον, κρατούν μια συσκευή tablet για περισσότερα από τέσσερα χρόνια.
Οι «ώριμες» αγορές της Βόρειας Αμερικής, της Δυτικής Ευρώπης και της Ασίας/Ειρηνικού μετρούν, ήδη, περισσότερα από 100 εκατ. συσκευές tablets η καθεμία, οπότε τα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης της κατηγορίας είναι στενά. Υπό αυτά τα δεδομένα, οι αναλυτές της εταιρείας υπογραμμίζουν μεν ότι τα tablets έχουν σίγουρα μία θέση στην αγορά των συσκευών, προσθέτουν, ωστόσο, ότι αυξανόμενος ανταγωνισμός από τα smartphones, τόσο σε επίπεδο μεγέθους οθόνης όσο και χαρακτηριστικών, καθιστά αυτή τη θέση όλο και πιο ασαφή.
Περιορισμό των μεριδίων αγοράς τους είδαν η Apple και η Samsung, οι δύο «ηγέτες» του κλάδου: σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της IDC, η Apple διατήρησε την πρώτη θέση, αν και όπως σχολιάζει η εταιρεία οι εποχές που το iPad θεωρούνταν το απόλυτο tablet έχουν μάλλον περάσει. Πάντως, οι αναλυτές σημειώνουν ότι η επικείμενη έλευση του iPad Pro δεν αποκλείεται να ταράξει τα νερά στον κλάδο, δίνοντας του νέα δυναμική. Η Apple διέθεσε στην παγκόσμια αγορά 9,9 εκατ. συσκευές έναντι 12,3 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο (πτώση 19,7%), με το μερίδιο αγοράς της να διαμορφώνεται στο 20,3%.
Η κατέχουσα τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια αγορά, Samsung, είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται το εξεταζόμενο διάστημα κατά 17,1% και να διαμορφώνονται σε 8 εκατ. τεμάχια, ενώ το μερίδιο της εταιρείας μειώθηκε στο 16,5%.
Την τρίτη θέση κράτησε η Lenovo. Το καθοδικό ρεύμα της αγοράς, πάντως, επηρέασε και την κινεζική επιχείρηση, η οποία κατάφερε να διατηρήσει σταθερές τις πωλήσεις της (ενισχύθηκαν οριακά κατά 0,9%), επίδοση, η οποία απέχει, ωστόσο, από τους πολύ καλούς ρυθμούς των προηγούμενων τριμήνων.
Η Asus, η οποία κατέγραψε πτώση πωλήσεων και μάλιστα, κατά το ποσοστό του 43,4%, κατέλαβε την τέταρτη θέση της διεθνούς κατάταξης για το 3ο τρίμηνο του 2015. Τέλος, η κινεζική Huawei κατάφερε να ενισχύσει εντυπωσιακά τις πωλήσεις της κατά 147,9%.