Skip to main content

Ένας σταθμός τρένων αρχιτεκτονικό στολίδι

Η Νέα Υόρκη παρουσίασε έναν νέο μεγάλο ανοιχτό χώρο στον σταθμό τρένων Penn, ένα έργο που κόστισε 1,6 δισ. δολ., επεκτείνοντας βόρεια τον πιο πολυσύχναστο τερματικό σταθμό της Αμερικής και βοηθώντας στην επανόρθωση αυτού που ένας διάσημος αρχιτέκτονας περιέγραψε πριν από έξι δεκαετίες ως «τραγική κατεδάφιση».

Η κατασκευή ενός τέτοιου νέου χώρου στο εμβληματικό κτήριο του Farley Post Office απέναντι από την Eighth Avenue από τον σταθμό Penn είχε συζητηθεί πολλά χρόνια πριν μπει στον δρόμο υλοποίησης από τον δήμαρχο της Νέας Υόρκης, Άντριου Κουόμο το 2016.

Το 23.690 τ.μ. Moynihan Train Hall, με μία γυάλινη οροφή ύψους 28 μέτρων και χώρο για τη φροντίδα μωρών από τις μητέρες τους, θα στείλει επιβάτες σε 17 γραμμές του Amtrak και του Long Island Rail Road αποσυμφορώντας τον κόμβο διαμετακόμισης, ο οποίος πριν από την παδνημία εξυπηρετούσε 650.000 κόσμο την ημέρα.

Η κατεδάφιση του παλιού σταθμού, που προκλήθηκε από την πτώχευση της Pennsylvania Railroad, προκάλεσε μια αντίδραση και βοήθησε στη δημιουργία επιτροπής για τη διατήρηση των αρχιτεκτονικών συμβόλων της πόλης.

Ο Πολ Γκολντμπέργκερ, ένας κριτικός αρχιτεκτονικής βραβευμένος με Πούλιτζερ κατά την παρουσίαση της νέας αίθουσας τρένων, θρήνησε για την «τραγική κατεδάφιση» του παλιού Σταθμού Penn, τον οποίο αποκάλεσε «αριστούργημα δημόσιας αρχιτεκτονικής».

Η κατασκευή του έργου άρχισε το 2017 και ολοκληρώθηκε εντός χρονοδιάγραμμτος και προϋπολογισμού παρά την πανδημία. Το έργο είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας δημόσιου-ιδιωτικού τομέα.  

Ο Κουόμο κατά την παρουσίαση του έργου μιλώντας σε μια πλατφόρμα λουσμένη από το φως του ήλιου που έμπαινε στην αίθουσα μέσω της οροφής σημείωσε: «Όσο σκοτεινό ήταν το 2020, για μένα αυτή η αίθουσα φέρνει το φως κυριολεκτικά και μεταφορικά». 

naftemporikigr με πληροφορίες Reuters