Η έλευση των αυτοοδηγούμενων φορτηγών

Δευτέρα, 07 Ιουλίου 2014 14:07
UPD:14:07
Daimler

Το εν λόγω φορτηγό είναι εξοπλισμένο με το «έξυπνο» σύστημα Highway Pilot, το οποίο του παρέχει τη δυνατότητα να κινείται αυτόνομα σε ταχύτητες μέχρι 85 χλμ/ ώρα.

Τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα αναμένεται να αποτελέσουν ένα από τα πιο «ασφαλή στοιχήματα» όσον αφορά στην τεχνολογική εξέλιξη που θα παρατηρηθεί στους δρόμους στο κοντινό μέλλον- και τα φορτηγά θεωρείται ότι αναπόφευκτα θα ακολουθήσουν, αν κρίνει κανείς από προγράμματα όπως το Future Truck 2025 της Mercedes-Benz.

DAIMLER

O Δρ. Βόλφγκανκ Μπέρνχαρντ, το μέλος του συμβουλίου μάνατζμεντ της Daimler (στην οποία υπάγεται η Mercedes- Benz).

Το συγκεκριμένο όχημα πραγματοποίησε την παγκόσμια «πρεμιέρα» του την προηγούμενη εβδομάδα. Όπως δήλωσε ο Δρ. Βόλφγκανκ Μπέρνχαρντ, το μέλος του συμβουλίου μάνατζμεντ της Daimler (στην οποία υπάγεται η Mercedes- Benz) που είναι επιφορτισμένο με το κομμάτι των φορτηγών και των λεωφορείων, «το φορτηγό του μέλλοντος είναι ένα Mercedes- Benz το οποίο οδηγείται μόνο του».

Το εν λόγω φορτηγό είναι εξοπλισμένο με το «έξυπνο» σύστημα Highway Pilot, το οποίο του παρέχει τη δυνατότητα να κινείται αυτόνομα σε ταχύτητες μέχρι 85 χλμ/ ώρα.

DAIMLER

Το όχημα παρουσιάστηκε την Πέμπτη σε μία διαδρομή σε τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Α14 κοντά στην πόλη του Μαγδεμβούργου, στην οποία, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, κινήθηκε υπό απόλυτα ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης. Κατά την εταιρεία, το Future Truck 2025 έχει ως αποτέλεσμα αυξημένη αποδοτικότητα και υψηλότερη ασφάλεια και διασυνδεσιμότητα, οδηγώντας σε ένα σύστημα μεταφοράς που ωφελεί την οικονομία, την κοινωνία και τους καταναλωτές.

Στο επίκεντρο του Future Truck 2025 βρίσκεται η «σύνδεση» του φορτηγού με το περιβάλλον του, η οποία ξεκινά από το όχημα και τον οδηγό και φτάνει ως την υποδομή και τα υπόλοιπα οχήματα που κινούνται στον δρόμο. Κατά τον Μπέρνχαρντ, στόχος της Daimler Trucks είναι να εξελιχθεί στον νούμερο ένα κατασκευαστή στη συγκεκριμένη αγορά του μέλλοντος.

YOUCAR

Στο πλαίσιο της «πρεμιέρας» επιδείχθηκαν οι τεχνολογίες που ενσωματώνει το φορτηγό παρουσία εκπροσώπων των media, κυβερνητικών στελεχών, επιχειρηματιών, αναλυτών και επενδυτών, ενώ πραγματοποιήθηκε και μια συνδιάσκεψη σχετικά με το μέλλον των μεταφορών με φορτηγά.

DAIMLER

Σύμφωνα με τη μελέτη «World Transport Reports», η οποία διεξήχθη από ειδικούς της ProgTrans, η έκταση των μεταφορών με φορτηγά στην Ε.Ε. θα έχει αυξηθεί κατά 20% στο χρονικό διάστημα μεταξύ του 2008 και του 2025, κάτι που σημαίνει ότι τα φορτηγά θα διατηρήσουν τη «μερίδα του μέλλοντος» όσον αφορά στις οδικές μεταφορές στην Ε.Ε. Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, μείωση του κόστους αυτών των μεταφορών θα έχει συνέπεια την τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης, και το Future Truck 2025 αποσκοπεί στην παροχή λύσεων προς αυτή την κατεύθυνση.

