F1: Εγκαταλείπουν το KERS

Τρίτη, 09 Ιουνίου 2009 21:37

Το σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS) έχει γίνει το επίκεντρο πολλών συζητήσεων στην F1. Για την εξέλιξή του χρειάστηκαν πολλές ώρες δοκιμών από τις ομάδες, γεγονός που τους στοίχισε και οικονομικά. Κάποιες μάλιστα είχαν εκφράσει τις αμφιβολίες τους για τη σωστή απόδοσή του. Και δεν διαψεύσθηκαν καθώς, πράγματι, σε κάποιες προκάλεσε πολλά προβλήματα.

Mετά τη διεξαγωγή επτά αγώνων η FOTA σε συνάντηση των μελών της στην Κωνσταντινούπολη αποφάσισε να εγκαταλείψει τη χρήση του την επόμενη χρονιά διότι, όπως ανέφερε, είναι πολύ δαπανηρή για τις ομάδες. Ως γνωστόν, η προσπάθεια μείωσης του κόστους συμμετοχής στην F1 είναι πολύ σημαντική για τα μέλη της Ένωσης.

«Ηταν μία συζήτηση που είχαμε τα μέλη της FOTA. Σκεφτόμαστε τη μείωση του κόστους και για τις νέες ομάδες. Είμαστε η μόνη ομάδα μαζί με τη McLaren που τώρα χρησιμοποιεί το KERS. Εχουμε επενδύσει πολλά χρήματα αλλά είναι δύσκολο για τους φίλους να καταλάβουν γιατί κάποια μονοθέσια φέρουν το KERS και κάποια άλλα όχι. Κατά συνέπεια, αν το δει κανείς από μία λογική πλευρά, εάν συμφωνούσαμε όλοι, τότε εντάξει να το κρατήσουμε, εάν δεν συμφωνούμε τότε είναι καλύτερα να μην το έχουμε», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Ferrari Στέφανο Ντομενικάλι.

Η αλήθεια είναι ότι η χρήση του KERS για τις ομάδες ήταν προαιρετική. Oταν έγινε γνωστή η εισαγωγή του στο φετινό πρωτάθλημα όλες οι ομάδες ξεκίνησαν να το εξελίσσουν. Τελικά μόνο η Ferrari, η BMW Sauber, η McLaren Mercedes και η Renault κατάφεραν να το ολοκληρώσουν, με αρκετά βέβαια προβλήματα. Το σημαντικότερο ήταν το αυξημένο βάρος του, γεγονός που είχε αρνητικό αντίκτυπο στην ισορροπία του μονοθέσιου

Σταδιακά οι περισσότερες ομάδες άρχισαν να το αποφεύγουν. Δεν είναι τυχαίο ότι οι μόνες που το χρησιμοποίησαν στην Τουρκία ήταν η McLaren και η Ferrari, χωρίς εντούτοις να καταφέρουν να διακριθούν.

Η λειτουργία του KERS είναι να παράγει επιπρόσθετες «ενέσεις» ισχύος 80 ίππων για περίπου 6,7’’ ανά γύρο, μέσω ενέργειας που ανακτάται από τη διαδικασία πέδησης. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα μέσω ενός διακόπτη να επιλέξει πότε θα δεχθεί την επιπλέον ώθηση.

Προτεινόμενα για εσάς

Δημοφιλή

    Αθλητικές Μεταδόσεις