Η Mercedes-Benz δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια πάνω στην έρευνα στην driver assistance τεχνολογία σε φορτηγά, με συστήματα proximity cruise control, αυτόματων φρένων, stability control κ.α.- αξίζει να σημειωθεί ότι ένα νέο σύστημα, υπό την ονομασία Predictive Powertrain Control χρησιμοποιεί πληροφορίες για την τοπογραφία του δρόμου και τα χαρακτηριστικά της διαδρομής για να επιτύχει εξοικονόμηση καυσίμων.

DAIMLER

Τα επόμενα χρόνια αναμένεται να ακολουθήσουν ακόμα πιο εξελιγμένα συστήματα, που θα επιτρέπουν στα οχήματα να «μιλούν» μεταξύ τους και να λειτουργούν χωρίς παρεμβάσεις ανθρώπων οδηγών. Όσον αφορά στο Highway Pilot, πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο παραπέμπει σε έναν αυτόματο πιλότο αεροσκάφους. Σύμφωνα με την Daimler, θα βοηθήσει στη σημαντική αναβάθμιση του εργασιακού προφίλ των οδηγών φορτηγών, καθώς αφʼενός θα τους απαλλάξει από μονότονα καθήκοντα και αφʼετέρου θα τους δώσει τη δυνατότητα να ασχολούνται με εργασίες τις οποίες σήμερα αναλαμβάνουν εργαζόμενοι μεταφορικών εταιρειών, ανοίγοντάς τους έτσι την πρόσβαση σε νέες θέσεις και καθιστώντας ενδεχομένως πιο ελκυστικό το επάγγελμα.

Αυτόνομα οχήματα για τον στρατό

US DEPARTMENT OF DEFENSE

Σε παρεμφερείς κατευθύνσεις δείχνει να κινείται και ο αμερικανικός στρατός: η «30-Year Ground Vehicle Strategy» του .S. Army Tank Automotive Research Development and Engineering Center (TARDEC) αποσκοπεί σε μια κλιμακωτή αυτονομία για τα οχήματα, η οποία, σύμφωνα με τον Δρ. Πολ Ρότζερς, διευθυντή του TARDEC, θα λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής ισχύος, αυξάνοντας τις δυνατότητες των στρατιωτών.

Η τεχνολογία που αναπτύσσεται στο πλαίσιο της 30-Year Ground Vehicle Strategy έχει ως στόχο σχεδόν κάθε στρατιωτικό όχημα να είναι «προαιρετικά επανδρωμένο». Όσον αφορά στην αφαίρεση του συνοδηγού, ο Ρότζερς θεωρεί ότι μπορεί να γίνει και τώρα, χάρη στις δυνατότητες που ενσωματώνονται στα συστήματα. «Πρόκειται για μια δυνατότητα η οποία έχει ωριμάσει» αναφέρει σχετικά, εκτιμώντας ότι η ευρεία χρήση της θα μπορούσε να έχει καθιερωθεί ως το 2025. Η «απομάκρυνση» του βασικού οδηγού εκτιμάται ότι θα καθιερωθεί λίγο πιο μετά, κατά το 2030.

Η πιο πρόσφατη επίδειξη του στρατού των ΗΠΑ όσον αφορά σε αυτοοδηγούμενα οχήματα έλαβε χώρα τον Μάιο στο Savannah River Site της Νότιας Καρολίνας, με ένα κονβόι επτά μη επανδρωμένων, διαφορετικών οχημάτων. Νέα επίδειξη είναι προγραμματισμένη για τον Αύγουστο.

Αξίζει να σημειωθεί πως, πέρα από φορτηγά και γενικότερα οχήματα μεταφοράς, το TARDEC «κοιτάζει» και προς την πλευρά μάχιμων οχημάτων, όπως το άρμα μάχης Abrams, το ΤΟΜΑ Bradley και το Stryker. Ωστόσο, πρόκειται για μια προοπτική αρκετά φουτουριστικού χαρακτήρα, η οποία, σύμφωνα με τον Ρότζερς, βρίσκεται περίπου 20 χρόνια μακριά.  

Προτεινόμενα για εσάς